Notícies | Promoció Econòmica
“Girona, Temps de Flors” tanca la 69a edició amb un estalvi d’aigua i amb un lleuger increment de persones visitants
Unes 400.000 persones han visitat la mostra i un 70% eren de Catalunya. L’Ajuntament de Girona comença a treballar en la celebració dels 70 anys de l’esdeveniment
“Girona, Temps de Flors” ha tancat la 69a edició amb un estalvi d’aigua per tal d’adaptar-se a la sequera que viu el país i amb un lleuger increment de les persones visitants. Les mesures que s’han dut a terme han permès reduir l´ús de l'aigua i s'han gastat menys de 400 litres d’aigua. A més, en aquesta edició hi ha hagut un lleuger increment de les persones visitants respecte a l’any passat. Un cop finalitzada aquesta edició, des de l’Ajuntament de Girona es començarà a treballar en la següent que incorporarà algun tret diferencial per tal de celebrar els 70 anys de la mostra.
“Aquest any teníem un repte molt important que era celebrar ‘Girona, Temps de Flors’ en un context de sequera. A través de les diferents innovacions que hem fet per ser autosuficients i d’una selecció acurada de les plantes i les flors, hem gastat menys aigua. La valoració que fem d’aquesta edició és positiva davant d’un context de sequera i de molta incertesa. La gent, tant de Girona com de fora, ha pogut gaudir d’una activitat que neix del voluntarisme i que posa en valor el patrimoni cultural i monumental de la ciutat”, ha afirmat la vicealcaldessa i regidora de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Girona, Gemma Geis i Carreras.
A causa de l’escenari de sequera, en aquesta edició s’ha posat un èmfasi especial en l’elecció de les flors i de les plantes i s’han seleccionat aquelles que requereixen menys aigua, les espècies autòctones, les plantes adaptades a climes secs i les flors seques i preservades. A més, no s’ha regat durant els dies de l’exposició floral, només es va regar un dia durant el muntatge amb aigua provinent de la pluja. També s’ha facilitat als projectes una esponja floral especial que garanteix la humitat necessària a la flor. Aquestes mesures han permès gastar menys de 400 litres d’aigua.
D’altra banda, segons dades de l’Oficina de Turisme, la mostra floral ha registrat al voltant de 400.000 persones visitants, un lleuger increment respecte a l’any passat, quan van passar per la mostra unes 365.000 persones. En relació amb la procedència, un 70% eren de Catalunya i la resta eren d’Espanya i de l’estranger.
Aquesta xifra s'ha traduït també amb una alta ocupació en el sector de l'hostaleria i els allotjaments de la ciutat, tot i que encara no es tenen dades de l’impacte econòmic d’enguany.
La mostra d’aparadors
Els establiments Ribes, del carrer Santa Clara; la Botiga Oficial Girona Futbol Club, de la rambla de la Llibertat, i el restaurant Tofu, de l’avinguda de Ramon Folch, han guanyat el primer, el segon i el tercer reconeixement, respectivament, de la 20a Mostra d’Aparadorisme i Decoració Interior de “Girona, Temps de Flors”, organitzat per l’Ajuntament de Girona. L’objectiu d’aquests reconeixements és potenciar el comerç de la ciutat durant aquest esdeveniment.
Els accèssits han estat per Onix Casual, del carrer de Joan Maragall; Kabenzots, del carrer de Maluquer Salvador, i Herbolari Arnica, del carrer del Migdia. Alhora, cal fer una menció especial a l’Institut de Santa Eugènia per l’esforç i implicació del seu alumnat en la decoració de nou aparadors repartits per la ciutat i també a les persones usuàries de la Residència i Centre de Dia Sanitas i Domusvi Girona Ciutat per la seva participació activa en l’elaboració de la decoració del seu espai i fer-lo partícip de l’esdeveniment “Girona, Temps de Flors”.
En aquesta edició, un total de 45 establiments han participat en la mostra d’aparadors. El jurat de l’activitat ha estat format per l’Ajuntament de Girona, l’Associació de Comerciants Girona Centre Eix Comercial i l’Associació d’Amics de les Flors de Girona, que han valorat els diferents aparadors participants. Els criteris que han valorat són l’originalitat, la qualitat artística, el disseny, el grau de vinculació al tema del concurs i l’ús de flors naturals en la composició de l’obra.
Els establiments reconeguts tindran un apartat específic a la pròxima edició de la revista Temps de Flors per promocionar i donar visibilitat als establiments. També es podran visualitzar a la pàgina web de Temps de Flors.