Ajuts a la contractació "Girona Actua" 2024
Pendent de convocatòria |
Termini obert |
Resolució |
Convocatòria tancada |
El programa Girona Actua té la finalitat de contribuir a la reducció de la taxa d’atur a la ciutat de Girona, mitjançant accions de millora de l’ocupabilitat dirigides a persones desocupades o amb contracte laboral d’un màxim de 15 hores setmanals i que presenten especials dificultats d’inserció, com a element facilitador de la seva incorporació al mercat laboral.
Bases i convocatòria
El programa Girona Actua té la finalitat de contribuir a la reducció de la taxa d’atur a la ciutat de Girona, mitjançant accions de millora de l’ocupabilitat dirigides a persones desocupades o amb contracte laboral d’un màxim de 15 hores setmanals i que presenten especials dificultats d’inserció, com a element facilitador de la seva incorporació al mercat laboral.
D’altra banda, també pretén incidir en la promoció del teixit econòmic local, mitjançant accions de suport i assessorament en la matèria de recursos humans i bonificacions econòmiques dirigides a incentivar la contractació de les persones que participen en itineraris d’inserció al Servei Municipal d’Ocupació.
Objectius
- Facilitar la incorporació al món laboral de les persones en situació d'atur o que volen millorar la seva ocupació, mitjançant un treball de millora de la seva ocupabilitat.
- Fomentar el desenvolupament econòmic local a través de l'atorgament d'ajuts econòmics a empreses i entitats.
Bases al BOP núm. 88 del 07/05/2024
Bases en català
Bases en castellà
Publicació de la convocatòria al BOP núm. 133 del 10/07/2024
Convocatòria en català
Convocatòria en castellà
Sol·licitud
Sol·licituds i terminis de presentació
El termini per presentar les sol·licituds va ser del 20 de juliol al 10 de setembre de 2024.
Les sol·licituds es podran presentar durant els terminis establerts a la corresponent convocatòria, i fins a esgotar la partida pressupostària destinada, sense perjudici de les possibles ampliacions de la dotació que es puguin acordar durant la vigència de l’exercici pressupostari, d’acord amb l’art. 58.2 del Reglament 887/2006, de 21 de juliol, de desenvolupament de la Llei General de Subvencions.
Els/les beneficiaris/àries que siguin persones jurídiques hauran de presentar les sol·licituds, juntament amb la documentació requerida a les bases, telemàticament a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Girona, mitjançant el tràmit específic habilitat a aquest efecte.
Requisits de les empreses / entitats
Les entitats contractants que poden sol·licitar les subvencions a què fan referència aquestes bases, poden ser professionals autònoms/es, empreses, entitats sense afany de lucre i cooperatives, degudament constituïdes i amb domicili social, delegació o centre de treball ubicat al municipi de Girona o la seva àrea d’influència.
S’entén com l’àrea d’influència els municipis següents: Aiguaviva, Bescanó, Bordils, Campllong, Canet d'Adri, Cassà de la Selva, Celrà, Cervià de Ter, Flaçà, Fornells de la Selva, Girona, Juià, Llagostera, Llambilles, Madremanya, Medinyà, Quart, Salt, Sant Andreu Salou, Sant Gregori, Sant Joan de Mollet, Sant Jordi Desvalls, Sant Julià de Ramis, Sant Martí de Llémena, Sant Martí Vell, Sarrià de Ter, Vilablareix, Viladasens, Palol de Revardit, Riudellots de la Selva, Vilobí d'Onyar.
Les empreses i entitats sol·licitants han de complir els requisits que consten al punt 3 de les bases reguladores.
Requisits de les persones treballadores
- Estar empadronades al municipi de Girona.
- Trobar-se en situació d’atur o tenir contracte laboral d’un màxim de 15 hores setmanals.
- No haver prestat serveis a l'empresa o entitat contractant durant l'any anterior a la data de contractació.
- Formar part d’algun dels col·lectius destinataris d’aquests ajuts, que s’establiran a les corresponents convocatòries.
Tràmit de sol·licitud
Resolució i esmenes
Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds es farà pública, en el tauler d’anuncis municipal i en aquesta pàgina web, la relació provisional d’entitats admeses i de no admeses, amb indicació dels motius de la no admissió.
L’esmena dels defectes s’haurà de fer en el termini màxim i improrrogable de 10 dies hàbils i, en cas que no es faci dins d’aquest termini, equivaldrà al desistiment dels interessats, en els termes previstos a l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Transcorregut aquest termini, es dictarà resolució definitiva d’entitats admeses i excloses, per tots aquells expedients que no s’hagin esmenat correctament.
Acceptació de l’ajut
D’acord amb la base 24 de les bases reguladores la presentació de la sol·licitud de l’ajut pressuposa la seva acceptació. En cas contrari, una vegada notificada la resolució d’atorgament, el beneficiari/ària pot renunciar a l'ajut.
Pagament de la subvenció
Els ajuts concedits es faran efectius mitjançant pagament anticipat, per un import del 50% de l’import concedit. El 50% restant es farà efectiu un cop acreditada la realització de l’objecte de la subvenció i presentada i verificada la justificació econòmica.
Els beneficiaris de la subvenció han de comunicar les seves dades bancàries per tal que l'Ajuntament de Girona pugui fer el pagament de les seves obligacions mitjançant transferència bancària.
Ampliació del crèdit pressupostari
En data 15 d'octubre de 2024 es va reunir la Comissió de Valoració per tal d'emetre valoració de les sol·licituds presentades i admeses. Atès que l'import total de les sol·licituds acceptades supera la dotació pressupostària prevista (150.000 €) la Comissió de Valoració va acordar proposar a la Junta de Govern Local l'ampliació de 63.022 € el crèdit pressupostari assignat inicialment. La Junta de Govern Local, en sessió ordinària del dia 15 de novembre de 2024, va aprovar aquesta ampliació.
Acord JGL d'ampliació del crèdit
Resolució 2024
Model d'instància de comunicació de dades bancàries. Fitxa de creditors/res
Tràmit de comunicació de dades bancàries de creditors/res
Justificació
Termini de justificació
El termini per aportar la documentació justificativa és de 2 mesos a partir de la data de finalització del període subvencionable. En cas de baixa definitiva de la persona contractada durant el període subvencionable, i no havent procedit a la seva substitució d’acord amb la base 5.10, el termini de dos mesos es comptarà a partir de la data de baixa del treballador/a a la Seguretat Social.
En el cas que aquests terminis s’hagin exhaurit amb anterioritat a la resolució d’atorgament de la subvenció, el termini per a la justificació serà de 2 mesos a partir de la data de notificació d’aquesta resolució.
La justificació de la subvenció s’haurà de presentar mitjançant la seu electrònica de l’Ajuntament de Girona, a través del tràmit específic habilitat a aquest efecte.
Model d'instància del compte justificatiu simplificat
Tràmit de justificació