Subvencions per a projectes i activitats d'educació ambiental al municipi de Girona 2025
Pendent de convocatòria |
Termini obert |
Resolució |
Convocatòria tancada |
Les subvencions adreçades a entitats ambientals sense ànim de lucre que desenvolupin projectes i activitats d’educació ambiental al municipi de Girona, tenen com a objectiu recolzar les entitats que treballen en l’àmbit de l’educació ambiental desenvolupant projectes de consciència i sensibilització ambiental en els barris de Girona.
El termini de presentació de sol·licituds serà del 7 de gener al 17 de febrer de 2025.
Bases i convocatòria
Objectiu
El principal objectiu de l’atorgament de la present subvenció és el de potenciar i promoure projectes i activitats d’educació ambiental en matèria de prevenció de residus als barris de la ciutat a curt termini, que fomentin la sensibilització vers el canvi climàtic i el medi ambient.
En aquest marc, aquesta convocatòria vol fomentar l'educació i la sensibilització ambiental, amb la ferma convicció que són eines que afavoreixen el desenvolupament d'un sentit individual i col·lectiu de corresponsabilitat pel que fa a l'estat i l'evolució del medi ambient, i promouen el canvi social d'actituds, valors i hàbits de comportament necessari per avançar cap a la implicació social en la conservació del medi ambient i envers la lluita contra el canvi climàtic a la ciutat de Girona.
Projectes exclosos
No seran objecte de la convocatòria els projectes que es trobin en algun d’aquests supòsits:
- Els projectes que no tinguin com a objectiu principal garantir la consciència i sensibilització vers la protecció del medi ambient mitjançant l’educació ambiental i concretament de l’àmbit objecte de la subvenció.
- S’exclouen les accions que consisteixin únicament en la producció d’elements per prevenir residus com bosses de reixeta, ampolles reutilitzables, carmanyoles o embolcalls d’entrepans; els projectes de reparació i de preparació per a la reutilització i reciclatge, i les activitats de sensibilització per a la recollida selectiva.
- Els projectes que impliquin una duplicitat sobre accions que ja s’estan duent a terme.
- Els projectes que fomentin la privatització de recursos bàsics com educació, salut o infraestructura, excepte situacions degudament justificades.
- Els projectes que sol·licitin un import superior al permès al punt 6 d’aquestes bases.
- Els projectes que no compleixin amb els topalls descrits al punt 7 d’aquestes bases.
- Els projectes que, en el moment de la seva sol·licitud, no presentin tots els documents requerits a l’apartat 10 d’aquestes bases.
Termini d'execució dels projectes
El període d'execució del projecte o actuació és de màxim 12 mesos a partir de la data de resolució d'atorgament de la subvenció. Les entitats beneficiàries no podran sol·licitar, en cap cas, una pròrroga del termini d’execució.
Import de la subvenció
L’import a concedir a cadascun dels projectes o activitats subvencionats serà de 5.000 € a atorgar als dos projectes presentats per les entitats que obtinguin una major puntuació en la valoració de sol·licituds d'acord amb els criteris definits en l’apartat 12 de les bases reguladores. L’import i percentatge de les subvencions que s’atorguin no excedirà, en qualsevol cas, el 75 % del cost total del pressupost del projecte o activitat.
Bases en català
Bases en castellà
Publicació de les bases al BOP núm. 219 del 14/11/2024
Extracte de la convocatòria al BOP núm. 2 del 03/01/2025
Convocatòria 2025 en català
Convocatòria 2025 en castellà
Sol·licitud
Presentació de sol·licituds
Un cop publicada la convocatòria, les persones interessades hauran de presentar la sol·licitud, segons l’Annex 1, disponible a la seva seu electrònica, dins el termini i amb la documentació que estableixi la convocatòria o, en el seu defecte, l’art. 18 de l’Ordenança general de subvencions, a la seu electrònica de l’Ajuntament de Girona, o per qualsevol altre procediment reconegut per la llei.
La sol·licitud inclourà la documentació que s’indica en aquestes bases i la que es pugui indicar a la convocatòria, a la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Girona.
Documentació
La documentació que s'haurà d'adjuntar a la sol·licitud és la següent:
- Respecte a l'entitat:
- Fotocòpia del NIF de l’entitat, i de la persona representant de l’entitat o la que subscriu la sol·licitud.
- Acreditació d’estar al corrent del compliment d’obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb la Hisenda Municipal. En el cas de que no es presenti aquest document, cal que s’autoritzi expressament a l’Ajuntament de Girona a la consulta de les dades previstes als articles 18 i 19 del Reglament de la Llei de subvencions, a l’apartat corresponent del formulari de sol·licituds.
- Quan la sol·licitud la realitzi una agrupació de persones físiques o jurídiques, públiques o privades sense personalitat, s’haurà de presentar un document amb els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació.
- Respecte al projecte:
- Les entitats sol·licitants han de presentar la sol·licitud, que inclou el formulari del projecte d’acord amb el model inclòs en l’Annex 1, respectant estrictament el format i emplenant-ne tots els seus apartats de manera acurada. El model normalitzat estarà a disposició de les persones sol·licitants a la Seu Electrònica de l’Ajuntament.
- Fitxa de creditors, només en el cas de no haver rebut mai cap subvenció d’aquest Ajuntament o haver modificat les dades bancàries.
- Per tal de donar compliment de les obligacions establertes per la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i l’adolescència, pel que fa a professions, oficis i activitats que impliquin contacte amb menors:
- Presentar una declaració responsable en què es manifesti disposar de les certificacions legalment establertes per acreditar que les persones que participin en el projecte no han estat condemnades per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, i que en cas que canviï alguna persona adscrita al projecte, es compromet a aportar una nova declaració responsable. El contingut d’aquesta declaració responsable aportada i les certificacions negatives de què disposi serà vigent durant un any. Així mateix, si té coneixement d’algun cas de condemna per sentència ferma pels delictes esmentats, està obligat a comunicar aquesta circumstància de manera immediata.
- En el cas que el projecte no impliqui contacte amb menors presentar una declaració manifestant-ho.
Tal com es detalla al punt 15 d’aquestes bases, la Comissió Qualificadora atorgarà les valoracions exclusivament a partir de les informacions recollides al formulari de sol·licitud i la documentació acreditativa presentada. No es valorarà cap altre document, com poden ser memòries.
No aportar la documentació requerida i detallada en aquest punt, o no presentar el formulari de sol·licitud degudament complimentat, serà causa d’inadmissió automàtica del projecte a la convocatòria corresponent, donat que es considera que no permetrà una correcta valoració del projecte i fer-ne un requeriment, podria generar una situació de desigualtat i favoritismes entre les entitats presentades.
Esmena
Si la sol·licitud no compleix els requisits establerts en aquestes bases i a la convocatòria, es requerirà l’esmena de defectes que s’haurà de fer en el termini màxim i improrrogable de 10 dies hàbils, indicant que no fer-ho suposarà el desistiment de la sol·licitud, prèvia resolució que es dictarà en els termes previstos a l’article 21 de la Llei 39/2015, de l’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Termini
El termini de presentació de sol·licituds serà del 7 de gener al 17 de febrer de 2025.
Tràmit de sol·licitud
Instància específica
Full de càlcul (EXCEL) per fer el Pressupost i finançament del projecte
Resolució
El període d'execució del projecte o actuació és de màxim 12 mesos a partir de la data de resolució d'atorgament de la subvenció. Les entitats beneficiàries no podran sol·licitar, en cap cas, una pròrroga del termini d’execució.
Forma de resolució i notificació
Les resolucions de la convocatòria es publicaran a l'e-tauler i en aquesta pàgina web.
Aquesta publicació substitueix la notificació individual i tindrà els mateixos efectes.
- Relació provisional de sol·licituds admeses i excloses
Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts a les bases i a la convocatòria, es requerirà l’esmena de defectes a la relació provisional de sol·licituds admeses i excloses a la convocatòria, que s’haurà de fer en el màxim i improrrogable de 10 dies hàbils, a comptar de l’endemà de la publicació de la relació provisional de projectes admesos i exclosos. El formulari de sol·licitud només es podrà esmenar en el cas que presenti errors materials o aritmètics en el pressupost i finançament del projecte.
Les entitats també podran presentar al·legacions a la relació de sol·licituds admeses i excloses en el termini màxim i improrrogable de 10 dies hàbils a comptar de l’endemà de la publicació al tauler d’anuncis municipals, i en el cas que no es faci dins d’aquest termini, equivaldrà al desistiment de les persones interessades, en els termes previstos a l’article 68 de la Llei 39/2015. - Relació definitiva de sol·licituds admeses i excloses
Un cop resoltes les al·legacions que eventualment s’hagin pogut formular, la relació definitiva de sol·licituds admeses i excloses a la convocatòria es publicarà al tauler d’anuncis municipal i a la web de la convocatòria. En el cas que la relació provisional no rebi al·legacions, aquesta es considerarà definitiva.
A continuació es procedirà a la fase d’avaluació segons allò establert als punts 8, 12, 13, 14 i 15 de les bases.
- Proposta provisional
Aquesta proposta de resolució provisional no crea cap dret a favor de la proposta de persona o entitat beneficiària mentre no es notifiqui la resolució de concessió, tal com s'indica en l'article 24. 6. de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. El termini per presentar al·legacions a la proposta provisional de resolució serà de 10 dies hàbils a partir de fer-se pública. - Resolució definitiva
Un cop resoltes les al·legacions que eventualment s’hagin pogut formular, es publicarà la resolució definitiva. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució definitiva serà de sis mesos a comptar des de la data de publicació de la convocatòria. El venciment del termini sense que s’hagi notificat la resolució, legitima les persones interessades per entendre desestimada, per silenci administratiu, la seva sol·licitud.
Acceptació de la subvenció
El termini per a acceptar la subvenció serà de 5 dies hàbils a partir de fer-se pública. Per a comunicar per escrit l’acceptació de la subvenció i de les condicions en què s’ha atorgat, s’haurà de fer segons document model “declaració d’acceptació de la subvenció” que estarà a disposició dels/les sol·licitants a la pàgina web de l’Ajuntament de Girona.
Si l’entitat beneficiària no presentés la seva acceptació en l’esmentat termini o formulés reserves respecte a l’acceptació, l’Ajuntament de Girona podrà optar, discrecionalment, entre concedir un nou termini per a l’acceptació o considerar que l’entitat ha renunciat a la subvenció.
Tràmit d'acceptació
Justificació
La justificació de la subvenció es farà a la finalització de l’activitat, i com a màxim fins un mes de la finalització del termini d’execució del projecte o actuació definit en l’apartat 3 d’aquestes bases. Per a la correcta justificació de la subvenció, l’entitat haurà d’acreditar el compliment dels objectius establerts al projecte, la seva correcta execució i l’efectuació de les activitats presentades al formulari de sol·licitud. Tanmateix, s’haurà de justificar, en la seva totalitat, el cost íntegre de l’actuació (no només l’import de la subvenció atorgada per l’Ajuntament de Girona), d’acord amb el pressupost que consta a la sol·licitud de la subvenció presentada per l’entitat.
La justificació es presentarà obligatòriament a la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Girona, a través del formulari de justificació i d’avaluació del projecte, d’acord amb el model normalitzat inclòs en l’Annex 2, (respectant-ne estrictament el format i emplenant-ne tots els seus apartats de manera acurada. El model normalitzat estarà a disposició de les persones sol·licitants a la Seu Electrònica de l’Ajuntament.
En el cas de projectes que incorporin informe d’auditor com a modalitat de justificació, s’haurà de presentar el Compte justificatiu amb aportació d’informe d’auditor en el qual s'ha d'acreditar la realització de les actuacions subvencionades, així com la totalitat de les despeses generades per les accions esmentades i l'aplicació dels fons percebuts. L’auditor de comptes, ha d’estar obligatòriament inscrit al Registre Oficial d’Auditors de Comptes (ROAC) dependent de l’Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes (ICAC).
La justificació inclourà una memòria de difusió i publicitat, segons allò establert a l’apartat 20.4 d’aquestes bases.
La relació classificada de les despeses efectuades, per l’import total de l’actuació, ha d’incloure identificador del proveïdor, número de document, import, concepte i data d’emissió de la factura.
La relació anirà acompanyada de les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que acreditin la despesa realitzada durant l’any natural de la convocatòria de la quantitat total del projecte, tot especificant la part subvencionada per l’Ajuntament de Girona. No s’acceptaran factures proforma o pressupostos i totes les factures es presentaran en euros. En el cas de pagaments en efectiu, caldrà presentar documentació acreditativa de pagaments consistents en la percepció de l’import per part del creditor.
Si s’escau, s’aportaran llibres i registres comptables específics per garantir l’adequada justificació de la subvenció.
Les factures i comprovants de la despesa, s’hauran de presentar de manera ordenada i d’acord amb l’ordre que es segueixi a les relació de despeses presentada al compte justificatiu d’acord amb el model normalitzat.
En el seu cas, carta de pagament del reintegrament en supòsits de romanents no aplicats.
Llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats d’acord amb la legislació sectorial aplicable a l’entitat beneficiària.
En el cas que l’entitat rebi un import inferior al sol·licitat, en el formulari de justificació i d’avaluació del projecte (Annex 2) caldrà fer explícit si s’ha cobert el projecte mitjançant altres fonts de finançament, o bé si s’ha fet un replantejament del projecte, sense perjudici del que preveu el punt 20.2. d’aquestes bases.
Cal presentar acreditació d’haver sol·licitat tres pressupostos, en els casos previstos en el pacte relatiu a les despeses subvencionables. En cas de subcontractació, caldrà justificar que el preu està ajustat al mercat.
D’acord amb l’article 29 de l’Ordenança General de Subvencions de l’Ajuntament de Girona l’Ajuntament podrà concedir directament, d’ofici o prèvia sol·licitud de l’entitat beneficiària, una pròrroga del termini de justificació que no pot excedir la meitat del termini inicial, sempre que no es perjudiquin drets de tercers. En el cas que l’entitat beneficiària presenti la sol·licitud de pròrroga, haurà de fer-ho formalment abans de la finalització del termini concedit a l’efecte, mitjançant el model normalitzat de pròrroga de subvencions. Les peticions de pròrroga s’entendran concedides en els termes indicats, llevat que hi hagi una resolució expressa en sentit contrari.
Transcorregut el termini de justificació establert sense que hagi estat presentada davant l’òrgan administratiu competent, aquest òrgan ha de requerir la persona o entitat beneficiària perquè en el termini improrrogable de quinze dies la presenti als efectes previstos en aquesta ordenança.
La falta de presentació en el termini establert en aquest apartat comporta la revocació i, si escau, l’exigència de reintegrament i altres responsabilitats establertes en la legislació aplicable en matèria de subvencions.
Els beneficiaris hauran de justificar l’import total del pressupost presentat. Si el cost de l’objecte subvencionat finalment resulta superior, la subvenció es mantindrà en la quantia. Si l’import justificat és inferior, la subvenció es mantindrà en la quantia sempre que la despesa realitzada sigui igual o superior al 75% del pressupost presentat. Quan la reducció de la despesa és superior al 75% del pressupost presentat, es minorarà la subvenció aplicant sobre el total justificat el percentatge establert en l’acord de concessió (tant per cent que suposa l’import concedit respecte al pressupost presentat).
En el cas que la subvenció no estigui degudament justificada total o parcialment, es procedirà a la revocació i/o al seu reintegrament total o parcial.