Header: Mobilitat i Via Pública

Mobilitat i Via Pública

Pagament amb mòbil Aparcar | Zona verda i zona Blava | Mobilitat i via pública

Pagament amb mòbil Aparcar

Zona verda i zona blava

A partir de l'1 de gener de 2024, l’aplicació Easypark deixa de prestar servei a la ciutat de Girona i es podrà utilitzar l’aplicació Aparcar.

Les persones usuàries de la zona verda i blava poden realitzar totes les funcions pròpies dels parquímetres instal·lats al carrer mitjançant l'aplicació per a mòbil Aparcar. L’aplicació és gratuïta i és una eina que proporciona a la persona usuària la possibilitat de gestionar el seu aparcament des del seu telèfon mòbil sense la necessitat d’anar al parquímetre i treure un tiquet o la d’anul·lar denúncies per temps excedit.

Què cal fer per utilitzar Aparcar?

  • Descarregueu-vos l'aplicació al vostre mòbil, sigui Android o iOS.
  • Un cop hagis aparcat el teu vehicle, obre l’aplicació Aparcar i inicia l’estada a la zona blava o verda; gràcies al sistema de geolocalització del telèfon mòbil, localitza el carrer on està el teu vehicle i la tarifa corresponent. L'aplicació t'avisa abans d’excedir el temps màxim, tu decideixes quan (des de 5 minuts a una hora abans).
  • L’aplicació Aparcar també et permet consultar els consums mensuals o enviar els rebuts a una adreça de correu electrònic.

FAQs Aparcar | Zona verda i blava | Mobilitat i Via Pública

App APARCAR
FAQ. Preguntes freqüents

Què és l’App APARCAR?

APARCAR és una aplicació gratuïta que proporciona a la persona usuària la possibilitat de gestionar el seu aparcament de la zona verda i blava des del seu telèfon mòbil, sense la necessitat d’anar al parquímetre per treure un tiquet o anul·lar denúncies per temps excedit. S’hi poden fer totes les funcions pròpies dels parquímetres instal·lats al carrer.

Podeu descarregar-vos l'aplicació al vostre dispositiu mòbil, sigui Android o iOS.  

És imprescindible registrar-se per utilitzar l'aplicació?

Sí, sense un compte d’usuari no podràs utilitzar el servei: t'has de donar d'alta per fer servir l'aplicació des d'un dispositiu mòbil (telèfon o tauleta).

La matrícula del cotxe i el número de targeta són dades imprescindibles que cal posar durant el procés de registre per tal que l’aplicació us funcioni correctament. També cal validar el teu compte d'usuari a través del correu electrònic que l'aplicació envia. Un cop validat ja podeu utilitzar APARCAR sense restriccions.

Pots fer-ho des d'un telèfon mòbil abans d'estacionar. Un cop estiguis registrat, ja pots fer servir l'aplicació per estacionar a la zona blava i zona verda i pagar el tiquet corresponent sense haver de desplaçar-te fins al parquímetre.

L'aplicació té comptes per a empreses?

No, però si vols amb un mateix compte d'usuari, pots afegir-hi tots els teus vehicles. Després només et caldrà triar amb quin vehicle aparques cada vegada que emetis un tiquet virtual.

Com puc seleccionar la tarifa que vull?

No cal fer-ho. L'aplicació està vinculada a la base de dades de l'Ajuntament i ja sap si el vehicle és de Girona o si té tarifa de resident i l'aplica automàticament.

Per què no puc seleccionar l'hora de finalització de l'estacionament?

A diferència d'Easypark, a APARCAR només pagues per l'estona que utilitzes la zona blava o verda i no has de calcular l'hora de finalització. Un cop aparcat, selecciones "iniciar" i l'aplicació començarà el cobrament de la tarifa establerta. Quan retiris el vehicle has de seleccionar finalitzar estada i s'aturarà el cobrament.

Puc registrar més d'un cotxe?

Sí, amb un mateix compte d'usuari, has de seguir les instruccions de la pantalla al registrar-te i podràs afegir-hi tots els teus vehicles. Després només et caldrà triar amb quin vehicle aparques cada vegada que emetis un tiquet virtual.

Puc utilitzar més d'un telèfon mòbil per aparcar un cotxe?

Sí, per poder fer servir APARCAR només necessites tenir un terminal smartphone amb l’aplicació instal·lada i un compte d’usuari per accedir-hi i fer-la servir.

Puc utilitzar un mateix telèfon per aparcar diversos cotxes a la vegada?

No, el sistema està pensat perquè únicament puguis tenir un tiquet obert al mateix moment.

I si canvio de cotxe?

Només has d'anar a l'espai "El meu perfil" i a l'apartat de "Vehicles" donar d'alta o de baixa el teu vehicle.

Com puc entrar a la meva àrea personal de l’aplicació?

Pots mirar els teus consums en l'apartat "Consums" de la teva aplicació o modificar les teves dades personals a l'apartat "El meu perfil".

Com puc canviar la targeta de crèdit associada a APARCAR?

Des de l’apartat "El meu perfil" de l’aplicació pots actualitzar les dades de la targeta.

Puc pagar la quota trimestral de la zona verda a través de l’aplicació?

No, la quota trimestral de la zona verda es realitza a través de la seu electrònica de l'Ajuntament de Girona i dins el període corresponent. 

La quota trimestral només es pot pagar:
- 1r TRIMESTRE: del 20 de desembre al 15 de gener
- 2n TRIMESTRE: del 20 de març al 15 d'abril
- 3r TRIMESTRE: del 20 de juny al 15 de juliol
- 4t TRIMESTRE: del 20 de setembre al 15 d'octubre

Cal anar al parquímetre per obtenir un tiquet?

Si tens l'aplicació instal·lada i t'has donat d'alta com a usuari, ja no és necessari, pots obtenir el tiquet digital des del teu dispositiu smartphone.

Des d'on puc utilitzar el servei?

Has d'activar l’estacionament des del teu vehicle, o bé al costat. Si no ho fas així, el sistema de geolocalització GPS et pot donar una posició que no coincideixi amb la del teu vehicle i obtenir un tiquet no vàlid, amb una altra tarifa i un altre temps màxim.

També es pot fer la selecció manual del carrer on has estacionat en cas que no tinguis la geolocalització activada.

Pots fer servir APARCAR per estacionar als municipis de Girona, Reus, Cambrils, Montblanc, Reus, Salou, Tarragona i Valls. Cada cop que et connectis, la mateixa aplicació geolocalitzarà la teva situació per informar-te de la tarifa i el temps màxim d'estacionament de cada via.

I si no tinc cobertura?

Sense xarxa mòbil no podràs fer servir APARCAR. Hauràs d'anar al parquímetre més proper i extreure tiquet de manera convencional.

Cal posar algun tiquet de paper al vehicle si pago a través de l'aplicació?

No, les empreses que gestionen la zona blava i verda ja tenen constància del tiquet digital que obtens a través del telèfon. No cal que posis cap tiquet de paper a l’interior del vehicle.

APARCAR té en compte la meva bonificació per tenir un vehicle elèctric?

No, en aquest cas, i tal com passava abans, cal agafar el tiquet des del parquímetre. 

Què fa el vigilant de la zona blava i verda si no troba el tiquet convencional al vehicle?

El dispositiu que porten tots els vigilants de zona blava i verda els permet comprovar en temps real si el teu vehicle ha obtingut el tiquet digital corresponent i, per tant, si està aparcat de manera correcta.

El sistema de pagament a través de l'aplicació permet generar un nou tiquet després de finalitzar el temps màxim d’aparcament permès?

Sí. L’aplicació APARCAR a Girona permet obtenir un nou tiquet després que hagi passat el temps màxim d’aparcament, que és de 2 hores a la zona blava i a la zona verda de 6 hores pels residents a Girona i de 2 hores pels no residents a Girona. Els residents de zona poden aparcar fins a un màxim d’un trimestre natural a la zona verda d’on resideixen. 
 

Puc comprar un tiquet fora de l'horari de servei d'estacionament regulat?

Sí, pots iniciar una operació d’estacionament fora de l'horari de regulació. Només pagaràs a partir del moment en què s’iniciï l’horari de pagament a la zona on hagis aparcat.

L'aplicació em pot avisar abans que s'acabi el temps permès d’estacionament?

Sí, només has de configurar l'alerta des del teu telèfon: un cop dins de l'aplicació APARCAR, ves a la icona de "Configuració" i allà estableix el temps d'avís que vulguis, entre 5 i 60 minuts.

Com pago els tiquets virtuals emesos?

A través de la targeta de crèdit que hagis introduït a "El meu perfil". El pagament de cada estacionament només es fa quan finalitzes cada operació.

Puc anul·lar una denúncia des de l'aplicació?

Sí, però només les relacionades amb APARCAR. Fes clic a la icona "Gestió de sancions" que apareix a la pantalla d'inici i segueix les instruccions.

Si el vehicle ha estat denunciat per excedir el temps permès es pot procedir a l’anul·lació de la denúncia abonant l’import en el termini de 24 hores des que ha estat interposada. Aquesta es pot realitzar en qualsevol parquímetre de la ciutat, o a través de l’app APARCAR.

En el cas que no es procedeixi a anul·lar la denúncia dins el termini de les 24 h indicades, es tramitarà la corresponent denúncia d’acord amb el que s’estableix en la normativa sancionadora aplicable. El procediment a seguir es pot consultar en el següent enllaç.

Puc veure el resum de tots els tiquets obtinguts a través d'APARCAR?

Tota la informació sobre l'ús que fas de l'aplicació queda registrada i és fàcilment accessible des de l'apartat de "Consums" que trobaràs al menú principal d'APARCAR. Hi podràs consultar tots els tiquets digitals que hagis emès i sol·licitar un informe a través del correu electrònic.
 

Tinc una incidència amb els parquímetres. A qui m'he d'adreçar?

Podeu trucar al 972 426 748 (de dilluns a divendres laborables), o per correu electrònic a zonablavaiverda@ajgirona.cat

També podeu consultar les preguntes freqüents que incorpora l’aplicació a dins de l’apartat “Ajuda”.

Veure totes les respostes