Eix 4. Competitivitatl | Plans de Sostenibilitat Turística
Pla de sostenibilitat turística en destinació

Eix 4. Competitivitat
Actuació 15. Implementació del producte turístic
L’actuació d'implementació del producte turístic “Menja’t Girona” es basa en la creació d’un nou producte turístic sostenible, responsable i desestacionalitzador a partir dels següents recursos tangibles i intangibles de la ciutat: patrimoni hortícola, productes gastronòmics Km0, comerços, restauradors locals i entorn natural.
| Objectius |
|
| Resultats previstos |
|
| Vinculació a etiqueta climàtica/digital | Etiqueta climàtica 40% per la Comissió Europea en l'àmbit de la transició verda i sostenible |
| Pressupost total | 180.000,00 € |
| Cost Subvencionat NGEU | 148.760,33 € |
Accions
| Acció | Estat |
|---|---|
| Nou producte turístic sostenible, responsable i desestacionalitzador "Menja't Girona" | Finalitzat |
| Organització de tallers sobre patrimoni hortícola | Finalitzat |
| Creació de la marca de producte Km0 | Finalitzat |
| Creació de material promocional | Finalitzat |
| Jornades gastronòmiques productes Km0 amb productors i restauradors de la ciutat | Finalitzat |
| Renovació de la zona d'exposició i venda directa de productes hortofrutícoles de proximitat | No iniciat |
| Creació de rutes guiades a l'entorn natural del Ter i a les zones de les Hortes | Finalitzat |
| Creació d'itineraris de descoberta de la naturalesa | Finalitzat |
Actuació 16. De l'hort al plat
MercaGirona és un dels centres més importants de la cadena d'abastament alimentari a la demarcació de Girona i pot ser un referent pel foment de l'economia circular en el camp alimentari. Amb la creació i consolidació de dinàmiques dirigides a l'aprofitament de fruites i verdures es pot reduir l'impacte ambiental i contribuir a la sostenibilitat alimentària
| Objectius |
|
| Vinculació a etiqueta climàtica/digital | Etiqueta climàtica 40% per la Comissió Europea en l'àmbit de la transició verda i sostenible |
| Pressupost total | 75.000,00 € |
| Cost Subvencionat NGEU | 61.983,47 € |
Accions
| Acció | Estat |
|---|---|
| Promoció de pràctiques sostenibles entre els venedors majoristes i detallistes | Iniciat |
| Habilitació i instal·lació de punts de recollida alimentària selectiva per a la selecció i classificació dels productes | No iniciat |
| Disseny d'una línia de productes alimentaris recuperats associada a la marca Menja't Girona | No iniciat |
| Prova pilot d'aprofitament d'excedents alimentaris amb entitats socials locals | No iniciat |
Actuació 17. Posada en valor dels productes locals de qualitat
El consum conscient afavoreix la conservació del medi ambient i la igualtat social. Fomentar-ho entre la població i visitants de la ciutat ajuda a professionalitzar als productors locals i augmentar la qualitat dels productes que gestionen. L’actuació de posada en valor dels productes locals de qualitat es fonamenta en visibilitzar els productes locals per ajudar a posar en relació directa al consumidor amb el productor i augmentar els potencials i futurs consumidors.
| Objectius |
|
| Vinculació a etiqueta climàtica/digital | Etiqueta climàtica 40% per la Comissió Europea en l'àmbit de la transició verda i sostenible |
| Pressupost total | 60.000,00 € |
| Cost Subvencionat NGEU | 49.586,78 € |
Accions
| Acció | Estat |
|---|---|
| Promoció de la zona dexposició i venda de producte de proximitat entre productors, comerços, restauradors, visitants i ciutadania | No iniciat |
Actuació 18. Millora de la mobilitat urbana al barri de Santa Eugènia
L’accés a les Hortes s’efectua per dues portes d’entrada principalment, que es troben situades al Nord-oest i el Sud; la primera d'elles actualment ja disposa d’un accés per carril bici que connecta amb la vora del Ter i amb el nucli antic. L’actuació de millora de la mobilitat urbana al barri de Santa Eugènia se centra fonamentalment a la porta Sud, que correspon a l’antiga fàbrica Marfà, i pretén facilitar l’accés per mobilitat activa i sostenible des d'aquesta entrada. Aquesta obertura permetrà facilitar la connexió amb el barri de Sant Narcís, el qual es basa en un model urbanístic de ciutat jardí d'interès patrimonial, ambiental i arquitectònic.
| Objectius |
|
| Resultats previstos |
|
| Vinculació a etiqueta climàtica/digital | Etiqueta climàtica 100% per la Comissió Europea en l'àmbit de l'eficiència energètica |
| Pressupost total | 174.000,00 € |
| Cost Subvencionat NGEU | 143.801,65 € |
Accions
| Acció | Estat |
|---|---|
| Crear connexió amb el barri de Sant Narcís | Iniciat |
Actuació 19. Oficina turística per la implementació de l'estratègia turística sostenible de Girona
L’actuació de l'oficina turística per la implementació de l’estratègia turística sostenible de Girona es fonamenta en la creació d’una Oficina Tècnica de manera que els diferents Serveis Municipals implicats en el projecte (Turisme, Urbanisme i Activitats, Medi Ambient, etc.) puguin comptar amb un assessorament extern especialitzat per:
| Objectius |
|
| Resultats previstos |
|
| Vinculació a etiqueta climàtica/digital | - |
| Pressupost total | 140.000,00 € |
| Cost Subvencionat NGEU | 140.000,00 € |
Accions
| Acció | Estat |
|---|---|
| Facilitar la integració i fomentar la col·laboració de tots els agents implicats. Vetllar pel compliment dels objectius, realitzant el seguiment i avaluació periòdic del pla | Iniciat |
| Realitzar el seguiment de la gestió global del projecte, amb un sistema i eines de gestió avançada | Iniciat |
| Dinamitzar reunions de treball amb diferents agents | Iniciat |
| Actualitzar de manera continuada la planificació del projecte | Iniciat |

Pla de recuperació, transformació i resiliència – Finançat per la Unió Europea – NextGenerationEU.
