Eix 4. Competitivitatl | Plans de Sostenibilitat Turística
Pla de sostenibilitat turística en destinació
Eix 4. Competitivitat
Actuació 15. Implementació del producte turístic
L’actuació d'implementació del producte turístic “Menja’t Girona” es basa en la creació d’un nou producte turístic sostenible, responsable i desestacionalitzador a partir dels següents recursos tangibles i intangibles de la ciutat: patrimoni hortícola, productes gastronòmics Km0, comerços, restauradors locals i entorn natural.
Objectius |
|
Resultats previstos |
|
Vinculació a etiqueta climàtica/digital | Etiqueta climàtica 40% per la Comissió Europea en l'àmbit de la transició verda i sostenible |
Pressupost total | 180.000,00 € |
Cost Subvencionat NGEU | 148.760,33 € |
Accions
Acció | Estat |
---|---|
Nou producte turístic sostenible, responsable i desestacionalitzador "Menja't Girona" | Finalitzat |
Organització de tallers sobre patrimoni hortícola | Iniciat |
Creació de la marca de producte Km0 | Finalitzat |
Creació d'un inventari de productes Km0 per la difusió a l'app i altres suports | No iniciat |
Creació de rutes gastronòmiques Km0 | No iniciat |
Creació de material promocional | Iniciat |
Jornades gastronòmiques productes Km0 amb productors i restauradors de la ciutat | Iniciat |
Habilitació d'un espai de venda de productes Km0 al Mercat del Lleó | No iniciat |
Creació de rutes guiades a l'entorn natural del Ter i a les zones de les Hortes | Finalitzat |
Creació d'itineraris de descoberta de la naturalesa | Finalitzat |
Model de governança participativa amb productors, restauradors i la pròpia ciutadania | Iniciat |
Actuació 16. De l'hort al plat
L’actuació de l’hort al plat pretén aportar la rellevància merescuda a aquest espai de cultiu ecològic i de proximitat al nucli de la ciutat i, alhora, conscienciar a la població sobre el respecte per l’entorn i la importància de preservar una zona tan valuosa. Per altra banda es pretén elaborar una cadena de valor de productes de Km0 complerta.
Objectius |
|
Resultats previstos |
|
Vinculació a etiqueta climàtica/digital | Etiqueta climàtica 40% per la Comissió Europea en l'àmbit de la transició verda i sostenible |
Pressupost total | 75.000,00 € |
Cost Subvencionat NGEU | 61.983,47 € |
Accions
Acció | Estat |
---|---|
Prova pilot venda directa Hortes - restauració ciutat | No iniciat |
Adaptació de la producció a les necessitats gastronòmiques | No iniciat |
Desenvolupament d'una cadena de valor global | No iniciat |
Actuació 17. Posada en valor dels productes locals de qualitat
El consum conscient afavoreix la conservació del medi ambient i la igualtat social. Fomentar-ho entre la població i visitants de la ciutat ajuda a professionalitzar als productors locals i augmentar la qualitat dels productes que gestionen. L’actuació de posada en valor dels productes locals de qualitat es fonamenta en visibilitzar els productes locals per ajudar a posar en relació directa al consumidor amb el productor i augmentar els potencials i futurs consumidors.
Objectius |
|
Resultats previstos |
|
Vinculació a etiqueta climàtica/digital | Etiqueta climàtica 40% per la Comissió Europea en l'àmbit de la transició verda i sostenible |
Pressupost total | 60.000,00 € |
Cost Subvencionat NGEU | 49.586,78 € |
Accions
Acció | Estat |
---|---|
Valorització dels productes hortícoles de les Hortes a través de la seva venda directa | No iniciat |
Vinculació dels productes amb certificat i segells ja existents (Girona Excel·lent) | Iniciat |
Actuació 18. Millora de la mobilitat urbana al barri de Santa Eugènia
L’accés a les Hortes s’efectua per dues portes d’entrada principalment, que es troben situades al Nord-oest i el Sud; la primera d'elles actualment ja disposa d’un accés per carril bici que connecta amb la vora del Ter i amb el nucli antic. L’actuació de millora de la mobilitat urbana al barri de Santa Eugènia se centra fonamentalment a la porta Sud, que correspon a l’antiga fàbrica Marfà, i pretén facilitar l’accés per mobilitat activa i sostenible des d'aquesta entrada. Aquesta obertura permetrà facilitar la connexió amb el barri de Sant Narcís, el qual es basa en un model urbanístic de ciutat jardí d'interès patrimonial, ambiental i arquitectònic.
Objectius |
|
Resultats previstos |
|
Vinculació a etiqueta climàtica/digital | Etiqueta climàtica 100% per la Comissió Europea en l'àmbit de l'eficiència energètica |
Pressupost total | 174.000,00 € |
Cost Subvencionat NGEU | 143.801,65 € |
Accions
Acció | Estat |
---|---|
Adequació de la porta Sud (Marfà) | No iniciat |
Crear connexió amb el barri de Sant Narcís | No iniciat |
Actuació 19. Oficina turística per la implementació de l'estratègia turística sostenible de Girona
L’actuació de l'oficina turística per la implementació de l’estratègia turística sostenible de Girona es fonamenta en la creació d’una Oficina Tècnica de manera que els diferents Serveis Municipals implicats en el projecte (Turisme, Urbanisme i Activitats, Medi Ambient, etc.) puguin comptar amb un assessorament extern especialitzat per:
Objectius |
|
Resultats previstos |
|
Vinculació a etiqueta climàtica/digital | - |
Pressupost total | 140.000,00 € |
Cost Subvencionat NGEU | 140.000,00 € |
Accions
Acció | Estat |
---|---|
Facilitar la integració i fomentar la col·laboració de tots els agents implicats. Vetllar pel compliment dels objectius, realitzant el seguiment i avaluació periòdic del pla | Iniciat |
Realitzar el seguiment de la gestió global del projecte, amb un sistema i eines de gestió avançada | Iniciat |
Dinamitzar reunions de treball amb diferents agents | Iniciat |
Actualitzar de manera continuada la planificació del projecte | Iniciat |
Projecte finançat pel Pla de recuperació, transformació i resiliència – Finançat per la Unió Europea – NextGenerationEU.