Header: Oficina Municipal d'Habitatge (OMH)

Oficina Municipal d'Habitatge (OMH)

Bo Lloguer Jove | Oficina Municipal d'Habitatge (OMH)

Ajuts per al pagament del lloguer

Bo Lloguer Jove

El Bo Lloguer Jove és una subvenció que ofereixen el Govern Central i la Generalitat de Catalunya per facilitar el gaudi d'un habitatge o habitació en règim de lloguer o de cessió d'ús a les persones joves amb mitjans econòmics escassos.

Tot i que el Bo Lloguer Jove està dirigit per a persones de fins a 35 anys d'edat, és un ajut diferent de la convocatòria de la Subvenció per al pagament del lloguer o cessió d'ús per a joves fins a 35 anys. El Bo Lloguer Jove és incompatible amb aquesta subvenció i d’altres ajudes provinents de qualsevol administració pública o entitats públiques o privades per a les mateixes mensualitats i tinguin la mateixa finalitat.

Convocatòria 2025: TANCADA

El període de sol·licitud va ser del 19 de maig (a les 9 h) al 23 de maig de 2025 (a les 14 h)

 

Bases 2025    Convocatòria 2025    Més informació

 

A qui va dirigit

  • Persones fins a 35 anys (inclosos) en la data de presentació de la sol·licitud (del 19 de maig de 2025 fins al 23 de maig de 2025, ambdós inclosos) i que resideixen a Catalunya.
  • Que siguin titular d’un contracte de lloguer o cessió d’habitatge o habitació per domicili habitual i permanent.
  • Que paguin un lloguer o preu de cessió mensual no superior a 750 € mensuals en cas d’habitatge, i no superior a 400 € mensuals en cas de lloguer d’habitació.
  • Que estiguin empadronades al domicili de residència al moment de fer la sol·licitud.
  • Que estiguin al corrent de pagament de les rendes de lloguer o dels preus de la cessió en el moment de presentar la sol·licitud.
  • Que disposin d'una font regular d'ingressos que reporti unes rendes anuals, incloent-hi els de les persones que tinguin el domicili habitual i permanent a l'habitatge arrendat o cedit o a arrendar o cedir, constin o no com a titulars del contracte d'arrendament o cessió, iguals o inferiors a 2,928479 vegades l'IRSC si els ingressos corresponen a l'exercici fiscal de l'any 2023; iguals o inferiors a 2,778442 vegades l'IRSC si els ingressos corresponen a l'exercici fiscal de l'any 2024, i iguals o inferiors a 2,697518 vegades l'IRSC si els ingressos corresponen a l'exercici de l'any 2025.
  • S’ha de pagar el lloguer o preu de cessió de l'habitatge o habitació per mitjà de transferència bancària, rebut domiciliat, ingrés en compte, Bizum o rebut emès per la persona administradora de la finca. En tots els casos cal que hi constin els conceptes següents: la identificació de la persona pagadora, la identificació de la persona beneficiària del pagament, el concepte, l'import i el mes corresponent.
  • S’ha de complir les obligacions tributàries amb l'Estat i la Generalitat de Catalunya i les obligacions amb la Seguretat Social i estar al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions. 

Documentació obligatòria

A efectes de tramitar la sol·licitud del Bo Lloguer Jove (campanya de l’any 2025), per acreditar el compliment dels requisits establerts a l’annex de la Resolució TER/1373/2025, d’11 d’abril, per la qual s’aproven les bases reguladores per a la concessió de les subvencions del Bo Lloguer Jove, la persona sol·licitant ha d’aportar la documentació següent:

  • Document d’identitat vigent (NIE/NIF).
  • Imprès normalitzat (model SEPA) degudament signat i segellat, o document equivalent a nom de la persona sol·licitant amb les dades bancàries del compte on s'ha d'ingressar la subvenció.
  • El contracte de lloguer o el contracte de cessió d'ús de l'habitatge o habitació a nom de la persona sol·licitant.
  • Tots els rebuts de lloguer o del preu de la cessió corresponents a l'any de la convocatòria pagats fins a la data de presentació de la sol·licitud. Són vàlids els pagaments de lloguer per transferència bancària, ingrés en compte, rebut domiciliat, pagament a l'administrador degudament segellat, o Bizum). En aquests rebuts ha de constar clarament la següent informació: el nom del llogater, del propietari (o altre tipus d'arrendador), el concepte, l'import de la mensualitat i el mes a què correspon.
  • Justificant dels ingressos de la persona sol·licitant i de cadascun dels membres que integren la unitat de convivència en edat laboral.
    • o Si ha treballat durant l’any 2023, cal presentar un dels documents següents: Declaració d'IRPF (gestió 2023) o bé Certificat d'imputacions (gestió 2023).
    • o Si no ha treballat durant l’any 2023 però sí ha treballat durant l’any 2024, cal presentar els documents següents: Declaració d'IRPF (gestió 2024) o bé Certificat d'imputacions (gestió 2024), i Declaració responsable d'ingressos anuals percebuts al 2024 (model normalitzat RE-1187).
    • o Si no ha treballat ni durant l’any 2023 ni durant l’any 2024, però sí ha començat a treballar durant l’any 2025, cal que presenti tots els documents següents: Contracte de treball signat (amb una durada prevista mínima de 6 mesos), Nòmines rebudes des del mes de gener de 2025 fins a la presentació de la sol·licitud, i Declaració responsable d'ingressos anuals percebuts i previstos per a 2025 (model normalitzat RE-1187).

Si la persona sol·licitant ha marcat la casella “M’oposo a la consulta de dades” al model de sol·licitud del Bo Lloguer Jove (2025), ha d’aportar també la documentació següent obligatòriament:

  • Llibre de família, si escau.
  • Informe de vida laboral emès per la Tresoreria de la Seguretat Social relatiu a la persona sol·licitant i a totes les persones en edat laboral que formen part de la unitat de convivència.
  • Certificat o volant de convivència que acrediti el domicili de la persona sol·licitant i de les persones que formen la unitat de convivència.
  • Declaració responsable de complir els requisits que estableixen aquestes bases reguladores i de no concórrer en cap dels motius d'exclusió que estableix la base reguladora 4.2.
  • Declaració responsable relativa a no haver demanat o obtingut altres ajuts públics o privats amb la mateixa finalitat.
  • Certificats acreditatius de no tenir deutes amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) i l'Agència Tributària de Catalunya (ATC).

Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds es podran presentar presencialment a l’Oficina Municipal d’Habitatge (no cal cita prèvia), de forma telemàtica a través del Portal de la Generalitat, o bé mitjançant la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Girona (cal indicar tema BO LLOGUER JOVE 2025). Per poder-les presentar per aquest canal caldrà disposar d’un certificat digital o bé d’IdCat mòbil. 

Les sol·licituds es podran presentar de forma telemàtica a través del portal de la Generalitat. Per poder-les presentar per aquest canal caldrà disposar d’un certificat digital o bé d’IdCat mòbil

Per a més informació sobre el tràmit presencial trucar al 972 419 404.

Tràmit en línia Presentació de rebuts per a resolucions favorables