Activa el teu pati. Curs 2023-2024
Pendent de convocatòria |
Termini obert |
Resolució |
Convocatòria tancada |
Subvenció adreçada als centres educatius de la ciutat de Girona per finançar projectes o activitats d’interès públic o social. En aquest cas és tracta de la
modalitat de l'Annex 2 de les bases que vol promoure i donar suport a projectes educatius de pati dels centres educatius.
Ja s'ha publicat a l'e-tauler la resolució definitiva de la convocatòria del curs 2023-2024.
El termini per justificar la subvenció rebuda finalitzarà el 27 de setembre de 2024.
Bases i convocatòria
Objectiu:
Promoure i donar suport a projectes educatius de pati de les escoles que incorporin algun/s dels aspectes següents:
- El treball per a la inclusió i la cohesió social en els espais d’esbarjo.
- L’adequació i millora de la funcionalitat pedagògica dels equipaments del pati i dels
recursos. - La potenciació de la reflexió del pati com a element educatiu.
- El foment de la relació amb l’entorn i foment del pati com a agent integrador dins
del barri. - La diversificació de les activitats a l’espai d’esbarjo en igualtat per a nens i nenes.
- La participació de la comunitat educativa en la definició del projecte.
Els projectes o accions beneficiaris es duran a terme dins el curs escolar de la convocatòria de la subvenció, i finalitzaran al setembre del curs escolar següent.
Destinataris:
Poden ser beneficiaris d’aquesta subvenció els centres públics d’educació infantil i primària i d’educació especial de la ciutat de Girona, que complexin els requisits establerts a les bases i aquesta convocatòria.
Els projectes hauran de ser elaborats pel propi centre i podran ser nous o replantejaments de projectes existents que es proposa adaptar a noves necessitats.
Bases generals + ANNEX 2 Bases específiques en català
Bases generals + ANNEX 2 Bases específiques en castellà
Bases al BOP núm. 59 del 24/03/2023
Extracte de la convocatòria al BOP núm. 176 del 12/09/2023
Convocatòria 2023-2024 en català
Convocatòria 2023-2024 en castellà
Sol·licitud
Característiques del projecte
Els projectes beneficiaris es duran a terme dins el curs escolar de la convocatòria de la subvenció, i finalitzaran al setembre del curs escolar següent.
La presentació del projecte escrit ha de concretar els apartats següents:
- Les dades del centre
- La justificació del projecte
- El contingut del projecte: descripció del projecte, objectius, integració en el centre i el seu PEC (especificar en quin/s aspectes), detall i justificació de les diferents accions a desenvolupar especificant i acreditant degudament el compliment de la normativa vigent especificada en aquesta convocatòria, suport al currículum.
- La designació del/s responsable/s del projecte.
- Els participants en el projecte i les seves funcions.
- La proposta de desenvolupament de les accions i previsió de temporalitat de la seva execució.
- El pressupost (ingressos previstos i despeses). Caldrà especificar les possibilitats de finançament per part d’agents que han col·laborat, col·laboren o poden col·laborar al projecte (AMPA/AFA, Departament d’Educació, altres administracions, associacions, entitats, premis...)
- L’import que se sol·licita, que no podrà ser superior a 2.500 €
- L’avaluació i seguiment del projecte.
Els projectes sobre el que se sol·liciti subvenció hauran d’haver estat aprovats pel Consell Escolar de Centre (CEC) prèviament a la presentació de la sol·licitud.
Termini i forma de presentació de sol·licituds
El termini de presentació de sol·licituds és del 13 de setembre al 27 d'octubre de 2023.
Els centres educatius interessats hauran de presentar la instància de sol·licitud, en model normalitzat, així com la documentació que estableixen les bases reguladores d’aquesta subvenció i aquesta mateixa convocatòria, a la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Girona.
Documentació que caldrà presentar
- Instància general
- Certificat de l’acord d’aprovació de la sol·licitud de la convocatòria pel Consell Escolar de Centre (CEC)
- Projecte escrit, d’acord amb el punt 4 d’aquesta convocatòria
Tràmit de sol·licitud
Resolució i justificació
Requeriment d’esmena o rectificació de document
Un cop feta la comprovació de la documentació es dictarà resolució de requeriment de rectificació o d’esmena als sol·licitants que hagin presentat documentació incorrecta o incompleta, amb la indicació que si no es respon al requeriment s’entendrà que desisteix a la sol·licitud. La resolució de requeriment es farà pública al tauler d’anuncis municipal. Els sol·licitants afectats per aquesta resolució disposaran d’un termini improrrogable de 10 dies hàbils, a comptar des de l’endemà de la data de publicació de la resolució per realitzar les rectificacions o esmenes necessàries.
Resolució
La resolució de la convocatòria es realitzarà en un termini màxim de 6 mesos a partir de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. La resolució posarà fi a la via administrativa i es publicarà al tauler d’anuncis municipals i en aquesta pàgina web, produint els mateixos efectes que la notificació individual.
Acceptació de les subvencions
Atès que la convocatòria de la subvenció preveu efectuar pagaments anticipats cal l’acceptació expressa de la subvenció per part de cada interessat. Els beneficiaris disposaran d’un termini de 10 dies hàbils, des de l’endemà de fer-se pública la resolució definitiva, per presentar l’acceptació de la subvenció.
Justificació de la subvenció
El centre ha de justificar l’ús dels fons rebuts mitjançant la presentació d’una justificació econòmica, d’acord amb les bases reguladores i d’acord amb les condicions d’aquesta convocatòria, presentant la documentació següent:
- La memòria justificativa del projecte i activitats realitzades, en compliment de les condicions de la subvenció concedida.
- La relació classificada de les despeses efectuades, amb identificació de proveïdor, número de document, import, concepte i data d’emissió de la factura.
- El detall del finançament de les despeses del 100% de l’import sol·licitat, amb indicació de la procedència dels ingressos i subvencions.
- L’acreditació del compliment de l’obligació de difusió i publicitat, prevista al punt 19 Difusió i publicitat de les Bases, a la plana web del beneficiari, en cartells, plafons informatius o fullets, ja sigui fent esment del suport econòmic de l’Ajuntament de Girona o en el projecte subvencionat, ja sigui amb la inserció del logotip de l’Ajuntament de Girona.
Termini de justificació
Aquesta documentació es presentarà a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Girona. El termini per justificar la subvenció rebuda finalitzarà el 27 de setembre de 2024.
Pagament
Una vegada resolta la convocatòria i prèvia acceptació expressa de la subvenció concedida, es transferirà el 60% de l’import atorgat. La resta es transferirà, previ informe del Servei Municipal d’Educació, una vegada valorades les justificacions corresponents.
Resolució definitiva 2023-2024
Tràmit de justificació
Tràmit d'acceptació
Requeriment de documentació, rectificació o esmena d'una sol·licitud