Subvencions per als centres educatius per a la igualtat d'oportunitats. Curs 2023-2024
Pendent de convocatòria |
Termini obert |
Resolució |
Convocatòria tancada |
Subvenció adreçada als centres educatius de la ciutat de Girona per finançar projectes o activitats d’interès públic o social. En aquest cas és tracta de la
modalitat de l'Annex 1 de les bases que vol facilitar la participació a les sortides o el material escolar als alumnes que es troben en entorns socioculturals i econòmics més desfavorits.
Ja s'ha publicat a l'e-tauler la resolució definitiva de la convocatòria del curs 2023-2024.
El termini per justificar la subvenció rebuda finalitzarà el 12 de juliol de 2024.
Bases i convocatòria
Objectiu:
- Facilitar la participació en les sortides escolars o el material requerit al conjunt de l’alumnat per al desenvolupament de les activitats curriculars i ordinàries d’aula a aquells alumnes, per a la família dels quals és molt costós o impossible assumir-ne la despesa, que es duguin a terme durant el curs escolar de la convocatòria. En cap cas, aquesta convocatòria ha de servir per abaratir les activitats al conjunt del centre o grup classe.
- Facilitar la gestió dels centres, especialment d’aquells que es troben en entorns socioculturals i econòmics més desfavorits.
Destinataris:
Poden ser beneficiaris d’aquesta subvenció els centres d’educació infantil i primària i de secundària obligatòria i educació especial, sostinguts amb fons públics, de la ciutat de Girona que complexin els requisits establerts en aquestes bases.
Característiques de les propostes:
Són objecte de la convocatòria els conceptes referits a:
A. Sortides
- Sortides enteses com a activitats complementàries dins el marc curricular o lúdiques que formin part del programa del centre. El centre prioritzarà un màxim de 3 sortides per cicle.
B. Llibres de text i material escolar
- Llibres de text. Si l’escola participa en el programa de socialització de llibres del Departament d’Ensenyament i/o altres programes d’aprofitament o bancs de llibres.
- Material escolar. Despesa que el centre demana a l’inici de cada curs i que és aprovat per Consell Escolar i dispositius informàtics o connectivitat per poder fer el seguiment de l'escolarització en línia.
Bases generals + ANNEX 1 Bases específiques en català
Bases generals + ANNEX 1 Bases específiques en castellà
Bases al BOP núm. 59 del 24/03/2023
Extracte de la convocatòria al BOP núm. 176 del 12/09/2023
Convocatòria 2023-2024 en català
Convocatòria 2023-2024 en castellà
Sol·licitud
Presentació de sol·licituds
El termini de presentació de sol·licituds és del 13 de setembre al 27 d'octubre de 2023.
Els centres educatius interessats hauran de presentar la instància de sol·licitud, en model normalitzat, així com la documentació que estableixen les bases reguladores d’aquesta subvenció i aquesta mateixa convocatòria, a la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Girona.
La presentació de sol·licituds implica la plena acceptació de les bases i dels requisits i obligacions que s’hi recullen.
Documentació que caldrà presentar
- La fitxa de sol·licitud degudament omplerta.
- La part de la programació del centre on consti les sortides o en substitució, un certificat del/de la secretari/a del centre on s’hi faci constar que l’activitat està inclosa en la programació del centre o en el pla anual.
- Acord del Consell Escolar de Centre referit al material escolar
- Certificat de l’acord d’aprovació de la sol·licitud de la convocatòria d’ajut pel Consell Escolar de Centre i/o l’informe de la Comissió d’Ajuda a les famílies.
- Informació dels ajuts rebuts pel mateix concepte. En cas de no obtenir-ne d’altres, declaració del/la secretari/a del centre de no disposar d’altres subvencions o ajuts.
Tràmit de sol·licitud
Resolució i justificació
Requeriment d’esmena o rectificació de document
Un cop feta la comprovació de la documentació es dictarà resolució de requeriment de rectificació o d’esmena als sol·licitants que hagin presentat documentació incorrecta o incompleta, amb la indicació que si no es respon al requeriment s’entendrà que desisteix a la sol·licitud. La resolució de requeriment es farà pública al tauler d’anuncis municipal. Els sol·licitants afectats per aquesta resolució disposaran d’un termini improrrogable de 10 dies hàbils, a comptar des de l’endemà de la data de publicació de la resolució per realitzar les rectificacions o esmenes necessàries.
Resolució
La resolució de la convocatòria es realitzarà en un termini màxim de 6 mesos a partir de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. La resolució posarà fi a la via administrativa i es publicarà al tauler d’anuncis municipals i en aquesta pàgina web, produint els mateixos efectes que la notificació individual.
Acceptació de les subvencions
Atès que la convocatòria de la subvenció preveu efectuar pagaments anticipats cal l’acceptació expressa de la subvenció per part de cada interessat. Els beneficiaris disposaran d’un termini de 10 dies hàbils, des de l’endemà de fer-se pública la resolució definitiva, per presentar l’acceptació de la subvenció.
Justificació
El centre ha de justificar l’ús dels fons rebuts mitjançant la presentació d’una justificació econòmica, d’acord amb les bases reguladores i d’acord amb les condicions d’aquesta convocatòria.
A la justificació econòmica hi haurà de constar:
- La descripció dels conceptes
- El nom dels beneficiaris, fent constar només les inicials del nom i dels cognoms
- El número de DNI d’un dels dos progenitors o tutors legals.
- El curs de l’alumne beneficiari
- El cost de l’activitat/material
- La quantitat atorgada
- Import d’altres subvencions pel mateix concepte si s’escau
- L'aportació econòmica de la família
- Relació classificada de les despeses efectuades, amb identificació del proveïdor, número d’identificació fiscal, import, concepte, data d’emissió de la factura i data de pagament.
També s’adjuntarà:
El resum de la sessió de treball de la Comissió d’Ajut a les Famílies o del corresponent Consell Escolar de Centre on s’hagi tractat la justificació de la subvenció.
Termini de justificació
Aquesta documentació es presentarà a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Girona. El termini per justificar la subvenció rebuda finalitzarà el 12 de juliol de 2024.
Pagament
Una vegada resolta la convocatòria i prèvia acceptació expressa de la subvenció concedida, es transferirà el 60% de l’import atorgat. La resta es transferirà, previ informe del Servei Municipal d’Educació, una vegada valorades les justificacions corresponents.
Resolució definitiva 2023-2024
Requeriment de documentació, rectificació o esmena d'una sol·licitud
Tràmit d'acceptació
Tràmit de justificació