Header: Educació

Educació

Ruta de navegació

Publicador de continguts

El Projecte Rossinyol de Girona acomiada el curs 2024-25 amb la participació de 72 estudiants

El Projecte Rossinyol de Girona acomiada el curs 2024-25 amb la participació de 72 estudiants

L’Estació Espai Jove acollirà demà, a les 17 h, l’acte de cloenda.

Imatge de l'inici del curs 2024-2025 del Projecte Rossinyol Girona

El Projecte Rossinyol de Girona acomiadarà demà el curs 2024-2025 amb un acte a l'Estació Espai Jove a partir de les 17 h. Hi intervindran la regidora d'Educació de l'Ajuntament de Girona, Queralt Vila Vergés, i la vicerectora de Territori i Compromís de la Universitat de Girona (UdG), Sílvia Llach,, dues entitats organitzadores de la iniciativa.

Enguany hi han participat 72 estudiants: 36 de la Universitat de Girona (UdG) i l'altra meitat procedents de diversos centres educatius de la ciutat: les escoles Annexa, Carme Auguet, Àgora, Josep Dalmau Carles, Santa Eugènia, Pericot, Cassià Costal, Taialà, Montfalgars, i els instituts Jaume Vicens Vives, Santiago Sobrequés, Narcís Xifra, Montilivi, Carles Rahola, Ermessenda de Girona i Santa Eugènia.

El Projecte Rossinyol és un projecte de mentoria que té com a finalitat afavorir la inclusió i la integració social de l'alumnat nouvingut mitjançant l'ús de la llengua catalana i el coneixement de la ciutat. Es basa en el treball voluntari de l'alumnat universitari que fa de mentor/a i acompanya al llarg de tot el curs a un alumne/a d'una escola o institut de Girona.

"El català és una llengua que desperta l'interès de les persones que acollim a la nostra ciutat i el projecte Rossinyol n'és la millor prova. És un plaer poder oferir aquests projectes de mentoria entre els centres educatius i les persones nouvingudes perquè és una eina d'integració que reforça la identitat com a ciutat", ha destacat la regidora d'Educació i de Participació i Atenció a la Ciutadania de l'Ajuntament de Girona, Queralt Vila Vergés.

"El Projecte Rossinyol és l'essència del compromís de la Universitat de Girona amb la cohesió social i la igualtat d'oportunitats. A través de la mentoria, l'estudiantat universitari esdevé un agent actiu d'inclusió, afavorint la integració lingüística i cultural de l'alumnat nouvingut a la ciutat. És una iniciativa que evidencia el paper de l'educació com a eina de transformació social i que reforça els vincles entre la universitat i el territori. Aquest és un projecte exemplar de compromís social i comunitari, que incideix alhora positivament en les persones mentorades i en l'experiència formativa i humana del nostre estudiantat", ha manifestat la vicerectora de la Universitat de Girona, Sílvia Llach.

Durant set mesos, mentors/ores i mentorats/ades han compartit vivències, han conegut noves cultures, han passejat per carrers desconeguts de la ciutat, han après a comunicar-se millor en català, han participat en activitats al barri i, d'alguna manera, per a molts ha estat com tenir un/a germà/ana gran o un/a germà/ana petit amb qui poder compartir i confiar. Per a tots els participants ha estat una experiència molt significativa.

Al llarg d'aquests 16 anys d'experiència del Projecte Rossinyol, els i les mestres dels centres educatius participants consideren que la iniciativa és un èxit i ha incidit positivament en les trajectòries formatives i d'integració social i cultural de molts joves nouvinguts a la ciutat.

Aquest projecte es desplega gràcies als compromisos i responsabilitats compartits entre l'Ajuntament de Girona, la Universitat de Girona i els centres educatius participants.

Tornar