Plan de sostenibilitat turística. Menja't Girona

Menja't Girona
Pla de sostenibilitat turística en destinació

Ruta de navegació

Publicador de continguts

L’Ajuntament impulsa la marca “Girona Ciutat Circular” per situar la ciutat com a referent en la lluita contra l’emergència climàtica 

Sota aquest segell s’englobaran totes les accions que es duen a terme i les que es posin en marxa per ser una ciutat més sostenible, resilient, lliure d’emissions i respectuosa amb l’entorn. Es treballarà en cinc eixos: aigua, residus, energia, consum responsable i mobilitat.

L’Ajuntament de Girona ha impulsat la marca “Girona Ciutat Circular” per tal de situar la ciutat com a referent en la lluita contra l’emergència climàtica. Sota aquest segell s’englobaran totes les accions que es duen a terme i les que es posin en marxa per ser una ciutat més sostenible, resilient, lliure d’emissions i respectuosa amb l’entorn. 

Aquest matí, l’alcalde de Girona, Lluc Salellas i Vilar, i el regidor d’Acció Climàtica de l’Ajuntament de Girona, Sergi Cot Cantalosella, han presentat la nova marca. “L’emergència climàtica és el gran repte que tenim com a ciutat, com a país i pel món en general. És una problemàtica que ens afecta a totes i tots de manera transversal i on tothom coincideix que s’ha d’actuar. Com a Ajuntament, volem liderar la lluita contra l’emergència climàtica i encarar-la de manera integral i transversal, tenint en compte totes les àrees. És per això que avui presentem aquesta marca”, ha afirmat l’alcalde.

“Girona Ciutat Circular” es divideix en cinc eixos principals que afecten diferents àmbits: aigua, energia, mobilitat, residus i consum responsable. Aquests conceptes es treballaran des del fenomen de la circularitat, un model econòmic i social que promou la prevenció, la reutilització i el reciclatge de recursos.

Impulsar polítiques en aquests àmbits ens acostarà a l’objectiu principal: fer de Girona una ciutat referent en la lluita contra l’emergència climàtica”, ha ressaltat el regidor Sergi Cot Cantalosella.

En l’àmbit de l’aigua, es treballarà en totes aquelles accions que permetin preservar millor aquest recurs. En aquest sentit, s’han posat en marxa dos pous per alleujar els embassaments de Sau i Susqueda. També s’han repartit airejadors en el marc del Dia Mundial de l’Aigua, s’ha realitzat una campanya per estalviar aigua i s’han tancat les dutxes dels equipaments esportius municipals i el reg dels camps de futbol artificials per tal de conscienciar a la població de la situació de sequera que estem vivint a Catalunya.

Pel que fa a la gestió dels residus, aquest 2024 s’aplicaran els nous sistemes de recollida de residus que permetran millorar l’índex de reciclatge de la ciutat, que el 2022 se situava al 51,94%. Alhora, es duran a terme campanyes per fomentar la reducció i reutilització, entre d’altres.

Un altre dels objectius és posicionar Girona com a referent de la transició energètica. Des d’aquesta vessant, es treballarà perquè a mitjà termini tots els equipaments municipals disposin de plaques solars. També se seguiran renovant els llums de la via pública per llums LED, que permeten un estalvi energètic i la reducció de les emissions de CO2. De moment, la ciutat compta amb 8.000 fanals amb llums LED dels 20.000 fanals aproximadament que hi ha en tot Girona.

Potenciar el comerç local i el producte de quilòmetre zero i reduir el malbaratament alimentari és un altre dels eixos que engloba la marca. En aquest sentit, des de l’Ajuntament s’ha impulsat el projecte Menja’t Girona per consolidar la ciutat com a destinació de turisme sostenible i, entre altres, promoure el circuit curt i els productes de l’horta. També s’ha implementat la campanya “Ho he comprat a Girona”, que incentiva el comerç local i de proximitat.

El darrer eix és el de mobilitat sostenible. Des d’aquí, s’impulsarà el creixement de la Girocleta, s’augmentaran els entorns escolars segurs i s’està treballant en el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible Supramunicipal de Girona. L’objectiu d’aquest projecte és connectar la ciutat amb els municipis veïns d’una forma més sostenible, segura, accessible i fàcil.

Totes aquestes accions i iniciatives són passes endavant cap a l’objectiu de “Girona Ciutat Circular”.

La marca va acompanyada del lema “Res canvia si res canvia”, una frase que aquests dies s’ha pogut veure en diferents cartells penjats per la ciutat. L’objectiu d’aquest eslògan és remarcar la necessitat de canviar els nostres hàbits i les polítiques per canviar el futur.

Nota: dues imatges de l’alcalde Lluc Salellas i Vilar i del regidor d’Acció Climàtica Sergi Cot Cantalosella amb la lona “Res canvia si res canvia” i en roda de premsa. 

Tornar