Ajuts econòmics a subjectes passius de l'Impost sobre Béns Immobles (IBI) dels habitatges desocupats que es posin a disposició de la Borsa de Mediació per al lloguer social 2022
Pendent de convocatòria |
Termini obert |
Resolució |
Convocatòria tancada |
Podran sol·licitar els ajuts les persones físiques o jurídiques, propietàries d’habitatges desocupats que els posin a disposició de la Borsa de Mediació per al lloguer social de l’Ajuntament de Girona o a entitats sense ànim de lucre per al lloguer social.
Noves bases reguladores aprovades inicialment pel Ple del 9 de maig de 2022.
Pròximament, es publicarà la convocatòria de l'any 2022 on s'establirà el termini de presentació de sol·licituds.
Bases i convocatòria
Requisits de les persones destinatàries
Podran sol·licitar els ajuts les persones propietàries d’habitatges desocupats de persones físiques o jurídiques que el cedeixin a la Borsa de Mediació per al lloguer social de l’Ajuntament de Girona o a entitats sense ànim de lucre. S’inclouen en aquest supòsit les persones propietàries que actualment tenen cedit l’habitatge a l’esmentada Borsa.
Estaran excloses de qualsevol tipus d’aquests ajuts les persones que:
- No estiguin al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament de Girona i la resta d’Administracions, o davant la Seguretat Social, segons les disposicions vigents.
- Hagin estat sancionades mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d’obtenir subvencions segons la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, o la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària.
- Hagin estat condemnades mitjançant sentència ferma a la pena de pèrdua de la possibilitat d’obtenir subvencions o ajuts públics.
Quantia de l’ajut
En el cas de persones propietàries d’habitatges que els posin a disposició de la Borsa de Mediació per al lloguer social de l’Ajuntament de Girona, l’import de la subvenció serà serà equivalent a un percentatge de la quota de l’IBI de l’habitatge habitual de l’any que s’estableixi a la convocatòria, en la que es determinarà aquell percentatge
Bases en català
Bases en castellà
Bases al BOP núm. 94 del 17/05/2022
Publicació de l'aprovació definitiva de les bases al BOP núm. 128 del 06/07/2022
Sol·licitud
Procediment de sol·licitud
Les sol·licituds de les persones interessades s’acompanyaran dels documents determinats dins aquest apartat, excepte que els documents exigits ja estiguessin en poder de qualsevol òrgan de l’Ajuntament de Girona.
En els supòsits d’impossibilitat material d’obtenir el document, l’òrgan competent podrà requerir a la persona sol·licitant la seva presentació, o, en el seu defecte, l’acreditació per altres mitjans dels requisits a que es refereix el document, amb anterioritat a la formulació de la proposta de resolució.
La presentació telemàtica de sol·licituds i documentació complementària es realitzarà en els termes previstos a la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
La presentació de la sol·licitud per part de la persona beneficiària comportarà l’autorització a l’òrgan gestor per demanar els certificats a emetre per l’Agència Estatal d’Administració Tributària i per la Tresoreria General de la Seguretat Social.
Tràmit de sol·licitud
La sol·licitud s’haurà de formalitzar mitjançant imprès normalitzat i presentar a:
- A l’Oficina Municipal d’Habitatge, mitjançant cita prèvia al telèfon 972 419 404
- A l’Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR), mitjançant cita prèvia
- A través de la presentació telemàtica a la seu electrònica
La presentació de la sol·licitud implica autoritzar l’Ajuntament de Girona a consultar i verificar, mitjançant les plataformes habilitades per les diferents administracions públiques, les dades disponibles en altres administracions públiques com a mitjà alternatiu a la presentació dels corresponents documents que les acrediten i que són imprescindibles per a la resolució d’aquesta tramitació.
La presentació de la declaració responsable substituirà la presentació de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries amb l’Agència Tributària i amb la Seguretat Social (d’acord amb l’article 24è 4t. del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que es va aprovar el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions).
Documentació
Per sol·licitar l’ajut de l’IBI caldrà adjuntar la següent documentació:
- Presentar la sol·licitud degudament omplerta
- Fotocòpia del NIF de la/es persona/es interessada/es
- Omplir la fitxa de creditor de l’Ajuntament de Girona i adjuntar un document bancari on hi figuri el nom del titular i el codi de compte corrent IBAN
- Declaració responsable de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament de Girona i la resta d’administracions i amb la Seguretat Social.
- Contracte d’arrendament vigent durant els anys subvencionables.
- En els cas d’habitatges a disposició d’entitats sense ànim de lucre per al lloguer social, a més un certificat de l’entitat conforme l’habitatge forma part d’un programa de lloguer social.
Termini
El termini límit per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies naturals comptats a partir del dia següent a la publicació de cada convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Girona.
Tràmit de sol·licitud
Model d'instància de sol·licitud