Header: Oficina Municipal d'Habitatge (OMH)

Oficina Municipal d'Habitatge (OMH)

Ruta de navegació

Publicador de continguts

L’Ajuntament de Girona reforça el Punt d’Assessorament Energètic de la ciutat

El servei ha incorporat una persona coordinadora dedicada exclusivament a l’atenció i assessorament en eficiència energètica

Fotografia de l'Oficina per la Sostenibilitat de Girona, on s'ubica el Punt d’Assessorament Energètic.

L’Ajuntament de Girona reforçarà a partir d’aquest mateix mes d’agost el Punt d’Assessorament Energètic de la ciutat amb la incorporació d’una persona coordinadora del servei. Aquesta figura es dedica exclusivament a oferir a la ciutadania una atenció i assessorament especialitzats en eficiència energètica, vetllant pel compliment dels drets de les persones en matèria energètica i promovent l’estalvi energètic, l’eficiència, i l’ús responsable de l’energia entre la població. Amb aquesta aposta, el consistori pretén potenciar i dotar de més recursos el servei que oferia fins ara el personal de l’Oficina per la Sostenibilitat.

Una ciutat moderna com és Girona ha de saber anticipar-se a les revolucions que viurà en els propers anys la nostra societat, i una de les principals és la climàtica. La nostra ciutat ha d’emprendre i liderar aquests canvis per seguir sent referent”, ha afirmat el vicealcalde de l’Ajuntament, Quim Ayats.

Una de les tasques que es reforçaran des del Punt d’Assessorament Energètic serà l’acompanyament de les persones en la gestió dels tràmits amb les companyies de subministraments d’electricitat, gas i aigua per reduir despesa energètica. Per exemple, a través d’accions com el canvi de tarifes o de contracte, l’optimització de potències, o la tramitació del bo social d’electricitat per a les llars vulnerables. Precisament, el servei prestarà una especial atenció en el cas de les famílies amb major risc de pobresa energètica, oferint assessorament per lluitar contra aquesta situació o gestionant el fraccionament i/o condonació de deutes en la matèria, quan sigui possible.

A més, s’hi farà feina de divulgació i capacitació de les persones, tant a l’hora de comprendre el mercat energètic, d’interpretar les factures o d’emprendre accions per reduir el consum d’energia, entre d’altres, com respecte els drets dels usuaris i usuàries en aquest sector. En aquest sentit, es proporcionarà assessorament en la denúncia d’eventuals incompliments, si és el cas.

“Potenciem aquest servei per posar a l’abast de la ciutadania la informació necessària per reduir el consum energètic i millorar l’eficiència energètica de les llars en aquests moments en què el preu dels subministres és tan elevat. Cal recalcar que el servei permetrà ajudar les persones a conèixer si poden sol·licitar el bo social per als subministres i acompanyar-les en el procés de tramitació”, ha destacat la regidora d’Habitatge i Eficiència Energètica del consistori, Annabel Moya.

El servei s’ha adjudicat a l'empresa SURT. Fundació de Dones. Fundació Privada per un import de 13.930 eros (exempt d'IVA), i la durada prevista del contracte és de nou mesos.

El Punt d’Assessorament Energètic, gestionat pel Projecte “Clúster Edificat”, dins de l’Àrea de Promoció Econòmica, continua ubicat dins l’Oficina per la Sostenibilitat i ofereix atenció individual o grupal de dilluns a divendres, de 9.30 a 13 hores, sempre amb cita prèvia. Per reservar hora cal contactar amb l’Oficina per la Sostenibilitat a través del correu oficinasostenibilitat@ajgirona.cat o del telèfon 972 419 036. 

Podeu consultar-ne tota la informació a la pàgina del web municipal https://web.girona.cat/oficinaperlasostenibilitat

Tornar