Àrees temporals de recollida de residus al Barri Vell | Neteja i Residus
Àrees temporals de recollida de residus
Al Barri Vell i a una part del Mercadal
Al Barri Vell i a una part del Mercadal, a causa de la seva configuració urbanística, la recollida de residus es realitza amb àrees temporals. Cada vespre que hi ha recollida, es col·loquen unes plataformes mòbils amb diverses boques —una per a cada fracció— per a dipositar-hi els residus. Aquestes boques estan tancades i cal fer servir una targeta identificativa per obrir-les.
Funcionament
- Cal disposar d'una targeta per poder obrir els contenidors.
- Acosteu la targeta al detector. Espereu uns segons. Obriu la boca estirant el mànec cap a vosaltres i dipositeu-hi els vostres residus. Després, comproveu que quedi ben tancada.
- Les plataformes s’ubiquen en una vintena de punts i estan disponibles quatre dies a la setmana (dilluns, dimecres, divendres i diumenge).
- S'han de dipositar els residus de 20 a 23 h.
- Cada dia s’hi poden dipositar unes fraccions concretes, seguint el calendari de recollida establert.
Punts de recollida de material
L'Ajuntament de Girona ha detectat que encara hi ha habitatges que no han recollit la targeta per dipositar els residus a les noves àrees temporals del Barri Vell i d’una part del Mercadal.
Recordeu que no podeu fer servir les àrees temporals de recollida de residus sense la targeta, ja que les tapes només s’obren amb una targeta identificativa.
Podeu recollir la targeta, juntament amb el material, als següents punts i horaris:
- OFICINA PER LA SOSTENIBILITAT (C. Ciutadans, 4)
Dimarts, dimecres i dijous, de 9 a 14 h (excepte festius) - OSGRE de Fontajau (C. d’Antoni Varés i Martinell, 7)
Dilluns i divendres d'11 a 14 h i de 16 a 20 h (excepte festius) - OSGRE de Carme-Vista Alegre (C. del Carme, 123)
Dimecres i dissabtes d'11 a 14 h i de 16 a 20 h (excepte festius) - OSGRE de Sant Narcís (C. de Santiago Rusiñol, 12)
Dimarts i dijous d'11 a 14 h i de 16 a 20 h (excepte festius)
Informació
Si teniu dubtes o no heu pogut recollir el material, ho podeu fer a les Oficines de Suport a la Gestió de Residus (OSGRE) mitjançant correu electrònic osgre@ajgirona.cat o trucant al 972 485 591, de dilluns a dissabte d'11 a 14 h i de 16 a 20 h, excepte festius.
Ubicació de les àrees temporals
- Carrer de Ferran el Catòlic, 2
- Carrer de Bisbe Cartañà, 12
- Pujada de Sant Feliu, 17-19
- Carrer de Bonaventura Carreras i Peralta, 11
Plaça del Correu Vell - Plaça de les Voltes d’en Rosés, 7-7A
- Carrer de les Hortes, 7
- Carrer de la Premsa, 9
Cantonada amb l’església del Mercadal - Plaça de l’Oli, 2-3
- Plaça de Sant Josep, 5
- Rambla de la Llibertat, 1-3
- Carrer de Santa Clara, 16
- Plaça del Pallol
- Plaça del Vi, 4
- Carrer del Portal Nou, 9
- Pujada de la Mercè, 3-5
Entre els num. 3 i 10 - Plaça del General Marvà, 1
- Carrer de Pedret, 3
- Carrer de Jaume Pons i Martí, 28 acc.
- Carrer de Santa Llúcia, 1A
- Plaça de Sant Domènec
FAQ. Àrees temporals
Última actualització: 22/01/2025
Què faig si no s’obre el contenidor amb la targeta?
Abans de res, s’hauria de comprovar que el problema és de l'àrea temporal i no de la targeta. Per saber-ho, aneu a una àrea temporal propera amb la mateixa targeta per veure si se us obre sense problema. Si segueix sense obrir-se, és molt probable que el problema sigui de la targeta.
En el cas que el problema sigui la targeta, es pot sol·licitar un canvi de targeta acudint a una de les Oficines de Suport a la Gestió de Residus (OSGRE). En aquest cas, s’haurà de presentar el DNI en el qual consti l’adreça actual de residència (si al DNI no està actualitzat, es pot presentar el document de taxa de residus).
Si l’error prové del contenidor, també es pot avisar a l’OSGRE
Les persones grans que tenen dificultats per treure els residus durant l’horari establert pel model d’àrees temporals poden utilitzar algun altre model de recollida?
Sí, les persones usuàries que segueixin el model d’àrees temporals i disposin de la targeta identificativa poden utilitzar el model de contenidors intel·ligents identificant-se amb la mateixa targeta.
Important: Els calendaris setmanals de fraccions i els horaris d’obertura de les àrees temporals i dels contenidors intel·ligents són diferents. En cas de necessitar informació i/o material dels contenidors intel·ligents, com per exemple el magnètic amb el calendari de recollida, es pot sol·licitar a una de les Oficines de Suport a la Gestió de Residus.
També podeu consultar els horaris al web www.girona.cat/residus
Què faig si no hi ha l’àrea temporal col·locada al lloc i horari establert?
El motiu pot ser o bé per la impossibilitat dels vehicles que transporten les àrees temporals d’accedir al punt establert – carrers tallats, obres, cotxes mal aparcats, etc. – o bé per una causa especial, com esdeveniments, fires, etc., la qual s’haurà avisat amb antelació.
Davant d’aquesta situació, es poden dipositar els residus a l’àrea temporal més propera, a l’àrea de contenidors intel·ligents més propera mitjançant la targeta identificativa, o bé guardar-los pel pròxim dia de recollida.
Què faig si perdo la targeta?
Per poder sol·licitar i associar una nova targeta, heu de fer-ho a les Oficines de Suport a la Gestió de Residus (OSGRE). Podeu contactar-hi per correu electrònic (osgre@ajgirona.cat) o per telèfon (972 485 591).
Tinc dubtes d'on va cada residu, com ho puc saber?
La Generalitat de Catalunya té un web molt eficaç per saber on va cada residu https://www.residuonvas.cat/ca
Buscar un residu pel seu nom i consultar la seva informació sobre on va, en quin contenidor o si s'ha de dur a una deixalleria, quin procés de reciclatge segueix i en què es transforma.
Què faig si el contenidor està ple?
En el cas que el contenidor estigui ple, s’han de dipositar els residus a la següent àrea de contenidors més pròxima.
Què faig si la bossa no entra per la boca del contenidor?
Per assegurar que els residus es poden dipositar correctament, es recomana dipositar-los ben aixafats perquè ocupin menys volum, especialment la fracció paper i cartró i envasos.
En el cas que no sigui possible, cal portar aquests residus de gran volum a la deixalleria.
Quins usos té la targeta?
La targeta es pot utilitzar per accedir als diferents models de recollida – àrees temporals i contenidors intel·ligents – independentment del model de la teva zona, per accedir a la deixalleria i per accedir a les àrees d’emergència.
Què faig si necessito treure els residus fora d’horari?
En el cas de necessitar treure els residus fora d’horari, aquests es poden dipositar en les àrees de contenidors intel·ligents més properes, ja que l’horari d’obertura és molt més ampli – de 7 a 22 h.
En el cas d’una ocasió especial, es poden utilitzar les àrees d’emergència per a la fracció orgànica i la fracció resta i/o accedir a la deixalleria per la resta de fraccions: envasos, paper i cartró, i vidre.
Què faig si canvio de domicili?
Has de contactar amb les Oficines de Suport a la Gestió de Residus (OSGRE) per tal que et donin les targetes del nou domicili.
En cap cas t’has de quedar la targeta de l’actual domicili. Les targetes estant associades a l’habitatge, no a la persona.