Header: Mobilitat i Via Pública

Mobilitat i Via Pública

Ruta de navegació

Publicador de continguts

L’Ajuntament de Girona reordena un tram el carrer de Joan Maragall per pacificar el trànsit de vehicles

L’actuació consisteix en ampliar la vorera i incrementar les places de càrrega i descàrrega a la via. També ha augmentat l’espai per a vianants al carrer de Segòvia i al passatge de Manel Bonmatí i Romaguera. Al llarg del darrer any, el consistori ha fet una vintena d’intervencions destinades a guanyar espai per a les persones i a afavorir els desplaçaments en mitjans sostenibles

Fotografia de la visita de l’alcaldessa, del regidor d’Urbanisme i Activitats i de la regidora de Mobilitat i Via Pública, al carrer de Joan Maragall aquest matí

L’Ajuntament de Girona ha reordenat el carrer de Joan Maragall amb l’objectiu de pacificar el trànsit de vehicles en aquesta via, dotar els vianants de més espai per caminar, i facilitar l’estacionament de vehicles relacionats amb l’activitat comercial de la zona. L’actuació ha consistit, d’una banda, en la instal·lació de pilones a la calçada, en el tram comprès entre els carrers de la Creu i de Francesc Ciurana i, d’altra banda, en l’ampliació de la zona de càrrega i descàrrega de vehicles a la part oposada de la via, entre els carrers de la Creu i de Maluquer Salvador.

D’aquesta manera, el consistori suma espai a la via pública destinat a la ciutadania i dóna resposta a la demanda del comerç del barri, que amb l’increment de la venda en línia de productes i dels serveis de paqueteria i missatgeria han vist la necessitat de redimensionar les places destinades a càrrega i descàrrega.

“La supressió d’aparcaments en zones cèntriques és considerada una de les mesures més efectives per reduir el nombre de vehicles en aquests punts, ja que disminueix el trànsit d’agitació, és a dir, el que circula buscant aparcament. A més, permet disminuir la pol·lució o el soroll, i incrementar la seguretat d’altres mitjans de transport com la bicicleta”, ha destacat la regidora de Mobilitat i Via Pública, Marta Sureda.

En les darreres setmanes, dos barris més de la ciutat han guanyat terreny per als seus veïns i veïnes. A l’Eixample Sud, s’ha prohibit l’estacionament de vehicles a l’espai central del passatge de Manel Bonmatí i Romaguera, concretament a la zona sense asfaltar on els cotxes aparcaven en paral·lel. Mentre que al carrer de Segòvia, a Sant Narcís, l’Ajuntament ha reorganitzat les places d’aparcament per aconseguir un espai de pas per als vianants, protegit per pilones. En el mateix barri, la tardor passada també es va utilitzar aquest sistema al carrer de Josep Maria Gironella amb la intenció de garantir la mobilitat de les persones. En aquest cas, les pilones es van instal·lar damunt de la vorera per evitar que els cotxes hi aparquessin a sobre i tota l’amplada fos per als vianants.

De forma paral·lela, el consistori treballa des del març del 2020 per incrementar els espais destinats a vianants i bicicletes amb l’objectiu de garantir el distanciament físic per la COVID-19 i d’afavorir els desplaçaments en mitjans sostenibles. Des de llavors, s’han dut a terme una vintena d’actuacions d’aquesta tipologia, la majoria d’elles a través de la supressió de places d’aparcament.

Destaquen l’ampliació d’espais per a vianants a l’avinguda de Sant Narcís (des del carrer de Narcís Monturiol fins al carrer del Pare Coll), a la ronda de Sant Antoni Maria Claret (entre els carrers de Joan Maragall i Ultònia), a la banda oest de la plaça de Catalunya, al carrer de Tomás de Lorenzana (entre el carrer de Barcelona i Juli Garreta), al carrer de Juli Garreta (entre la ronda de Sant Antoni Maria Claret i Tomás de Lorenzana), al carrer de Santa Eugènia (entre Pere de Palol i la travessia del Carril), a la plaça de Sant Feliu, a la de la Reina Sibil·la de Fortià i a la del Poeta Marquina, o al carrer d’Andreu Tuyet i Santamaria. També la conversió del carrer de Joan Maragall en una via compartida entre vehicles i vianants, amb prioritat per als vianants, en el seu tram entre la Gran Via de Jaume I i la plaça de Catalunya, on s’hi va incloure un carril bici en sentit plaça de Catalunya. Quant a les millores per a la circulació de bicicletes i altres vehicles sostenibles, en aquests mesos s’ha creat un nou carril bici al carrer del Migdia, s’ha destinat el carril dret de cada sentit de la marxa per a l’ús exclusiu d'autobusos, taxis i bicicletes (entre els carrers del Riu Cardener i Caldes de Montbui), i s’ha allargat el carril bici del carrer de la Creu fins a la plaça dels Països Catalans.

Per acabar, cal recordar que el consistori també va millorar els accessos als centres escolars de la ciutat de manera que hi hagués espai suficient per mantenir la distància entre persones en el marc de la pandèmia. En aquest sentit, s’ha actuat amb major o menor mesura a les escoles Dalmau Carles, Àgora, Carme Auguet, FEDAC Pont Major, Joan Bruguera, Pericot, Migdia, Marta Mata,  Vedruna, Cassià Costal, Balandrau, Annexa Joan Puigbert i Font de la Pólvora; a les escoles bressol Cavall Fort, Garbí i l’Esquirol; als instituts Montilivi, Narcís Xifra i Masmitjà i Carles Rahola, i al Centre d’Educació Especial de Palau. 
 

Tornar