Ajuts Aixequem Persianes 2022
Pendent de convocatòria |
Termini obert |
Resolució |
Convocatòria tancada |
Aquest ajut vol fomentar la implantació d'activitats econòmiques en locals situats en els carrers i barris més afectats per la crisi en relació amb el nivell d’activitat econòmica i millorar així la cohesió social mitjançant aquest programa d’ajuts.
Bases i convocatòria
Què pretén el programa?
Fomentar la implantació d'activitats econòmiques en locals situats en els carrers i barris més afectats per la crisi en relació amb el nivell d’activitat econòmica i millorar així la cohesió social mitjançant aquest programa d’ajuts.
La finalitat del programa Aixequem Persianes és fomentar la implantació d’activitats econòmiques mitjançant ajuts i incentius, en aquells locals situats dins d’un àmbit territorial delimitat de la ciutat de Girona; Aquest àmbit territorial estarà constituït per uns barris i/o sectors concrets, com també, d’unes seccions censals específiques, perquè serveixi així, com a mecanisme de contribució a la millora de la cohesió social i econòmica.
Àmbit territorial dels ajuts
D’acord amb la fonamentació, criteris i delimitació territorial exposades a la base.3. de les bases reguladores, els barris, sectors i seccions censals de districtes subjectes a ser beneficiaris dels ajuts Aixequem Persianes, hauran d’estar incloses en les zones territorials administratives concretes (barris i/o sectors), i alhora, en els districtes i seccions censals específiques que es delimiten i relacionen a la taula següent (base.4):
Barri o Sector | Districte | Secció Censal |
---|
Campdorà | 5 | 5 |
Can Gibert | 3 | 9,10,13,17 i 18 |
Carme | 1 | 2,3 i 4 |
Eixample Sud | 2 i 3 | D2 (7,8,10,11,17,19,21,22) D3 (7,10,12) |
Font de La Pólvora | 1 | 5 |
Gavarres | 5 | 4 |
Hortes | 3 | 8 |
La Creueta | 2 | 16 |
Mas Xirgu | 3 | 10 |
Pedreres | 1 i 5 | D1(2) i D5 (4) |
Pedret | 5 | 2 |
Pont Major | 5 | 3 |
Sant Narcís | 3 | 6 |
Santa Eugènia | 3 | 8,11 i 14 |
Torre Gironella | 4 | 2 |
Vila-roja | 1 | 6 |
Tipus d’ajuts i quantia
Ajuts econòmics directes, a fons perdut i fins a esgotar partida, per a l’establiment i inici de l’activitat econòmica amb un import màxim de 3.500 €
- Fins a un 100% del cost de la inversió inicial amb un límit de 2.500 € per:
- Adquisició de maquinària associada a l’activitat
- Adquisició d’utillatge associada a l’activitat
- Adquisició en equipament de noves tecnologies necessaris per a l’activitat (TPV, caixa registrador, equip de processament d’informació, llicències de gestió, etcètera)
- Adquisició de mobiliari per a l’establiment (aparador, estants, cadires, etc.)
- Per inversió inicial en circulant/existències inicials , amb un màxim del 875 euros (35% sobre el límit màxim subvencionable de 2.500 euros)
- Despeses efectuades per la reparació i/o adequació del local: serveis i materials de paleteria, lampisteria, electricitat, pintura, seguretat (alarma, videovigilància), etcètera
- Fins a 1.000 € per fer front al cost de:
- La taxa d’inici d’activitat
- Certificació tècnica d’inici d’activitat
- Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres (ICIO)
- L’assegurança de Responsabilitat Civil General de l’activitat empresarial
Bases en català
Bases en castellà
Convocatòria 2022 en català
Convocatòria en castellà
Extracte de la convocatòria al BOP núm. 142 del 27/07/2022
Document informatiu sobre com sol·licitar l'ajut
Mapa amb la delimitació territorial dels ajuts
Sol·licitud
Qui pot presentar una sol·licitud d’ajut?
Titulars d’activitats empresarials que estableixin la seva activitat econòmica, en locals comercials que estiguin ubicats en els barris, sectors i seccions censals que es detallen a la base.4. de les presents bases reguladores, i que a més a més, compleixin íntegrament tota la resta dels requisits exigits en les mateixes.
Requisits dels i les titulars de l’activitat poden ser:
- Projectes cooperativistes
- Persones físiques o jurídiques amb projectes d’emprenedoria
- Experiències singulars que contribueixin a dinamitzar zones emblemàtiques o incentivar sectors en risc
- Han d’estar al dia de les seves obligacions tributàries amb l’Ajuntament de Girona, amb la Seguretat Social i amb l'Agència Tributària de l'Administració Estatal.
Requisits dels locals:
Requisits de les activitats:
- L’activitat ha d’estar donada d’alta
- Han de complir com a mínim un dels següents requisits:
- Tractar-se d’activitats cooperativistes
- Tractar-se d’activitats que promocionin el talent, la creativitat i/o l’artesania
- Que representin una complementarietat amb l’oferta del barri
- Que reportin una aportació de valor afegit al mix comercial de la zona
- Que no es tracti de concessions de llicències administratives
- Experiències singulars que contribueixin a dinamitzar zones emblemàtiques del barri o incentivar sectors en risc.
No podran ser beneficiàries d’aquestes subvencions les persones afectades per les prohibicions contingudes a l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
Presentació de sol·licituds
El període de presentació de sol·licituds és de l'1 al 30 de setembre de 2022.
Les sol·licituds es podran anar presentant al llarg de l’any, dins de cadascun dels períodes de selecció fixats a la convocatòria, i fins a esgotar la partida pressupostària corresponent a cada convocatòria, sense perjudici de les possibles ampliacions de la dotació que es puguin acordar durant la vigència de l’exercici pressupostar.
Un cop publicada la convocatòria, les persones interessades hauran de presentar el model de sol·licitud específic, així com la documentació que s’indica en aquestes bases i la que es pugui indicar en la mateixa convocatòria, de manera telemàtica a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Girona.
Les sol·licituds es presentaran mitjançant el model normalitzat disponible a la web de la seu electrònica de l’Ajuntament de Girona (https://seu.girona.cat) i s’hauran d’acompanyar de la documentació que s'indica a la convocatòria.
Tràmit de sol·licitud
Model de sol·licitud
Resolució
Fases de la resolució
- Relació provisional de sol·licituds admeses i excloses
Rebudes les sol·licituds de subvenció dins de cada període selectiu, seran examinades i comprovades per la Comissió de Valoració, i s’aprovarà una relació provisional d’admesos i exclosos, requerint, en el segon cas al/la sol·licitant perquè en el termini de 10 dies esmeni la falta de requisits o acompanyi els documents preceptius, advertint que en cas de no fer-ho se’l tindria per desistit de la petició - Informe amb el resultat de l'avaluació i puntuació de les sol·licituds
La Comissió de Valoració, un cop comparades i valorades les sol·licituds presentades, d’acord amb els criteris objectius de valoració i puntuació que es fixen en la base.9. de la present convocatòria, emetrà un informe amb el resultat de l’avaluació i una relació ordenada de les sol·licituds segons la puntuació obtinguda. No obstant, no serà necessari fixar un ordre de prelació entre les sol·licituds presentades que reuneixin els requisits establerts quan el crèdit consignat sigui suficient per a cada període selectiu.
Si al finalitzar l’últim període selectiu de cada convocatòria, un cop concedides les subvencions corresponents, resultés crèdit sobrant en les aplicacions pressupostàries destinades a aquest període, es podrà atorgar subvenció a les sol·licituds avaluades per la Comissió de Valoració en els procediments anteriors dins de la mateixa convocatòria, a les quals no s’hagués pogut atorgar la subvenció per esgotament de la dotació pressupostària, de tal manera que conformaran una llista única ordenada per ordre de puntuació. - Resolució provisional i al·legacions
L’informe de valoració de la Comissió de Valoració s’elevarà a l’òrgan instructor, que formularà la proposta d’atorgament. La resolució provisional d’atorgament correspon a la Junta de Govern Local, i serà publicada a la web i al tauler d’anuncis municipals, atorgant un període d’audiència de 10 dies per a al·legacions dels interessats/des. - Resolució definitiva
En cas que no es presentin al·legacions, la resolució provisional s’entendrà definitiva. En cas que se’n presentin, un cop examinades s’emetrà resolució definitiva, amb un pronunciament exprés sobre l’estimació o desestimació de les al·legacions presentades de forma justificada. - Notificació de la resolució
El termini màxim per resoldre i notificar el procediment serà de sis mesos, comptats a partir del dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds. 11.8. Si en el termini de 6 mesos a comptar des de l’endemà de la presentació de la sol·licitud de subvenció no s’ha notificat la resolució, aquesta s’entendrà desestimada per silenci administratiu.
Tràmit de presentació de documentació requerida o esmenes
Tràmit d'al·legacions a una proposta de resolució municipal
Justificació
Termini i forma de justificació
La justificació es realitzarà, d’acord amb el que s’estableix a les bases reguladores i en la present convocatòria dels ajuts Aixequem Persianes. El termini màxim per a justificar l’ajut és de 20 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la notificació de la resolució definitiva de l'ajut concedit.
Les empreses i/o entitats beneficiaries, hauran de presentar la justificació de subvenció de manera telemàtica a la seu electrònica de l’Ajuntament de Girona https://seu.girona.cat, mitjançant el tràmit específic habilitat a aquest efecte, de conformitat amb l’article 14.1 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, tanmateix aquesta justificació presentada revestirà la forma de compte justificatiu simplificat, que contindrà:
- La Memòria Descriptiva de les activitats realitzades, en compliment de les condicions de la subvenció concedida.
- Memòria Econòmica, justificativa del cost de l’activitat amb el contingut establert en l’article 75.2 RLGS. En la seva confecció s’hauran de tenir en compte els següents aspectes:
- Per a l’acceptació de les justificacions, caldrà que la despesa hagi estat efectivament pagada amb anterioritat a l’acabament del període de justificació. S’acceptaran factures emeses amb mitjans electrònics, però no factures proforma, i la documentació acreditativa del pagament.
- L’IVA quedarà exclòs de la subvenció si el beneficiari se’l pot deduir.
- Les despeses subvencionables, d’acord amb la Base 4 de la present convocatòria, han de correspondre a despeses subvencionables realitzades, com a màxim, durant els 12 mesos anteriors a la presentació de la sol·licitud.
- Amb relació als ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat, les entitats beneficiàries hauran de comunicar l’obtenció de qualsevol subvenció pública o aportació privada concurrent que no s’hagi declarat amb la sol·licitud.
Tràmit de justificació