Punt d'assessorament energètic (PAE) | Oficina per la Sostenibilitat

Punt d'assessorament energètic (PAE)
Voleu entendre les factures dels vostres subministraments?
A l’Oficina per la Sostenibilitat hi ha el punt d’assessorament energètic (PAE) on podreu entendre i conèixer en detall els apartats de les factures i serveis contractats.
També podrem analitzar les possibilitats que pugueu tenir d’estalvi.
Necessiteu orientació per fer tràmits i gestions amb les companyies?
Al Punt d’assessorament energètic, us podem informar sobre drets i us orientem en les gestions com ara:
- Canvis de potència, de tarifa o de companyia comercialitzadora
- Regularitzacions de situacions anòmales
- Sol·licituds de bonificacions, reducció de taxes a la factura de l’aigua, etc.
- Assessoraments en tràmits de pobresa energètica
- Consells sobre accions per estalviar energia, com ara canvis d’hàbits, i horaris de consum, etc.
Tingueu en compte que...
Tenir accés a aigua potable, llum i gas és una necessitat bàsica per a qualsevol persona, malauradament no tothom pot pagar les factures d’aquests subministraments, que cada cop tenen tarifes més elevades. Quan una persona o unitat familiar no pot pagar l’energia necessària per satisfer les seves necessitats domèstiques bàsiques o es veu obligada a destinar una gran part dels seus ingressos a pagar la factura d’aquests subministraments es diu que es troba en una situació de pobresa energètica.
Per aquest motiu es va aprovar la Llei 24/2015, de 29 de juliol, que estableix mesures per garantir l’accés al subministrament d’aigua, llum i gas a persones en situació de risc d’exclusió residencial. Aquestes mesures pretenen evitar que a aquestes persones se’ls talli el subministrament per motiu d’impagament i establir ajuts o descomptes per poder gestionar el deute pendent.
Adreça:
C. dels Ciutadans, 4
17004 GIRONA
Telèfon:
972 419 036
Horari:
De dilluns a divendres de 9 a 14 h.