Header: Relacions externes

Relacions externes

Ruta de navegació

Publicador de continguts

Una delegació de l’Ajuntament de Girona visita Manacor i es constitueix el Comitè d’Agermanament entre ambdues ciutats

Una delegació de l’Ajuntament de Girona visita Manacor i es constitueix el Comitè d’Agermanament entre ambdues ciutats

Hi han assistit l’alcalde, Lluc Salellas i Vilar; el tinent d’alcaldia i regidor de Cultura, Quim Ayats Bartrina, i la tinenta d’alcaldia i regidora de Llengua Catalana, Núria Riquelme Zurita, a més de representants d’entitats de la ciutat

diverses imatges dels actes d’ahir. Crèdits: Ajuntament de Manacor

Una delegació de l'Ajuntament de Girona, encapçalada per l'alcalde Lluc Salellas i Vilar, ha visitat aquest cap de setmana Manacor per tal de reforçar la voluntat d'agermanament dels dos municipis. Durant l'estada, s'ha fet una passa decisiva en el procés d'agermanament amb la constitució del Comitè d'Agermanament, un òrgan mixt que impulsarà el pla de treball conjunt entre les dues ciutats.

La constitució del comitè va ser el moment central de la jornada institucional que va tenir lloc ahir. La reunió, celebrada a l'Ajuntament de Manacor, va comptar amb representació institucional i d'entitats culturals dels dos municipis i va permetre acordar les primeres línies de col·laboració. A més de l'alcalde de Girona, hi van assistir per part de Girona el tinent d'alcaldia i regidor de Cultura, Quim Ayats i Bartrina; la tinenta d'alcaldia i regidora de Llengua Catalana, Núria Riquelme Zurita; la representant de l'Associació Gironina de Teatre, Núria Santaló Bayona i el representant de la Colla Gegantera Fal·lera Gironina, Antoni Lima López.

Per part de Manacor, el comitè d'agermanament va estar encapçalat pel batlle Miquel Oliver i va comptar amb la participació del delegat de Cultura, Ferran Montero; el delegat de Política Lingüística, Sebastià Llodrà; la directora de l'Escola Municipal de Mallorquí, Margalida Rosselló; i representants de l'Associació Cultural Sant Domingo i la Colla Gegantera (Joana Maria Oliver) i de l'Associació Es Mostrador (Maria Magdalena Vives).

"Aquest agermanament està pensat en present i en futur, i amb Manacor compartim la passió per la cultura, per les arts escèniques, per la cultura i per la llengua i el fet que malgrat no ser capitals dels nostres respectius territoris, Manacor i Girona sí que són ciutats referencials en molts aspectes, pel que unint-nos ens podem projectar encara més", ha remarcat l'alcalde de Girona, Lluc Salellas i Vilar.

Per la seva banda, l'alcalde de Manacor, Miquel Oliver, ha destacat que "aquest agermanament ens permetrà conèixer altres realitats, compartir aprenentatges i reafirmar que la cultura és un motor de transformació i cohesió social".  

Durant el dia d'ahir, els representants de Girona van ser rebuts oficialment a la Sala de Plens de l'Ajuntament de Manacor i van visitar la Institució Pública Antoni Maria Alcover. A més, van participar en la presentació de la Temporada de Teatre de Manacor a l'Auditori.

Una aliança cultural i de cooperació

Els plens municipals de totes dues localitats van aprovar, el 28 de juliol passat, iniciar els tràmits per formalitzar el seu agermanament. L'acord d'agermanament té com a objectiu enfortir els vincles culturals i socials entre Manacor i Girona. Es fonamenta en l'intercanvi d'experiències i en la col·laboració en àmbits com les arts escèniques, la llengua i la cultura popular.

Amb aquest acord, ambdues ciutats avancen cap a una capitalitat cultural compartida, que permetrà organitzar trobades, intercanvis i projectes conjunts en els àmbits artístic, educatiu i patrimonial.

Tot i que els termes exactes de l'agermanament es concretaran en els propers mesos, la voluntat de l'Ajuntament de Girona és que la cultura sigui un dels principals eixos vertebradors de les relacions entre ambdós municipis, tenint en compte l'existència de punts en comú pel que fa a àmbits com la llengua, la cultura popular o les arts escèniques. Tot i tenir unes dimensions diferents, les dues ciutats comparteixen un lideratge econòmic i cultural en el seu territori d'influència, marcat per la seva posició com a ciutats mitjanes properes a grans capitals destacades en l'àmbit internacional i turístic com són Barcelona i Palma, respectivament.

Visita de l'alcalde de Manacor a Girona el 2024

L'alcalde de Manacor va visitar la ciutat de Girona l'11 de setembre de l'any passat, amb motiu de la Diada de Catalunya. Convidat per l'Ajuntament de Girona, Miquel Oliver Gomila, va ser rebut per Lluc Salellas i Vilar a l'edifici consistorial on van poder posar en comú diferents projectes estratègics i els vincles culturals, socials, històrics i lingüístics que tenen les dues ciutats. 

L'últim agermanament que va signar Girona va ser el 1997, fa 28 anys, amb Farsia, ciutat del Sàhara Occidental. També està agermanat amb Blufields, capital de la Regió Autònoma de l'Atlàntic Sud de Nicaragua, des de l'any 1987; amb Albi, ciutat del departament del Tarn, a la regió de Migdia-Pirineus, des de 1985; i amb Reggio Emilia, un municipi italià situat a la regió d'Emília-Romanya, des de l'any 1982.

Tornar