Notícies | Mobilitat i Via Pública
L’Ajuntament de Girona posa en marxa l’aparcament tancat per a bicicletes del parc Central de Rafael Masó i Valentí
El servei és gratuït, està disponible les 24 hores del dia, té capacitat per a 82 bicicletes i disposa de càmeres de videovigilància. El consistori ha millorat el servei de la Girocleta amb la incorporació de dues furgonetes elèctriques amb remolc que permetran garantir una bona distribució de les bicicletes per totes les estacions.
L’Ajuntament de Girona ha posat en marxa avui l’aparcament tancat per a bicicletes del parc Central de Rafael Masó i Valentí, al costat de l’estació del tren d’alta velocitat, de trens de Rodalies i de l’estació d’autobusos interurbana. Es tracta d’un servei gratuït, disponible les 24 hores del dia dels 365 dies de l’any, amb capacitat per a 82 bicicletes i amb càmeres de videovigilància. Aquest matí, la tinenta d’alcaldia i regidora de Transició Ecològica i Transformació Urbana de l’Ajuntament de Girona, Cristina Andreu Displas, i la regidora d’Hisenda i de Convivència i Seguretat de l’Ajuntament de Girona, Sílvia Aliu Gifre, han presentat la posada en funcionament del servei i la nova furgoneta que millorarà la Girocleta.
"La posada en marxa de l'aparcament segur per a bicicletes a tocar de l'estació ens permetrà acostar-nos una mica més a la ciutat dels 15 minuts que volem fer. Facilitar la intermodalitat del transport en el dia a dia de la gent fomentarà l'ús urbà de la bicicleta i l'ús del tren en trajectes interurbans, reduint així la dependència del cotxe amb alternatives més saludables i sostenibles. Alhora, tant el nou aparcament com la incorporació de les furgonetes milloraran la mobilitat sostenible a la ciutat, en la línia de la Girona Ciutat Circular per la qual treballem", ha afirmat la tinenta d’alcaldia Cristina Andreu Displas.
L'aparcament disposa d'un punt de servei mecànic per al manteniment de les bicicletes, 12 taquilles per guardar-hi les pertinences personals i un punt de connexió elèctrica. Està situat en un punt amb una alta mobilitat de gent, just al costat de l'estació d’autobusos, de trens i del TAV de Girona, on cada dia passen centenars de persones.
Només s’hi poden aparcar bicicletes i, per tant, no està permès estacionar-hi patinets manuals o elèctrics. Les persones usuàries han de lligar la bicicleta a l’aparcament i la poden deixar allà un màxim de quatre dies, és a dir, 96 hores. Les bicicletes no estan assegurades.
Per usar l’aparcament, les persones interessades han de descarregar-se l'aplicació mòbil PVerde, que està disponible tant per Android com per Apple i registrar-s’hi amb el número de telèfon i l’adreça electrònica. Un cop fet aquest pas, la persona usuària obtindrà el codi personal d’accés amb el qual podrà obrir l’aparcament les vegades que vulgui. Aquest codi apareix a la mateixa app, a la part inferior del mapa. A més, també s’ha de registrar la bicicleta amb el model i una fotografia.
Abans d’utilitzar el servei per primera vegada, però, s’ha d’enviar el formulari que hi ha a la web de l’Ajuntament de Girona, degudament omplert, a l’adreça info@girocleta.cat per tal de validar l’accés a l’aparcament. Quan estigui validat, es rebrà un correu electrònic indicant que ja es pot fer ús del servei. En aquest moment, ja apareixerà l’aparcament de Girona a l’app.
Per obrir la porta de l’aparcament només s’ha de teclejar el codi personal a la pantalla que hi ha fora l’aparcament o es pot fer directament des de l’aplicació mòbil PVerde i la porta s’obrirà automàticament.
Cal tenir en compte que si no es té l’autorització per usar l’aparcament no es podrà visualitzar l’aparcament de Girona a l’app PVerde. A més, en cas de ser menor d’edat, entre 12 i 17 anys, cal l’autorització per part de la persona representant o representants legals.
L’aparcament ha tingut un cost de 89.042,66 euros (IVA inclòs). Un 90% del cost sense IVA ha estat finançat pels fons Next Generation, subvenció que es va rebre el 2021.
Millores en el servei de la Girocleta
D’altra banda, l’Ajuntament de Girona ha millorat el servei de la Girocleta amb la incorporació de dues furgonetes elèctriques amb remolc que permetran garantir una millor distribució de les bicicletes per totes les estacions per tal que hi hagi més bicicletes disponibles. Amb aquesta compra, el servei passarà a tenir un total de 4 vehicles. A més, el servei comptarà després de l’estiu amb una persona més. L’equip, doncs, passarà a estar format per quatre persones.
"En els últims anys ha crescut molt el nombre d'estacions de Girocleta i també l'ús que en fa la ciutadania. Amb la incorporació d'aquestes dues furgonetes elèctriques i d'un treballador al servei més millorarem la disponibilitat de ‘girocletes’ arreu de la ciutat, fomentant així un servei més eficient i estable per a les veïnes i veïns que en fan ús", ha destacat la regidora Sílvia Aliu Gifre.
Una de les furgonetes ha entrat en circulació avui i l’altra ho farà el mes de juny. Totes dues porten incorporat el logotip de “Girona ciutat circular”, la marca del consistori que busca situar la ciutat com a referent en la lluita contra l’emergència climàtica.
L’adquisició de les dues furgonetes ha tingut un cost de 70.196 euros (sense IVA). Es tracta de dues Renault Kangoo e-tech del model elèctric amb bateries de 45 kW útils, que permeten una autonomia de 285 km.