Header: Bòlit

Bòlit
Centre d'Art Contemporani. Girona

Web provisional | Bòlit

Pàgina web provisional.

Xarxes: Bòlit

Bòlit. Centre d'Art Contemporani. Girona (fitxa + presentació)

Bòlit, Centre d'Art Contemporani

Dades de contacte:
Plaça del Pou Rodó, 7-9
17004 GIRONA
+ 34 972 427 627
bolit@ajgirona.cat

Horari d'obertura:
Dimecres: 10 a 14 h
Dijous i divendres: 10 a 14 h i de 17 a 19 h
Dissabtes: 11 a 14 h i de 17 a 19 h
Diumenges i festius: 11 a 14 h

Fitxa - Bòlit_StNicolau

Bòlit_StNicolau

Dades de contacte:
Plaça de Santa Llúcia, 1
17007 GIRONA

Horari d'obertura:
Dimecres: 10 a 14 h
Dijous i divendres: 10 a 14 h i de 17 a 19 h
Dissabte: 11 a 14 h i de 17 a 19 h
Diumenge i festius: 11 a 14 h    

Fitxa - Bòlit_LaRambla, Sala Fidel Aguilar

Bòlit_LaRambla, Sala Fidel Aguilar

Dades de contacte:
Rambla de la Llibertat, 1
17004 GIRONA

Horari d'obertura:
De dilluns a divendres de 9 a 20 h
Dissabtes de 9 a 14 h i de 15 a 19 h
Diumenges i festius de 9 a 14 h

Ruta de navegació

Publicador de continguts

Convocatòria 2023 oberta "Vamos a la playa": vacances amb Franco

Un projecte de Monika Anselment sobre la memòria democràtica i la reparació històrica. Es busquen artistes que estiguessin a Espanya durant els anys seixanta i fins al 1975 per participar en un projecte artístic. Termini de presentació de propostes fins a l'1 de maig.

L’última víctima de la dictadura franquista va ser Salvador Puig Antich i va tenir lloc el 1974 mentre es difonia una imatge d’Espanya com a lloc ideal de vacances per al turisme internacional. Si bé a Espanya el turisme va començar a desenvolupar-se a finals del segle XIX, als anys seixanta del segle XX es va manifestar en la seva forma massiva en tots els països del nord del Mediterrani. En aquella època, una de les raons principals per desenvolupar el turisme a la Península va ser la promoció del desenvolupament econòmic. El règim franquista, vencedor de la Guerra Civil Espanyola (1936-1939), va promoure una imatge homogènia del país que va reduir la diversitat de les regions a un folklore uniforme. Els turistes feien d’ambaixadors d’una imatge positiva d’Espanya, i contribuïen a la percepció de normalitat de la dictadura de Franco. Fins i tot podríem dir que els turistes generaven un món paral·lel a aquell que vivia i patia la gent del país que no era afí al règim i als seus principis.

Hi havia, però, després de tot, possibilitats de percebre la dictadura com a dictadura? Com es reflecteix aquesta percepció en les obres dels artistes que van passar les vacances amb les seves famílies a Espanya? Com van percebre els/les artistes la dictadura i les seves repercussions en el dia a dia de la gent amb la qual van tenir contacte o en les seves mateixes vacances?

En un exercici de i sobre la memòria democràtica i la reparació històrica, busquem artistes que en els anys seixanta i fins al 1975, estiuegessin a Espanya i que en guardin algun tipus de record, per participar en un projecte artístic.

 Escriu-nos si el tema t’interpel·la!

  • Material: CV de l’artista, nom complet de l’artista, lloc/s d’estiueig, descripció o esbós d’una proposta artística per un projecte expositiu d’una a dues pàgines i els comentaris que es creguin oportuns.
  • Enviament de les propostes: vamos-a-la-playa@gmx.net
  • Data de finalització de la convocatòria: dilluns 1 de maig de 2023
  • Llengües: català, castellà, francès, anglès i alemany

Informarem sobre els artistes preseleccionats durant el mes de maig.

La selecció final i l’execució del projecte queda supeditada al resultat de la convocatòria.  

Ho organitzen: Bòlit, Centre d’Art Contemporani. Girona i Museu de l’Empordà, Figueres

Convocatòria en Espanyol
Convocatòria en Francès
Convocatòria en Anglès
Convocatòria en Alemany
Tornar
— 20 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 20 de 43 resultats.