Header: Bòlit

Bòlit
Centre d'Art Contemporani. Girona

Web provisional | Bòlit

Pàgina web provisional.

Bòlit. Centre d'Art Contemporani. Girona (fitxa + presentació)

Bòlit, Centre d'Art Contemporani

Dades de contacte:
Plaça del Pou Rodó, 7-9
17004 GIRONA
+ 34 972 427 627
info@bolit.cat

Horari d'obertura:
Dimecres: 10 a 14 h
Dijous i divendres: 10 a 14 h i de 17 a 20 h
Dissabtes: 11 a 14 h i de 17 a 20 h
Diumenges i festius: 11 a 14 h

Xarxes: Bòlit

Fitxa - Bòlit_StNicolau

Bòlit_StNicolau

Dades de contacte:
Plaça de Santa Llúcia, 1
17007 GIRONA

Horari d'obertura:
Dimecres: 10 a 14 h
Dijous i divendres: 10 a 14 h i de 17 a 20 h
Dissabte: 11 a 14 h i de 17 a 20 h
Diumenge i festius: 11 a 14 h    

Fitxa - Bòlit_LaRambla, Sala Fidel Aguilar

Bòlit_LaRambla, Sala Fidel Aguilar

Dades de contacte:
Plaça de la Llibertat, 1
17004 GIRONA

Horari d'obertura:
De dilluns a divendres de 9 a 20 h
Dissabtes de 9 a 14 h i de 15 a 20 h
Diumenges i festius de 9 a 14 h

Ruta de navegació

Recursos educatius | Bòlit educa

Recursos educatius

Recursos i itinerari educatius per a escoles i visites dinamitzades de grups escolars: 0-6, 6-12, 12-18. Els recursos educatius (visites dinamitzades) estan adreçats a les escoles es programen en funció de la demanda dels centres educatius i formen part de les visites guiades de les exposicions en curs. Les inscripcions es fan a través del web de La Caseta. Serveis educatius.

D’itineraris educatius se n’ofereixen tres:

Entra al Bòlit!

Educació Secundària Obligatòria, 2n cicle
Durada aproximada: 1 hora
Nombre d'alumnes per grup: Grup/classe
Lloc: Al Bòlit_PouRodó
Preu: Gratuït
Inscripcions: Cal inscriure's amb un mínim de 20 dies d'antelació. Tel. 972 427 627. bolit@ajgirona.cat
Més informació: Bòlit, Centre d'Art Contemporani, Girona. Pou Rodó, 7-9, 17004 Girona - Tel. 972 427 627. bolit@ajgirona.cat - www.bolit.cat - Twiter: @BolitGirona - Facebook: Bolit Centre Art Contemporani

 

L’art contemporani parla de nosaltres i del nostre entorn. L’art posa en diàleg l’estètica i la política, la bellesa i l’horror, i les seves eines van des dels conceptes i les idees, fins a les emocions, passant per aspectes més sensitius o perceptius. L’art és un lloc privilegiat per a la contemplació i el pensament en un present on tot va tan ràpidament que sovint tenim la sensació que no podem entendre que ens està passant a nosaltres i als altres. Aquesta activitat consisteix en una visita a una de les exposicions del centre i en un debat posterior a partir de les reflexions i debat que generin els continguts. La primera part de l’activitat és una presentació de la temàtica que aborda l’exposició. A continuació, es visita la instal·lació i s’obre una conversa amb els estudiants al voltant del tema desplegat.

Objectius

  • Introduir els joves a l’art contemporani.
  • Aprendre a tenir una mirada crítica davant qualsevol exposició o instal·lació artística.
  • Afavorir el coneixement de diferents disciplines artístiques contemporànies: fotografia, performance, videoart, escultura...
  • Traslladar tot el que l’art ens ofereix (idees, judicis, impressions, imatges, tècniques o processos) al dia a dia dels estudiants, és a dir, a l’escola, als entorns socials i familiars.
  • Relacionar l’obra amb el context, és a dir, entendre que l’artista està condicionat per l’entorn: canvis socials, ideologies, llegendes de ciutat, etc. Pensem que sense saber aquestes característiques no es pot entendre totalment l’obra d’un autor.
  • Valorar la riquesa cultural, la diferència i la creativitat per entendre que és un fet positiu i convenient apostar per qualitats intangibles i característiques més humanes, expressives, habilitats, etc.
  • Despertar l’interès en l’art contemporani i les noves tecnologies, amb la col·laboració d’un artista jove, proper a l’edat dels alumnes.
  • Utilitzar les noves tecnologies per fer recerca.

Fem un hostal d'insectes a l'escola

A qui s'adreça: 2n cicle d'educació infantil, educació primària i Educació Secundària Obligatòria
Calendari: Durant tot l'any. El recurs es pot sol·licitar per blocs o en la seva totalitat
Durada aproximada: un curs escolar, 3 sessions d’1 hora programa complet. 1h programa parcial.
Nombre d'alumnes per grup: Grup/classe
Lloc: A l'aula
Preu: 75 €/hora
Inscripcions: Cal inscriure's amb un mínim de 20 dies d'antelació. Tel. 972 427 627. bolit@ajgirona.cat
Més informació: Bòlit, Centre d'Art Contemporani, Girona. Pou Rodó, 7-9, 17004 Girona - Tel. 972 427 627. bolit@ajgirona.cat - www.bolit.cat - Twiter: @BolitGirona - Facebook: Bolit Centre Art Contemporani

Un “hostal d'insectes” és un objecte pensat per oferir refugi a l’hivern i en el cas de certes espècies també serveix com a espai segur de nidificació durant la primavera. La seva missió és reproduir artificialment els hàbitats naturals d’insectes i aràcnids. La desforestació, la contaminació de l'aire, la destrucció dels hàbitats naturals o l’ús massiu d'insecticides posen en perill dos aspectes fonamentals de la funció d'aquestes espècies: la pol·linització i el control de plagues, per no mencionar altres possibles usos que els experts estan discutint, per exemple, el de contribuir a la sobirania alimentària en un futur immediat. Els materials de l’hostal són diversos i en funció de la selecció, atreuen unes espècies o d'altres.

Els hostals d’insectes són, per tant, un artefacte que aglutina art, ciències i ciutadania. Es tracta Amb aquest àmbit d’acció transversal oferim un recurs educatiu experimental que relaciona les assignatures de ciències naturals, tecnologia, art i socials.

L’activitat consisteix en la construcció d’un hostal d’insectes en diferents sessions al llarg del curs escolar. Es preveu fer una sortida per recollir material per l’hostal i la resta de sessions tindran lloc al pati de l’escola en un entorn proper a aquesta.

L’equip de treball està format per biòlegs/es, fusters/es, artistes i tècnics/es.

Objectius

  • Pedagògic. Sensibilització ambiental i coneixements de la biodiversitat de l’entorn i la funció imprescindible dels insectes per a preservar-la.
  • Científic. Observació d’espècies que són difícils de trobar a la natura i recol·lecció de dades d’espècies parcialment desconegudes.
  • Creatiu. Desenvolupament d’habilitats manuals i tecnològiques.
  • Social: Coneixements sobre ciutats sostenibles
  • Comunitari. Responsabilitat col·lectiva sobre els espais públics des del disseny, la cura i les programacions culturals.

GIRONA DE LA MÀ DE... Paco Torres Monsó

Introducció a la figura de l'artista Paco Torres Monsó, que permet conèixer la seva trajectòria creativa alhora que t'acosta a moments històrics rellevants del segle XX.

Educació Secundària Obligatòria 1r cicle (1r, 2n ESO)
Educació Secundària Obligatòria 2n cicle (3r, 4t ESO)
Educació secundària postobligatòria (batxillerat i cicles formatius)
Durada aproximada: 90 minuts
Horaris: matins de dilluns a divendres
Preu: 75 € per grup/classe
L'activitat és un itinerari.

 

El grup de la classe serà rebut per un monitor que els presentarà la figura de l'artista i un petit resum de l'itinerari. Tot seguit, aniran a fer la ruta pels diferents indrets de la ciutat de Girona i podran observar les diferents escultures, temes, textures, mides... que l'autor va treballar al llarg de la seva vida.

Finalment, faran unes fitxes de treball que  seran facilitades pel monitor per tal que els alumnes puguin treballar la informació rebuda.

Trobareu tota la informació de la ruta al següent dossier.

GIRONA DE LA MÀ DE... L’art urbà (graffiti)

Educació Secundària Obligatòria 1r cicle (1r, 2n ESO)
Educació Secundària Obligatòria 2n cicle (3r, 4t ESO)
Educació secundària postobligatòria (batxillerat i cicles formatius)
Durada aproximada: 90 minuts
Horaris: matins de dilluns a divendres
Preu: 75 € per grup/classe

 

L'activitat és un itinerari per a centres educatius a partir d'alguns dels graffitis que es troben als carrers de Girona i que s'han realitzat en el marc del Festival Milestone.

Amb aquesta activitat es volen treballar els valors d'innovació, creativitat i respecte per l'entorn.

El grup de la classe és rebut per un monitor/a que, amb l'ajuda d'una tauleta, fa una petita introducció del que és l'art dels graffitis i els presenta amb imatges, els treballs que els artistes que participen en el projecte Milestone han fet arreu del món.

A continuació, els condueix pels diferents indrets de la ciutat on hi ha les obres pictòriques (grafits) per fer una petita explicació de cadascuna. D'aquesta manera, els alumnes podran observar les diferents mides, colors, estils... que poden fer servir els artistes i que l'art urbà pot incloure. 

Finalment, per tal que els alumnes puguin treballar la informació rebuda, podran fer a l'aula unes fitxes de treball que, juntament amb el dossier "Girona, de la mà de... l'art urbà (graffiti)" podeu descarregar aquí: