Header: Promoció Econòmica

Promoció Econòmica

Entrevista MIMASA | Xarxa Reforma Horària | Promoció econòmica

Entrevista a MIMASA

Guanyadors del Premi d’igualtat i conciliació de la Xarxa Gironina per a la Reforma Horària

L’empresa guanyadora del premi de la Xarxa Gironina per a la Reforma Horària, en la categoria d’igualtat i conciliació, ha estat MIMASA, i amb molts arguments de pes, com veurem a continuació.

Aquesta empresa, fundada l’any 1986 i ubicada a Cornellà del Terri, amb una plantilla de 74 persones, es dedica a la fabricació de maquinària de rentat industrial. 

Avui tindrem l’oportunitat de conversar amb dues persones clau en la implementació de mesures en relació amb la reforma horària, Albert Puxan, gerent, i Laura Busquets, responsable de recursos humans.

Conciliació gràcies a la compactació de la jornada, els torns i el teletreball

MIMASA ha apostat, els últims anys, per millorar la qualitat de vida de les persones que hi treballen. Al taller i magatzem, amb 40 persones, “es fa el torn seguit, de 6 h a 14 h o de 7 h a 15 h”, ens explica Busquets. “Per a les persones que estan a les oficines, s’ha establert un sistema flexible de forma que de dilluns a dijous poden plegar a partir de les 16 h i els divendres a partir de les 14 h”, recalca.

Això s’aconsegueix, en gran part, amb la compactació de la jornada: “Es permet dinar en 30 minuts, en torns que van de les 13 h a les 14.30 h. A més a més, la gent que treballa a les oficines també pot fer teletreball un 25 % del temps”, indica el gerent de l’empresa. “El que hem pogut veure és que amb totes aquestes mesures som més productius i eficients”, conclou Albert Puxan.

Persones més felices

“Les persones treballadores han acollit molt bé les mesures, ja que els permeten conciliar millor la seva vida professional i personal. La mesura de disposar de la tarda de divendres lliure ha estat molt celebrada, ja que es veu com una manera d’allargar el cap de setmana”, afirma Laura Busquets, que afegeix, “i poder acabar a les 16 h la resta de setmana facilita molt la recollida dels infants a l’escola”.

“Per a l’empresa, i considerant que les persones treballadores estan més contentes, això es tradueix en un millor ambient de treball i vinculació amb l’empresa. Els horaris compactats ajuden a fer que les hores que estem treballant estiguem tots més concentrats i enfocats”, destaca Puxan. De fet, “no hem tingut cap mena de resistència, només cal destacar que a l’hora de fer teletreball hi ha persones que prefereixen la presencialitat, però això no representa cap problema, perquè, com ja hem comentat, l’opció de fer teletreball és totalment voluntària”, comenta Puxan, que ens desvela que “també ens consta que a l’hora de valorar el lloc de treball a la nostra empresa, les persones es fixen tant o més en les condicions qualitatives com els horaris o la possibilitat de fer teletreball, que no pas en la retribució econòmica.

La solució? Adaptar-se a la realitat

Però no tot ha estat un camí de roses: “És molt important no oblidar que ens devem a la clientela i a les seves necessitats, per tant, tot allò que implementem no pot anar en detriment del servei”, afirma Busquets. MIMASA exporta arreu del món, “la reducció d’horari d’atenció al client s’ha solucionat gràcies a un sistema rotatiu de guàrdies per poder donar resposta al client sempre que sigui necessari”.
Conclou la trobada el gerent de l’empresa, Albert Puxan, fent un apunt fruit del seu propi aprenentatge: “No totes les persones i departaments són iguals, No hi ha una fórmula màgica aplicable a tota l’empresa. Cal escoltar molt els diferents col·lectius, entendre bé què ens demanen els nostres clients i ser creatius a l’hora de trobar solucions que ho compaginin tot plegat”. 

Un molt bon consell per a totes aquelles empreses amb ganes de millorar els horaris i l’organització de la jornada laboral.