Fundació El 7 d'Astres | Promoció econòmica
Fundació El 7 d’Astres
Guanyadors del Premi eficiència de la Xarxa Gironina per a la Reforma Horària
La Fundació El 7 d’Astres és un centre especial de treball amb una plantilla de 106 persones dedicades al manteniment i la jardineria, entre d’altres activitats. La seva missió és millorar la qualitat de vida de persones amb diversitat funcional i malaltia mental.
Avui parlarem amb la Sra. Rosa Vila, directora de Recursos Humans i responsable de la implantació de les mesures que han portat l’entitat a participar en els Premis de la Xarxa Gironina per a la Reforma Horària, i guanyar en la categoria d’eficiència.
També mesures de conciliació
Tot i que el premi l’han aconseguit gràcies a aspectes més relacionats amb la productivitat i l’estalvi de temps, Rosa Vila ens indica que “existeix un pla de conciliació que recull mesures com la jornada continuada, planificació de reunions en horari de matí o flexibilitat d’horaris. Altres avantatges per al personal són el teletreball (ampliat un cop ha passat el pitjor de l’emergència sanitària per la covid-19), la possibilitat de canvis de torn entre companyes i companys, ajustar les vacances laborals en funció de les escolars o el fet de gaudir de vacances immediatament després de la maternitat si així es desitja”. Aquests són només uns quants exemples d’aquest extens i complet Pla de conciliació.
Implementació d’aplicacions per a dispositius mòbils
L’ús d’aplicacions informàtiques específiques, dissenyades ad hoc per a l’entitat, és l’aspecte més destacat pel qual l’entitat ha estat premiada. “La implementació d’aquestes aplicacions ha millorat de forma significativa els procediments, que s’han ajustat, a més a més, a les necessitats específiques de la feina i de les persones, i han generat eficiència i reduït el temps en tasques sense valor afegit”, destaca Rosa Vila.
“Les persones treballadores reben les instruccions de treball a través de l’app, i a la vegada, l’equip transmet el registre de les tasques fetes des del dispositiu mòbil, amb la qual cosa s’està estalviant temps de desplaçament i també temps de gestió administrativa”, afirma Vila, que afegeix: “Una altra app que utilitzem permet fitxar a l’entrada i sortida de la feina, fet que reafirma la confiança i responsabilitat de les persones del nostre equip”.
Altres beneficis
Més enllà de la millora en l’eficiència, “volem destacar la millora en la socialització, sensibilització, formació i aprenentatge de les persones amb discapacitat, que és el grup més elevat de persones treballadores a la nostra entitat”, reivindica Vila, i també destaca “la millora en competències TIC i autonomia”. Els indicadors de satisfacció de la clientela i els registres de jornada donen evidències d’aquests bons resultats.
Per finalitzar, davant la pregunta sobre quin consell donaria a les empreses que encara no han apostat per mesures d’aquest tipus, Vila vol ressenyar que “hi hem hagut de dedicar molt de temps i esforç, però el retorn ja l’estem veient, ha estat una molt bona inversió de futur per a totes i tots. Cal perdre la por a fer les coses de manera diferent, perdre la por a implantar canvis i a organitzar el treball d’una altra forma”.