Header: Mobilitat i Via Pública

Mobilitat i Via Pública

Ruta de navegació

Publicador de continguts

Les obres d’urbanització de l’aparcament dissuasiu de Mas Gri començaran aquest estiu

Les obres d’urbanització de l’aparcament dissuasiu de Mas Gri començaran aquest estiu

Els treballs permetran crear més de 200 places d’aparcament a l’entrada sud de la ciutat per afavorir la mobilitat sostenible i reduir la presència de vehicles al centre urbà

Imatge d’arxiu de l’aparcament de Mas Gri.

L’Ajuntament de Girona iniciarà aquest mes d’agost les obres d’urbanització de l’aparcament dissuasiu de Mas Gri, una actuació estratègica que té com a objectiu descongestionar el centre urbà de vehicles, potenciar la mobilitat sostenible i contribuir a la dinamització del comerç, l’oci i la cultura mitjançant la creació de noves places d’estacionament a l’entrada de la ciutat. Els treballs s’han adjudicat a l’empresa Agustí y Masoliver SA per un import de 844.580 euros (IVA inclòs) i tenen un termini d’execució previst de nou mesos.

L’aparcament de Mas Gri forma part del projecte de transformació de l’entrada sud de Girona. La nostra voluntat és convertir el carrer de Barcelona en una avinguda, més amable per a passejar i circular en bicicleta. Per això hem d’aconseguir reduir el trànsit que travessa aquesta artèria gironina a través d’aparcaments dissuasius i del reforç del transport públic i col·lectiu”, ha remarcat l’alcalde de Girona, Lluc Salellas i Vilar.

Amb l’execució d’aquest projecte es farà realitat una de les previsions del Pla de mobilitat pel que fa a disposar d’aparcaments dissuasius que permetin reduir l’accés al centre urbà de vehicles provinents d’altres municipis, contribuint en la mesura del possible a evitar més congestió i més contaminació i facilitant, alhora, que es puguin plantejar nous espais i vies de la ciutat amb menys trànsit o directament sense vehicles. En qualsevol cas la feina és ingent en aquest àmbit i, per tant, cal continuar treballant per tal de fer realitat els altres aparcaments dissuasius previstos o estudiats”, ha destacat el regidor d’Urbanisme de Proximitat i Planejament, Lluís Martí Arderiu.

L’actuació consistirà en l’adequació de l’espai per convertir-lo en un aparcament de més de 200 places. El projecte inclou la pavimentació de la superfície i la instal·lació de les xarxes de drenatge, reg i enllumenat públic. També es crearan elements de control per garantir un ús adequat de l’espai i es deixarà preparada l’obra civil necessària per poder instal·lar, en un futur, prop de vuit punts de càrrega per a vehicles elèctrics.

A més, el projecte incorpora la col·locació de mobiliari urbà i la plantació d’arbrat tant a les voreres com a l’interior de l’aparcament, així com la transformació d’una part de la superfície en zona verda, amb l’objectiu de millorar la integració paisatgística de l’espai i incrementar-ne la qualitat ambiental.

Connexió amb el centre de la ciutat

Per tal de fomentar la mobilitat sostenible i dotar de més funcionalitat l’aparcament de Mas Gri, l’Ajuntament preveu reforçar la seva connexió amb el centre de Girona a través del transport públic i de la bicicleta.

D’una banda, el projecte preveu que el bus urbà arribi fins a la rotonda de Mas Gri, on s’habilitarà una nova parada. Concretament, s’utilitzarà la línia L2, que disposa d’una freqüència de pas de 15 minuts i que comptaria amb un reforç en hores punta fins a la plaça del Marquès de Camps.

D’altra banda, també es perllongarà el carril bici del carrer de Barcelona. Actualment, aquesta infraestructura arriba fins a l’estació de servei situada al costat de la Clínica Girona. Amb aquesta actuació, el recorregut s’allargarà amb un paviment de terra fins al ramal sud de la rotonda de Mas Gri, més enllà de l’aparcament dissuasiu.

Sistema de control

Pel que fa al sistema de control d’accés, es preveu la instal·lació d’una barrera d’entrada i sortida de vehicles amb càmera de lectura de matrícules, així com dues màquines de cobrament automàtic del servei.

Aquesta infraestructura té com a finalitat facilitar l’ús de l’espai com a aparcament dissuasiu, és a dir, per a aquelles persones que deixin el vehicle a l’entrada del municipi i continuïn el desplaçament fins al centre amb autobús o altres mitjans de transport sostenibles. En aquest sentit, l’Ajuntament està estudiant diverses mesures per oferir avantatges als usuaris i usuàries tant del bus urbà com de l’aparcament.

Aquest projecte és subvencionat pel Pla únic d’obres i serveis de Catalunya (PUOSC) 2025-2029, del Departament de la Presidència de la Generalitat de Catalunya.

Tornar