Header: Bòlit

Bòlit
Centre d'Art Contemporani. Girona

Web provisional | Bòlit

Pàgina web provisional.

Xarxes: Bòlit

Bòlit. Centre d'Art Contemporani. Girona (fitxa + presentació)

Bòlit, Centre d'Art Contemporani

Dades de contacte:
Plaça del Pou Rodó, 7-9
17004 GIRONA
+ 34 972 427 627
bolit@ajgirona.cat

Horari:
Dimecres: 10 a 14 h
Dijous i divendres: 10 a 14 h i de 17 a 19 h
Dissabtes: 11 a 14 h i de 17 a 19 h
Diumenges i festius: 11 a 14 h

Fitxa - Bòlit_StNicolau

Bòlit_StNicolau

Dades de contacte:
Plaça de Santa Llúcia, 1
17007 GIRONA

Horari d'obertura:
Dimecres: 10 a 14 h
Dijous i divendres: 10 a 14 h i de 17 a 19 h
Dissabte: 11 a 14 h i de 17 a 19 h
Diumenge i festius: 11 a 14 h     

Fitxa - Bòlit_LaRambla, Sala Fidel Aguilar

Bòlit_LaRambla, Sala Fidel Aguilar

Dades de contacte:
Rambla de la Llibertat, 1
17004 GIRONA

Horari d'obertura:
De dilluns a divendres de 9 a 20 h
Dissabtes de 9 a 14 h i de 15 a 19 h
Diumenges i festius de 9 a 14 h

Ruta de navegació

Publicador de continguts

Inaugurada l'exposició "El meu cos coneix cants inaudits, la carn diu ver, sóc carn espaiosa que canta. Una recerca sobre gènere, monstruositats i esdevenir altrx"

Una exposició que es desplega al Bòlit_PouRodó i al Bòlit_StNicolau fins al 30 d’abril del 2023 i que està comissariada per Ingrid Guardiola i Marta Segarra.

Aquesta exposició i les activitats que l'acompanyen és una recerca col·lectiva sobre qüestions culturals vinculades amb la identitat i el gènere a partir d'un treball sobre el cos i l'anormalitat, és a dir, sobre aquelles "alteritats radicals" que qüestionen les normes, les figuracions i el que s'espera d'un cos.

Actualment, l'èmfasi que els feminismes posen en el cos i la sexualitat, així com l'auge de la crítica a l'humanisme tradicional, que sovint és qualificada de "posthumanista", han tornat a posar al centre del debat la monstra. Aquestes figures monstruoses són representades com a híbrides, mig animals o cíborgs, però, en lloc d'aparèixer com a criatures paoroses, es llegeixen com una possibilitat d'escapar a la dictadura de la normativitat, i també com a ocasió per al desplegament de la vida interior.

Les artistes que formen part de l’exposició presenten recerques difícils de sintetitzar sobre què passa quan anem esdevenint “altri”, o bé ens posen –des del menyspreu o la por- en el lloc de “l’altra”. L’exposició és un cant coral sobre les possibilitats vitals i creatives quan els cossos de les dones surten del lloc que la societat els ha assignat i on el que es prioritza no és tant la pregunta de “qui sóc jo” sinó “què esdevinc”.

Bòlit_PouRodó

Al Bòlit_PouRodó s’hi pot trobar un pròleg, que és un mural pop amb figuracions de “la monstra”. Qualsevol que s’acosti a mirar les imatges, no veurà els motius pels quals totes aquestes dones han estat considerades com a “monstruoses”. Això és així perquè la “monstruositat” és una construcció social i, com a tal, ha estat massa sovint usada de forma interessada pel patriarcat per tal de difamar, arraconar, explotar o matar les dones al llarg de la història. Ho trobem a la mitologia grega, a la Bíblia, però també als segles XVI i XVII amb les caceres de bruixes, o en alguns estudis mèdics de finals del segle XIX.

Les artistes d’aquest espai són Hélène Cixous, Forugh Farrokhzad, Laia Estruch, Txe Roimeser, Mireia Trias i Maria Isern.

Bòlit_StNicolau

Al Bòlit_StNicolau es poden veure les culminacions de dues llargues recerques. Marina Núñez porta més de trenta anys treballant sobre les figuracions de la monstruositat, amb Hélène Cixous i El riure de la Medusa com una de les seves referències més properes. A la vídeo projecció Immersión, Núñez planteja un intens i apassionat exercici de re-coneixement on cadascú correria, per fi, el risc de l’altre, de la diferència, sense sentir-se amenaçat/a per l’existència d’una alteritat; alegrantse d’engrandir la base de les seves incògnites que suposa descobrir, respectar, afavorir aquesta alteritat.

Per altra banda, Jara Rocha i Femke Snelting, conclouen la seva recerca de més de vuit anys al voltant dels “possible bodies”, és a dir, de la relació entre la inscripció del poder i els cossos volumètrics dissenyats informàticament. x, y, z: Volumetric Regimes és un cos desmembrat i reensamblat, és a dir, un arxiu digital en procés. Es tracta d’una recerca col·laborativa enfocada en les implicacions polítiques de les tecnologies 3D que afecten els cossos i les seves representacions.

Nota de premsa ampliada
Més informació de l'exposició i activitats paral·leles
Tornar
— 20 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 20 de 47 resultats.