Header: Bòlit

Bòlit
Centre d'Art Contemporani. Girona

Bòlit. Centre d'Art Contemporani. Girona (fitxa + presentació)

Bòlit, Centre d'Art Contemporani

Dades de contacte:
Plaça del Pou Rodó, 7-9
17004 GIRONA
+ 34 972 427 627
bolit@ajgirona.cat

Horari:
Dimecres: 10 a 14 h
Dijous i divendres: 10 a 14 h i de 17 a 19 h
Dissabtes: 11 a 14 h i de 17 a 19 h
Diumenges i festius: 11 a 14 h

Xarxes: Bòlit

Fitxa - Bòlit_StNicolau

Bòlit_StNicolau

Dades de contacte:
Plaça de Santa Llúcia, 1
17007 GIRONA

Horari d'obertura:
Dimecres: 10 a 14 h
Dijous i divendres: 10 a 14 h i de 17 a 19 h
Dissabte: 11 a 14 h i de 17 a 19 h
Diumenge i festius: 11 a 14 h     

Tancat:
Dissabte 16 de novembre de 2024 aquest espai acull un dels 'Concerts a cegues' i, per aquest motiu, l'exposició romandrà tancada al públic.

Disculpeu les molèsties!

Fitxa - Bòlit_LaRambla, Sala Fidel Aguilar

Bòlit_LaRambla, Sala Fidel Aguilar

Dades de contacte:
Rambla de la Llibertat, 1
17004 GIRONA

Horari d'obertura:
De dilluns a divendres de 9 a 20 h
Dissabtes de 9 a 14 h i de 15 a 19 h
Diumenges i festius de 9 a 14 h

Ruta de navegació

Bòlit Mentor | Històric. Arxiu d'edicions | Bòlit educa

Bòlit mentor

Històric d'edicions

Edició 2019/2020

L'eix vertebral del projecte "En construcció", comissariat per Maria Soler, girava entorn el concepte d'identitat. La pregunta "qui som?" implica començar un camí per a definir-nos. Quina part mostrem de nosaltres mateixos/es i com ens veuen els altres? En l'etapa de l'adolescència, totes aquestes preguntes estan en plena ebullició. 

Durant el treball a les aules s'indagà en aquesta recerca constant de la identitat, creant un espai per a la reflexió, l'experimentació, la creativitat i la cooperació. Aquesta línia és la que treballaran Azucena Moya, Mireia Ferron i Ingrid Riera, cada una d'elles des d'una disciplina diferent. El tema de la identitat es va treballar d'una manera transversal, com un cub que està format per diferents cares, però que sense una d'elles no estaria complet. La recerca del tema, la proves, els errors... tenien cabuda en el projecte i de fet, tenen molt de sentit com a eina que ens serveix per a trobar el que ens interessa agafar i el que no. Jugar amb el buit i el ple, el dins i el fora, el ser o no ser (que diria Hamlet). 

L'alumnat també va ser una peça clau a l'hora de definir el muntatge expositiu. Com volen donar a conèixer tot allò que han creat a les aules? La forma com exposem una obra d'art condiciona la manera com serà rebuda, mirada, analitzada. En conseqüència, "En construcció" és un projecte que pretén generar un espai de diàleg, un punt de trobada on poder ser crítics, compartir idees i expressar-nos mitjançant canals artístics que encara estan per descobrir.

Edició 2018/2019

La proposta que el mentor Rafel G. Bianchi va llençar als quatre artistes i dos arquitectes de l'edició 2018/2019 girava entorn a l'ús de l'espai públic i de les preguntes que aquest genera. "Benvinguts a la plaça!" proposava a un grup de llicenciats que posessin a pensar un grup d'estudiants d'ESO què seria millorable dels espais d'ús públic que utilitzen i com. 

Les tres parelles d'artistes varen ser Ariadna Serrano i Maria Bosch, en residència a l'Institut Josep Brugulat de Banyoles; Marta Rosell i Roc Domingo a l'institut Santiago Sobrequés de Girona i Anna Vilamú i Albert Gironès a l'institut Carles Rahola de Girona.

Edició 2017/2018

Els projectes de l'edició 2017/2018 se situen dins del món de les xarxes socials amb el propòsit d'obrir un ventall de qüestions sobre el model identitari, partint de la idea que el subjecte, l'individu, va més enllà de les identificacions i categories que se'ns imposen com a imperatiu.  

Amb el mentoratge de l'artista Núria Güell, va comptar amb les artistes Alba Mayol Curci, que va treballar a l'Institut Carles Rahola (Girona), Irma Marco, a l'Institut Santiago Sobrequès (Girona) i Clara Pelegrin i Iris Torruella, a l'Institut Josep Brugulat (Banyoles).

Edició 2016/2017

Els projectes de l'edició 2016/2017 s'articulen entorn de la idea i representacions de l'adolescència i proposen una exploració del món "teen", en la qual els adolescents tenen un paper de col·laboradors i alhora protagonistes del relat artístic i expositiu. L'adolescència s'entén, aquí, d'una manera àmplia, com a construcció i també com a etapa crítica i fonamental, revisitable emocionalment per part dels adults.

Amb el mentoratge d'Alicia Kopf, va comptar amb les artistes Laura Torres, que va treballar a l'Institut Carles Rahola (Girona), Laura Llaneli, a l'Institut Santiago Sobrequès (Girona) i Irena Visa, a l'Institut Josep Brugulat (Banyoles).

Edició 2015/2016

L'edició 2015/2016 va estar dirigida per l'artista Jordi Mitjà en qualitat de comissari i mentor, i els artistes van ser Anna Mitjà, que va desenvolupar el seu projecte a l'institut Carles Rahola de Girona; Azahara Cerezo a l'institut Santiago Sobrequés, també de Girona i el tàndem format per Enric Farrés Duran i Joana Llauradó Farrés que ho van fer al Josep Brugulat de Banyoles.

L'exposició portava per títol "Picar a la porta, entrar, sortir" en clara referència als rols que exerceix l'espai que aquests artistes parasiten temporalment, així com la relació que tenen amb els que entren temporalment a exercir-hi algun treball. El projecte no volia qüestionar les lògiques de funcionament dels instituts sinó que les volia incorporar per tal de donar veu al grup d'alumnes, que des d'un àmbit tan llunyà com l'art se senten capacitats per conversar, qüestionar i pensar, com el veritable repte dels projectes.

Edició 2014/2015

L'artista ensenyant ha estat el focus d'aquesta edició. Els quatre artistes seleccionats desenvolupen un projecte de creació participat per estudiants d'un centre que no és el  que hi desenvolupen la docència amb un doble objectiu. D'una banda s'ha volgut que els estudiants rebin l'estímul directe de participar en tot el procés de creació, des de les primeres idees a l'exposició pública del treball i, de l'altra, que l'artista, situat fora del seu context  docent habitual i al marge dels programes estipulats, pugi  fer una aportació creativa personal i, alhora, experimentar més lliurament sobre la seva pràctica docent i els vincles d'aquesta amb els seus conceptes artístics. Mentor: Àlex Nogué

Ester Baulida, professora del INS Alexandre Deulofeu (Figueres)  ha desenvolupat el projecte a l'INS Josep Brugulat (Banyoles) 

Conxa Moreno, professora del INS Montgrí (Torroella de Montgrí) ha desenvolupat el projecte a l' Escola Cor de Maria (Olot) 

Josep Masdevall, professor de l'INS Brugulat (Banyoles) ha desenvolupat el projecte a l'INS Alexandre Deulofeu (Figueres)

Servand Solanilla, professor de l' Escola Cor de Maria (Olot) ha desenvolupat el projecte a l'INS Montgrí (Torroella de Montgrí) 

Edició 2013

La segona edició de l'activitat Bòlit Mentor, es va portar a terme als IES Carles Rahola de Girona, IES La Bisbal i IES Josep Brugulat de Banyoles i en aquesta ocasió el projecte va estar conduit pel comissari d'arts visuals David Santaeulària.

Els artistes seleccionats en la convocatòria 2013 van ser : Marta Sureda i Joanot Cortès,Marla Jacarilla i Dani Medina.

L'estada dels artistes als instituts d'educació secundària va tenir lloc entre el mesos d'octubre de 2013 i gener de 2014. Els resultats de l'experiència es van poder veure a l'exposició "Retrat de l'artista adolescent"  entre els mesos de gener i maig de 2014.

Edició 2012

Bòlit_Residents es va desenvolupar per primera vegada a l'Institut Carles Rahola entre l'11 d'abril i el 20 de juny de 2012 amb la residència de l'artista Marta Negre  i la col·laboració de l'investigador i creador sonor Martí Ruiz Carulla, coincidint amb la preparació i evolució del projecte expositiu "Ænvers Girona_Mapes intangibles", comissariat per Flora Bacquelaine.

Els materials generats pels alumnes es presentaren en un entorn expositiu real,  l'exposició"Ænvers Girona_Mapes intangibles", juntament amb l'obra de Marta Negre, gestada a partir del procés compartit amb els estudiants.