Header: Promoció Econòmica

Promoció Econòmica

Ruta de navegació

Publicador de continguts

Girona es prepara per a una nova edició de Temps de Flors amb 141 projectes florals

Girona es prepara per a una nova edició de Temps de Flors amb 141 projectes florals

El festival, que tindrà lloc del 9 al 17 de maig, incorporarà el pont de Sant Feliu com a punt emblemàtic i arribarà fins al barri de Pont Major. L’edició d’enguany reforça l’accessibilitat amb espais de calma, zones de descans i un recorregut adaptat per a persones amb mobilitat reduïda

Imatges de la presentació.

Girona acollirà del 9 al 17 de maig una nova edició de “Girona, Temps de Flors”, que enguany comptarà amb 141 projectes florals repartits en 113 espais de la ciutat. La mostra incorpora com a punt emblemàtic el pont de Sant Feliu, s’estén fins al barri de Pont Major, reforça l’accessibilitat amb més mesures i manté l’ampliació horària de la darrera edició.

Aquest matí ha tingut lloc la presentació de la mostra. “Parlem d’un esdeveniment que és cultura, és identitat i és compromís. És la demostració que Girona és una ciutat que no només es mostra, sinó que es pensa i es construeix amb sentit, amb exigència i amb orgull. Aquest any fem un pas més ampliant espais i arribant a nous barris. No és només una qüestió d’extensió, és una aposta clara per una ciutat més cohesionada. Girona no es pot explicar només des del centre: s’ha d’explicar des de tots els barris i des de tota la seva gent. També és una edició que interpel·la. Els muntatges que parlen de l’aigua o del canvi climàtic, o els diàlegs amb figures com Gaudí o el record de Pau Casals, ens recorden que la cultura no és només contemplació: és reflexió i és posicionament. I si Girona llueix amb aquesta força és, sobretot, gràcies a les persones. Voluntaris, entitats, creadors... totes aquelles mans que sovint no es veuen, però que fan possible la mostra. Sense elles, Temps de Flors no existiria”, ha subratllat la vicealcaldessa i regidora de Promoció Econòmica i Serveis Jurídics i vicepresidenta segona de la Diputació de Girona, Gemma Geis i Carreras.

Entre les principals novetats destaca l’ornamentació del pont de Sant Feliu, que s’afegeix als ja tradicionals ponts de Sant Agustí, de les Peixateries Velles i d’en Gómez. També s’incorporen nous espais del Barri Vell, com els jardins de Sant Feliu (situats a la pujada de Sant Feliu), la font del passeig Arqueològic, el número 2 del carrer de Miquel Oliva i Prat (a la placeta del Correu Vell) i la façana del número 2 del carrer de Lluís Batlle i Prats.

A les escales de la Catedral, destaca un projecte ideat i coordinat per Teresa Vidal, doctora i experta en l’obra de Gaudí, que incorpora la mitologia gironina gràcies a Nuxu Perpinyà. A més, a dins la basílica de Sant Feliu hi haurà també una referència a l’Any Gaudí. La mostra incorpora un homenatge a Pau Casals per commemorar el 150è aniversari del seu naixement amb dos projectes al voltant de la pau i la música, ubicats a la plaça de Natàlia Molero i Lloret i al jardí de la Pau.

Temps de Flors manté l’ampliació horària estrenada l’any passat. Tots els espais obriran de 9.30 h a 21 h, tot i que els punts exteriors i alguns d’interiors es podran visitar fins a les 23 h els dies laborables i el diumenge, i fins a la mitjanit els dissabtes, dins la proposta “Flors de Nit”. Aquesta és una iniciativa que busca potenciar l’experiència nocturna del festival.

La música tornarà a ser un dels grans atractius de l’esdeveniment, amb concerts a la plaça dels Jurats, una nova edició del festival Girona A Cappella i actuacions de corals. A més, la programació paral·lela a “Girona, Temps de Flors” inclourà també una diada castellera i altres activitats, i, com cada any, el comerç local i la restauració també s’hi sumaran amb aparadors decorats i propostes gastronòmiques inspirades en les flors.

Pel que fa a l’accessibilitat, aquesta edició incorpora dos punts Espai Calma: un situat al CaixaFòrum i un altre al Centre Cívic Barri Vell-Mercadal, que compten amb la col·laboració del mateix CaixaFòrum i de l’Abacus. Aquests punts estan pensats especialment per a persones neurodivergents i per a dones en situació d’alletament, però estan oberts a qualsevol persona que necessiti un espai de pausa.

També s’habilitarà un Espai de Descans al jardí de l’Àngel i hi haurà diverses zones amb bancs al llarg del recorregut per reposar. El festival mantindrà, a més, un itinerari adaptat per a persones amb mobilitat reduïda.

La inauguració de Temps de Flors tindrà lloc el dissabte 9 de maig, als jardins dels Alemanys. Durant l’acte es farà un homenatge a l’Associació Amics de les Flors de Girona, coordinadors de l’esdeveniment.

Cap als barris

Temps de Flors també reforça la seva presència als barris amb 40 projectes distribuïts en 13 zones de la ciutat, a banda del Barri Vell. Així, el festival arriba enguany a Carme–Vista Alegre, Devesa-Güell, Domeny–Pla de Domeny–Taialà, Eixample, Figuerola-Bonastruc, Mas Ramada, Mercadal, Montilivi, Palau-sacosta, Pont Major, Sant Narcís, Santa Eugènia i Vall de Sant Daniel.

Entre les novetats destaca la incorporació de Pont Major, amb espais florals a l’exterior del centre cívic i del pavelló municipal. En aquest últim espai, es construirà una estructura de fusta teixida amb fibres naturals, com a refugi de la calor, amb bancs per seure i túnels d’accés i joc. Es tracta d’una proposta que forma part del Pla de barris.

Altres nous espais seran la rotonda de la Devesa, el carrer de Francesc Rogés i la Rosaleda, a la Devesa, i els jardins de l’església de Sant Miquel, a Palau-sacosta.

Per facilitar la visita, s’han dissenyat tres itineraris que connecten els diferents espais a través dels principals eixos comercials i les zones verdes urbanes, amb l’objectiu de convidar la ciutadania i les persones visitants a redescobrir Girona des d’una nova perspectiva.

“Girona, Temps de Flors” està organitzat per l’Ajuntament de Girona amb la implicació directa de l’Associació Amics de les Flors de Girona. BBVA, CaixaBank i Freixenet repeteixen com a patrocinadors de la mostra, però en espais nous, a l’Església de Sant Martí, a la Carbonera del Museu d’Història i als Banys Àrabs, respectivament. Enguany, REALE s’afegeix com a col·laborador impulsant un projecte al fossar de la Catedral.

Tornar