Notícies | OMIC. Oficina Municipal d'Informació de Consum
Oficina Municipal d'Informació de Consum
Notícies
Inspeccions i revisions del gas
La normativa (Reial decret 984/2015) obliga a revisar cada 5 anys la instal·lació i els equips de gas de cada habitatge
El cablejat i les caixes de les telefonies a les façanes
Un embolic difícil de desfer
Què puc fer si em perden la maleta a l’aeroport? Què puc reclamar en cas de retard d’un vol?
L'Oficina Municipal d'Informació de Consum (OMIC) us informa de les condicions per a les reclamacions relacionades amb el transport aeri.
Recomanacions en referència a la carta que està enviant l’OCU, pel cas “cartel de cotxes”
Aquesta carta és una invitació (voluntària) per part d’aquesta Associació de consumidors a adherir-se a una demanda col·lectiva
Què puc fer si rebo publicitat no desitjada i trucades comercials no sol·licitades?
L'Oficina Municipal d'Informació de Consum us dona tot un seguit de recomanacions.
Reclamació de despeses hipotecàries
Es poden reclamar les despeses derivades dels préstecs hipotecaris formalitzats entre el 1984 i el 2019.
Recomanacions en la compra de vehicles de segona mà
Reviseu les factures de llum i gas!
Sabeu quina comercialitzadora teniu? Quin tipus de tarifa? Hi ha marge d’estalvi?
Dia Mundial dels Drets dels Consumidors
Divendres 15 de març. El teu consum et defineix, el teu consum ens transforma.
La Policia Municipal de Girona inspecciona 6 establiments en la 10a edició de la campanya “Joguina segura”
Des del 2014, s’han realitzat 142 controls i s’han retirat del mercat 4.907 joguines
Aquest Black Friday, consum amb cap
El divendres 24 de novembre és el Black Friday i el dilluns 27 té lloc l’anomenat Cyber Monday, unes dates en les quals moltes persones aprofiten per avançar les compres nadalenques. Si penseu comprar durant aquests dies, feu-ho de manera responsable i meditada i eviteu les compres impulsives.
Alerta en les contractacions de serveis tècnics a domicili
Busqueu directament al web de la marca i cerqueu serveis oficials o reconeguts i de proximitat.
Recomanacions generals en l’àmbit de la contractació dels subministraments d’energia: llum i gas
El comparador de la CNMC Comissió Nacional dels Mercats i la Competència permet consultar les ofertes de gas natural disponibles per a consumidors domèstics i les ofertes d’electricitat per a consumidors de baixa tensió.
Entra en vigor la prohibició de fer trucades comercials sense consentiment, prevista en la Llei General de Telecomunicacions
A partir del 29 de juny de 2023, les empreses no poden fer trucades amb finalitats comercial o de publicitat sense el consentiment previ i exprés de la persona destinatària.
Dia Mundial dels Drets dels Consumidors 2023
Dimecres 15 de març.
L’Ajuntament de Girona reforça amb un vídeo informatiu la campanya de sensibilització sobre el risc de pèrdua d’habitatge
Sota el lema “Demana suport”, la iniciativa es va engegar el mes d’octubre passat amb la intenció d’instar tothom qui ho necessiti a demanar ajuda a l’Oficina Municipal d’Habitatge
L’Ajuntament de Girona aprova la creació de la societat pública CATSA per la gestió directa del servei d’aigües
El ple ha aprovat la constitució de Cicle de l’Aigua del Ter, SA (CATSA), la societat supramunicipal que s’encarregarà del servei d’abastament i distribució de l’aigua potable i el sanejament
L’Ajuntament de Girona posa a disposició de la ciutadania aparells d’autodiagnosi per saber el consum elèctric de les llars
El material ja es pot demanar en préstec a l’Oficina per la Sostenibilitat.
Amb motiu del Dia mundial de l'Aigua l'Oficina per la Sostenibilitat ha iniciat una campanya informativa sobre com reduir el consum de l'aigua
Si aneu a l'Oficina per la Sostenibilitat us ajudaran a entendre la factura i us donaran consells per reduir-ne el consum.
Què cal fer si teniu serveis contractats amb Dentix que no us han prestat