Informació i ajuda | Oficina Municipal d'Informació de Consum (OMIC)
Oficina Municipal d'Informació de Consum
Informació i ajuda a les persones consumidores
L’Oficina Municipal d’Informació de Consum (OMIC) és el servei públic de consum de l’Ajuntament de Girona que ofereix informació, orientació i assessorament a les persones consumidores, de manera:
- Telemàtica omic@ajgirona.cat
- Telefònica 972 419 025
- Presencial és de dilluns a divendres de 9 a 13 h a l’OMIC – c. dels Ciutadans, 2. 17004 Girona
Us recomanem que demaneu CITA PRÈVIA (sol·licitant-la a través del telèfon 972 419 025 o per correu electrònic omic@ajgirona.cat)
L'OMIC de l'Ajuntament de Girona només és competent en temes de consum, i quan la persona consumidora està domiciliada a aquest municipi.(*)
(*) En cas que residiu en un altre municipi us heu d’adreçar al vostre servei públic de consum, o a l’Agència Catalana de Consum de la Generalitat de Catalunya.
Funcions
La informació i la mediació són les principals tasques de l’OMIC perquè, en les relacions de consum, es respectin els drets de les persones consumidores de Girona. Però també tenim les següents funcions:
- Informar i assessorar sobre drets com a persones consumidores
- Resolució de conflictes: Mediació entre les parts. Registre de la sol·licitud de mediació.
- Col·laboració amb associacions de persones consumidores.
- Difusió de campanyes i accions informatives sobre consum adreçades a la ciutadania, particularment als col·lectius especialment protegits (jovent, gent gran, etc.)
- Recepció i tramitació de queixes i reclamacions en temes de consum.
- Informació de la legislació i normativa en matèria de consum.
- Tramitació i trasllat de sol·licituds d’arbitratge a les Juntes Arbitrals corresponents. L’arbitratge (que pot formar part d’una clàusula del contracte o bé ser una via acordada un cop sorgeix el conflicte), és un sistema de resolució extrajudicial de conflictes, és voluntari i més ràpid que la via judicial, mitjançant el qual, un tercer imparcial, l'àrbitre, resol la controvèrsia emetent un laude que és equivalent a una sentència judicial ferma. Per a més informació.
- Trasllat de les denúncies de consum als òrgans competents per a controlar les irregularitats de Disciplina de Mercat i Defensa de persones consumidores i usuàries.
Informació sobre drets lingüístics
El Codi de consum de Catalunya reconeix drets específics en matèria de llengua als consumidors i usuaris i, per garantir-ne l’exercici, estableix obligacions per a les empreses que presten serveis o ofereixen béns a Catalunya (art. 128-1 i 211-5) Llei 22/2010, de 20 de juliol, del Codi de consum de Catalunya.
Per estar al dia dels vostres drets i les vostres obligacions en matèria lingüística, accediu als enllaços següents:
- Oficina de Garanties Lingüístiques
- Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL)
- Servei de dinamització lingüística del català de l’Ajuntament de Girona
- Usos i drets lingüístics en empreses, comerços i restaurants