Header: OMIC

OMIC
Oficina Municipal d'Informació de Consum

Xarxes: OMIC

Oficina Municipal d'Informació de Consum - OMIC

Oficina Municipal d'Informació de Consum

Àrea de qui depèn:
Àrea de Promoció Econòmica

Adreça:
C. Ciutadans, 2
17004 - GIRONA

Telèfon:
972 419 025

Horari:
De dilluns a divendres de 9 a 13 h

A/e:
omic@ajgirona.cat

Web:
web.girona.cat/omic

EN CAS QUE NO SIGUEU
DE GIRONA CIUTAT:

Podeu buscar l'oficina de consum que us correspon al següent cercador.

Ruta de navegació

Publicador de continguts

Què puc fer si rebo publicitat no desitjada i trucades comercials no sol·licitades?

L'Oficina Municipal d'Informació de Consum us dona tot un seguit de recomanacions.

IMPORTANTÍSSIM: Cal que a l'inici de cada trucada publicitària o comercial NO DESITJADA, NI SOL·LICITADA s'identifiqui a l'empresa des de la qual us truquen, saber també la finalitat comercial, i caldria també que l'empresa informés de la possibilitat de revocar el consentiment o exercir el dret d'oposició.  
(Aquesta informació servirà perquè, en cas de persistir les trucades, poder fer reclamació).

Recomanacions

  1. Inscriviu-vos a la llista d’exclusió publicitària: LLISTA ROBINSON
    Podeu restringir la publicitat no desitjada inscrivint les vostres dades de manera gratuïta i voluntària al Llistat Robinson, que es posa a disposició de les persones consumidores. És una entitat de control comunicada i verificada per l’Agència Espanyola de Protecció de Dades.
  2. Utilitzeu les fórmules que ofereixen algunes empreses per refusar cedir les vostres dades amb finalitats publicitàries, cal ser-ne conscients, per exemple, marcant la casella que contempli expressament el teu rebuig o acceptació.
  3. Eviteu donar el vostre consentiment.
    En moltes ocasions quan es participa en concursos, ofertes, etc., implica donar el consentiment per enviar-nos publicitat.
  4. Retireu el vostre consentiment.
    Si vau donar el vostre consentiment amb finalitats publicitàries, pots revocar el consentiment contactant amb l’empresa, per telèfon o per correu electrònic. Si no sabeu on dirigir-vos, heu de sol·licitar informació a la persona responsable de la protecció de dades de l’empresa, o a la informació que tinguin publicada al web.
  5. Exerceix el teu dret d’oposició.
    Si no desitgeu que determinada empresa t’enviï publicitat, podeu exercir el dret d’oposició davant la persona responsable perquè us exclogui de les campanyes publicitàries que faci.
  6. Informeu-vos sobre el sistema de mediació que s’ofereix.
    L'Associació per a l'Autoregulació de la Comunicació Comercial (d'ara endavant, AUTOCONTROL) ha dissenyat un sistema de mediació voluntària, en funcionament des del gener del 2018, per obtenir una resposta àgil en reclamacions que puguin afectar el tractament de dades de caràcter personal de la ciutadania, com pot ser la recepció de publicitat no desitjada.
  7. On podeu reclamar l’assetjament telefònic?
    Si després d'exercir els teus drets o posar en pràctica els suggeriments indicats als punts anteriors continues rebent publicitat no desitjada, pots presentar una reclamació a l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.  


Tota la informació sobre la publicitat no desitjada a Agència Espanyola de Protecció de Dades: https://www.aepd.es/areas-de-actuacion/publicidad-no-deseada 

Més informació: Autoritat Catalana de Protecció de Dades

Prohibició de fer trucades comercials sense consentiment:
https://consum.gencat.cat/ca/detalls/noticia/Trucades-comercials-sense-consentiment 
 

Tornar