Notícies | OMIC. Oficina Municipal d'Informació de Consum
Oficina Municipal d'Informació de Consum
Recomanacions generals en l’àmbit de la contractació dels subministraments d’energia: llum i gas
El comparador de la CNMC Comissió Nacional dels Mercats i la Competència permet consultar les ofertes de gas natural disponibles per a consumidors domèstics i les ofertes d’electricitat per a consumidors de baixa tensió.
La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència CNMC promou i defensa el bon funcionament de tots els mercats en interès dels consumidors.
Pel que fa a l’àmbit de l’energia (electricitat i gas), la CNMC defensa la competència efectiva, l’objectivitat i la transparència en el funcionament dels sistemes energètics, en benefici dels consumidors i els agents que operen en aquests sectors. I ofereix un comparador de comercialitzadores, que recomanem.
Energia elèctrica (llum)
Podeu triar entre 2 alternatives de contractació:
- Preu regulat o PVPC (Preu Voluntari per al Petit Consumidor), amb la tarifa fixada pel Govern. Cal tenir en compte que les tarifes de preu regulat varien segons les franges horàries. (https://comparador.cnmc.gob.es/preciosPVPC/inicio)
Les empreses que apliquen aquest tipus de tarifa de mercat regulat són les següents: https://sede.cnmc.gob.es/listado/censo/10 i les més habituals són:- Energía XXI Comercializadora de Referencia, S.L (del grup ENDESA)
- Comercializadora Regulada, Gas & Power, S.A (del grup NATURGY)
- Curenergía Comercializador de Último Recurso, S.A.U. (del grup IBERDROLA)
- Tarifes de mercat lliure (les comercialitzadores de mercat lliure venen l'energia amb les tarifes que fixen elles mateixes, a les quals poden sumar descomptes i promocions per fer-les més atractives).
Compareu preus i serveis.
Contracteu les potències i la tarifa que més s’ajustin a les vostres necessitats
En general els comptadors d’electricitat són de telegestió, això vol dir que les lectures que fa l’empresa distribuïdora són automatitzades.
Més informació Contractació d'energia elèctrica
Gas
Compareu preus i serveis
Reviseu les factures, i comproveu que es van aplicant lectures reals, per no tenir ensurts en la facturació. Podeu passar la lectura del comptador del gas a través del web de la comercialitzadora que tingueu contractada o també a través de l’aplicació “YOLEOGAS”.
Recomanacions generals en l’àmbit de contractacions de subministraments d’energia:
- Si us ofereixen canviar de comercialitzadora, sigueu prudents. Demaneu una còpia de l'oferta i estudieu-la amb calma i no faciliteu dades personals o bancàries, ni factures anteriors, si no n'esteu ben segurs.
- Si contracteu per internet, per telèfon, guardeu una còpia de l'oferta i del contracte. Teniu 14 dies per anul·lar-lo, des de la contractació, fent ús del dret de desistiment.
Si teniu alguna controvèrsia amb el tema del subministrament de gas o llum:
Com fer una reclamació de consum?
PAS 1 (requisit obligatori)
És imprescindible que primer reclameu a l’empresa amb la qual heu tingut el problema, per qualsevol canal que us permeti conservar-ne una prova (fulls oficials de reclamació, formulari web, correu electrònic, trucada amb un número d’incidència, etc.).
PAS 2
Si no rebeu resposta de l’empresa en el termini màxim d’un mes, o bé la resposta que us dona no la considereu satisfactòria, si viviu a Girona ciutat, ja podeu presentar la vostra reclamació a través del registre de la seu electrònica:
Des de l’OMIC (www.girona.cat/omic) s’intentarà resoldre la vostra reclamació mitjançant una MEDIACIÓ