La Defensora de la Ciutadania de Girona, detecta i es mobilitza davant les deficiències en el funcionament de diversos serveis públics de l’Administració General de l’Estat a Catalunya

La Defensora de la Ciutadania de Girona, detecta i es mobilitza davant les deficiències en el funcionament de diversos serveis públics de l’Administració General de l’Estat a Catalunya
La Defensora de la Ciutadania de Girona, detecta i es mobilitza davant les deficiències en el funcionament de diversos serveis públics de l’Administració General de l’Estat a Catalunya
El mes de juny, la Defensora de la Ciutadania Marta Alsina i Conesa, juntament amb altres sindicatures locals, va adreçar una queixa d’ofici al Defensor del Pueblo de l’estat espanyol
La sol·licitud plantejava una revisió del funcionament dels serveis estatals a Catalunya (SEPE, DGT, Seguretat Social, entre d’altres), especialment, en relació amb el sistema de cita prèvia i la gestió de tràmits essencials.
Concretament, la demanda que es va fer al Defensor del Pueblo amb els principals problemes detectats amb la Dirección General de Tráfico (DGT) a Catalunya, consistia en:
- Investigar la manca de cites i els retards de tramitació de gestions.
- Ampliar els recursos humans i tecnològics per agilitzar el servei a la DGT.
- Garantir alternatives d’atenció presencial i telemàtica per a tothom, fent que la cita prèvia deixi de ser un requisit indispensable per accedir als serveis d’aquesta administració.
Recentment, acollida la sol·licitud que es va fer des de la defensoria de Girona, el Defensor del Pueblo ha comunicat que es tracten de queixes recurrents i que hi estan treballant.
Per una banda, hi ha una previsió de millora de l’atenció a la ciutadania i facilitació en l’obtenció de la cita prèvia reforçant la plantilla de personal; per altra banda, es pretén ampliar la realització de tràmits directament per la seu electrònica de la DGT per facilitar les gestions dels ciutadans i de les ciutadanes.
Aquest és un exemple en el que es fa evident que la Defensora de la Ciutadania de Girona, no només treballa des de les queixes individuals i casos particulars, sinó que també ho fa instant a institucions amb competències generals perquè investiguin les situacions de greuge i actuïn en conseqüència.


