Consultes i queixes | Defensora de la Ciutadania

Consultes
Què és una consulta?
Una consulta és l’actuació prèvia a una queixa com a tal. Algunes consulten esdevenen queixes formals i altres es tanquen amb la intervenció de la Defensora. En molts casos, les actuacions que es fan des de l’Oficina de la Defensora es resumeixen en assessorament, acompanyament i resolució de dubtes concrets relacionats amb les intervencions de l’Administració.
Com es fa una consulta?
Les consultes es poden fer per correu electrònic a defensoradelaciutadania@ajgirona.cat, personalment a l’oficina de dilluns a divendres de 9 a 14 h, o per telèfon al 972 419 444 dins del mateix horari.
Queixes
Què és una queixa?
Una queixa és un reclam o protesta cap a l’Ajuntament (o òrgan depenent) per inacció o per una actuació en la qual es detecta una mala praxi, s’intueix un greuge o es vulnera algun dret.
Qui pot presentar una queixa?
Totes les persones que considerin que l'administració municipal ha vulnerat algun dret que la legislació de règim local reconeix a la ciutadania i que prèviament hagin contactat amb l’Ajuntament per fer-lo coneixedor.
Com es presenta una queixa?
La queixa s'ha de formular sempre per escrit i ha d'indicar:
- Les dades personals de la persona que formula la queixa
- El fet que l'origina
- Els documents il·lustratius que puguin servir per aclarir el cas
La defensora podrà declarar la confidencialitat de les dades de caràcter personal de qui formuli la queixa, quan ho demani la persona que la subscrigui, sense que n'afecti el contingut.
La presentació de les queixes pot realitzar-se per qualsevol de les següents vies:
- A través del formulari en línia
- Per correu electrònic defensoradelaciutadania@ajgirona.cat
- Personalment, a l'Oficina de la Defensora de la Ciutadania, de dilluns a divendres de 9 a 14 hores.
- A través del Registre General de la Seu Electrònica
- Per correu postal: plaça del Vi, 1 - 17004 Girona
