Notícies | Agenda Urbana de Girona
L’Ajuntament de Girona ampliarà el nombre d’estacions de Girocleta amb cinc punts més d’estacionament
Els nous aparcaments estaran ubicats als barris de Fontajau, Pont Major, Domeny, Eixample i Santa Eugènia. La ciutat passarà a tenir un total de 35 estacions de Girocleta
L’Ajuntament de Girona ampliarà el nombre d’estacions de Girocleta amb cinc punts més d’estacionament. Aquests estaran situats als barris de Fontajau, Pont Major, Domeny, Eixample i Santa Eugènia. El consistori, a través de l’empresa pública Transports Municipals del Gironès (TMG), ja ha tret a licitació els treballs per fer la instal·lació. Amb aquests nous punts, la ciutat passarà a tenir un total de 35 estacions de Girocleta.
"Reforçar la Girocleta és reforçar la mobilitat sostenible i la cohesió veïnal perquè les estacions de Girocleta acosten les persones i els barris de la nostra ciutat", ha afirmat l’alcalde de Girona, Lluc Salellas i Vilar.
Amb aquesta acció es pretén potenciar els desplaçaments per la ciutat en bicicleta i la mobilitat activa, per així reduir les emissions atmosfèriques i la contaminació acústica. Es preveu que els treballs tinguin un cost aproximat de 150.000 euros i les estacions entrin en funcionament a finals d’estiu.
Una de les noves estacions estarà situada a la rambla de Xavier Cugat número 43, la qual complementarà la que ja hi ha en aquesta via en el número 1. A Pont Major, el barri passarà de tenir una estació a tenir-ne dues. La nova es col·locarà a l’encreuament entre el passeig de Sant Joan Bosco i el carrer d’Àngel Marsà i Beca, a tocar del pont de l’Aurora.
També es reforçaran els punts d’estacionament que hi ha a l’Eixample, amb una nova estació al carrer de la Creu, a tocar de la rotonda de la plaça dels Països Catalans; i a Santa Eugènia, amb una nova estació a la rotonda del Tren d’Olot.
La darrera ubicació és l’encreuament entre els carrers de la Font de la Teula i de Roberto Bolaño Ávalos. Aquesta nova estació permetrà que la Girocleta arribi al barri de Domeny.
L’actuació és finançada un 90% pel Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia financiat per la Unió Europea NextgenerationEU. Ja s’han fet 7 de les 12 estacions previstes amb aquests fons. Es tracta de les estacions de l’Escola de Taialà, del carrer d’Antoni Gaudí, del carrer del Migdia amb el carrer del Riu Freser, del Mercat del Lleó, de l’avinguda de Lluís Pericot número 28, del passeig d’Olot número 53 i de la plaça de Salt.