Notícies | OMIC. Oficina Municipal d'Informació de Consum
Oficina Municipal d'Informació de Consum

Notícies
El turisme i l'impacte en els drets de la ciutadania: habitatge i convivència
La Defensora de la ciutadania de Girona moderarà una de les tres taules amb el títol La crisi de l’habitatge i les possibles solucions, dins les jornades de Lloret de Mar
L’Oficina Municipal d’Informació de Consum de l’Ajuntament de Girona facilita els fulls oficials de reclamació, queixa i denúncia per exercir els seus drets les persones consumidores
L’Ajuntament de Girona, a través de la seva Oficina Municipal d’Informació de Consum (OMIC), recorda la importància i funció dels fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia disponibles per fer valer els drets de les persones consumidores.
Tot el que cal saber sobre el dret de desistiment
No és un dret il·limitat, pel que convé saber quan i com s’aplica
La nova Llei 1/2025 impulsa la justícia eficient i fomenta les solucions dialogades
Abans d’anar a via judicial, en les reclamacions de l’àmbit de consum, la mediació és la Mesura Adient de Solució de Controvèrsies (MASC)
Recomanacions per les afectacions provocades per la gran apagada del subministrament elèctric
Font: Agència Catalana del Consum
Reclamacions amb motiu de la gran apagada
Recomanació: esperar a saber-ne la causa
L’Oficina Municipal d’Informació de Consum atén més de 6.500 consultes el 2024
Demà, dia 15 de març, es commemora el Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores
Girona aposta per mercats més moderns, ordenats i sostenibles amb la nova ordenança de venda no sedentària
Es vol fer una regulació adaptada al 2025 per garantir més qualitat, equitat i convivència. L’objectiu és un mercat més accessible i amb més garanties per a paradistes i consumidors
Ampliació del termini de garantia dels automòbils del grup Stellantis amb marques com Peugeot, Opel, Citroën, DS, Jeep, Alfa Romeo, etc.
Per als consumidors europeus sobre les generacions anteriors dels motors PureTech 1.0 i 1.2 i sobre el dipòsit d'AdBlue.
Subministraments de llum i gas
Cal ser proactius i revisar les factures
Tot el que has de saber sobre les garanties
Garanties de productes i serveis
Inspeccions i revisions del gas
La normativa (Reial decret 984/2015) obliga a revisar cada 5 anys la instal·lació i els equips de gas de cada habitatge
El cablejat i les caixes de les telefonies a les façanes
Un embolic difícil de desfer
Què puc fer si em perden la maleta a l’aeroport? Què puc reclamar en cas de retard d’un vol?
L'Oficina Municipal d'Informació de Consum (OMIC) us informa de les condicions per a les reclamacions relacionades amb el transport aeri.
Recomanacions en referència a la carta que està enviant l’OCU, pel cas “cartel de cotxes”
Aquesta carta és una invitació (voluntària) per part d’aquesta Associació de consumidors a adherir-se a una demanda col·lectiva
Què puc fer si rebo publicitat no desitjada i trucades comercials no sol·licitades?
L'Oficina Municipal d'Informació de Consum us dona tot un seguit de recomanacions.
Reclamació de despeses hipotecàries
Es poden reclamar les despeses derivades dels préstecs hipotecaris formalitzats entre el 1984 i el 2019.
Recomanacions en la compra de vehicles de segona mà
Reviseu les factures de llum i gas!
Sabeu quina comercialitzadora teniu? Quin tipus de tarifa? Hi ha marge d’estalvi?
Dia Mundial dels Drets dels Consumidors
Divendres 15 de març. El teu consum et defineix, el teu consum ens transforma.
