L’Oficina Municipal d’Informació de Consum de l’Ajuntament de Girona facilita els fulls oficials de reclamació, queixa i denúncia per exercir els seus drets les persones consumidores
Oficina Municipal d'Informació de Consum

L’Oficina Municipal d’Informació de Consum de l’Ajuntament de Girona facilita els fulls oficials de reclamació, queixa i denúncia per exercir els seus drets les persones consumidores
L’Oficina Municipal d’Informació de Consum de l’Ajuntament de Girona facilita els fulls oficials de reclamació, queixa i denúncia per exercir els seus drets les persones consumidores
L’Ajuntament de Girona, a través de la seva Oficina Municipal d’Informació de Consum (OMIC), recorda la importància i funció dels fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia disponibles per fer valer els drets de les persones consumidores.
Què són i què inclouen els fulls?
Els fulls oficials són documents que tot establiment comercial i aquells que prestin un servei de consum han de posar a disposició de la persona consumidora i que serveixen per reportar incidents o problemes en relacions de consum. Segons la normativa vigent, aquests fulls han de contenir informació clara i ajustada, com ara:
- Dades de la persona consumidora i de l'establiment (identitat, adreça, NIF, correu electrònic, etc.).
- Una exposició clara i concisa dels fets que motiven la queixa, reclamació o denúncia, i la petició concreta que es fa a l'empresa, si escau.
Com procedir un cop omplert
- Conserveu l'original i entregueu una còpia a l'establiment. Aquest té l'obligació de confirmar-ne la recepció (signant o segellant el vostre exemplar i indicant-hi la data) i d'oferir una resposta en el termini màxim d'un mes.
- Si rebeu una resposta no satisfactòria, o un cop transcorregut aquest termini, podeu presentar el full a un servei públic de consum -l'OMIC o el que correspongui al lloc de residència de la persona consumidora- juntament amb la documentació justificativa (factures, contracte, etc.). I des de l'Oficina de Consum s'intentarà fer una mediació amb l'empresa.
Rellevància per a les persones consumidores i empreses
- Per a les persones consumidores, aquests fulls constitueixen una eina essencial per fer front als conflictes de consum, amb possibilitat d'escalar el cas, si cal. Representen el primer pas imprescindible (requisit obligatori) de reclamar a l'empresa amb la qual s'ha tingut un problema. Cal tenir en compte que la reclamació prèvia es pot fer per qualsevol canal que us permeti conservar-ne una prova (fulls oficials de reclamació, formulari web, correu electrònic, trucada amb un número d'incidència, etc.).
- Per a les empreses, tenir aquests fulls disponibles representa una obligació legal i una senyal de transparència i bona pràctica comercial.
On obtenir més informació o presentar-los
- En cas de controvèrsia, heu de sol·licitar el full directament a l'establiment.
- També podeu contactar amb l'OMIC de Girona, que ofereix atenció a les persones consumidores que resideixen a la ciutat de Girona, via telèfon (972 419 025), correu electrònic (omic@ajgirona.cat) o presencialment (c. Ciutadans, 2).
- Si no viviu a Girona ciutat, podeu comprovar l'oficina que us pertoca en el següent enllaç: https://consum.gencat.cat/ca/lagencia/organismes-de-consum/la-teva-oficina-de-consum/


