Header: Defensora de la Ciutadania

Defensora de la Ciutadania

Ruta de navegació

Recomanacions (títol) | Defensora de la ciutadania

Recomanacions

En l’exercici de les seves funcions d’estudi i tramitació d’una queixa, el Defensor o Defensora de la Ciutadania pot formular a les autoritats i al personal de l’Ajuntament, les recomanacions, els suggeriments i els recordatoris adients, si bé no pot modificar ni anul·lar resolucions o actes administratius. Igualment, el Defensor o Defensora de la Ciutadania pot proposar fórmules de conciliació o acord als interessats.

Recomanacions a instància del ciutadà/ana (títol) | Defensora de la Ciutadania

A instància del ciutadà/ana

Publicador de continguts

Recomanació 2025/DCG/239 | Defensora de la Ciutadania

Queixa per la imposició d'una multa per accessos indeguts al Barri Vell quan afirma disposar d'autorització d'accés i estacionament fins el setembre del 2026.
2025/DCG/239 - Recomanació PENDENT

El Sr. SBS presenta una queixa davant aquesta defensora amb relació a una sanció per accessos indeguts al Barri Vell en data 19/4/205, (accessos anteriors 2,12 i 18 d’abril) i posteriorment una altra per no haver identificat el conductor, quan ell afirma disposar d’autorització d’accés i estacionament fins al 29/09/2026. Aporta foto del distintiu d’estacionament que té en el vehicle que així ho confirma. Diu que ha recorregut les sancions i que no li han estimat les seves al·legacions, expedient 1547805.

Demanades les actuacions, l’expedient i tota la documentació relativa al permís d’accés i estacionament al departament de Mobilitat considero que:

El Sr. SBS, en representació de XXXXXXXXXXXXXXX va demanar en data 30/09/2022 una autorització per circular pel Barri Vell referida al vehicle matrícula XXXXXXXX. (expedient 2022042678)

El dia 04/10/2022 XXXXXXXXXXXXXX, obté autorització per al vehicle matrícula XXXXXXX per accedir i estacionar al Barri Vell (ambdós permisos) amb vigència del 03/10/2022 al 03/10/2024. En el decret indicat li expliquen que per a l’estacionament ha de recollir el distintiu a les oficines de l’OAMR.

El dia 10/10/2022 el Sr. Basas recull a l’OAMR el distintiu d’estacionament (que porta el número de l’expedient al que es refereix el decret anterior) i li diuen que li atorguen el DISTINTIU D’ACCÉS AL BARRI VELL, rebut que ell signa i queda a l’expedient, no així la còpia del distintiu que li lliuren. Ell doncs entén que li donen aquest distintiu que li permet accedir i estacionar al Barri Vell.

Al distintiu que li entreguen consta que la validesa és fins al dia 29/09/2026, i tot i que divergeix el que diu el decret, aquesta persona no se n’adona (té molts altres vehicles amb autorització d’accés pels seus negocis i empreses) i l’error de l’administració li fa creure que té permís per accedir i estacionar fins al 29/09/2026, que a més això és el que ell veu en el distintiu i el que li recorda la data de caducitat. Com que a més, ell té autorització per accés i estacionament, queda tranquil, fins que per la notificació de la sanció pels accessos del mes d’abril de 2025 li diuen que no té autorització d’accés perquè li va caducar el 03/10/2024 (de la mateixa manera que la d’estacionament).

Aquesta defensora confirma amb Mobilitat que els distintius s’imprimeixen, i les dates s’hi introdueixen una per una a cada adhesiu, que no és automàtic copiar i enganxar les dates que apareixen a la resolució, de manera que la persona que ho fa en aquell moment pot equivocar-se o fins i tot arrossegar la data d’una autorització anterior. Aquesta explicació seria la que faria entendre que el distintiu que se li va donar portés una altra data de caducitat diferent a la del decret.

Cal tenir en compte també que en la comunicació per mitjà de la qual se li entrega el distintiu que ha renovat aquest mes d’octubre, es continua indicant que el permís és per l’accés i l’estacionament (així consta en la carta amb la que li han entregat l’adhesiu amb les dates correctes de vigència), el que confirma doncs que el ciutadà entén que la data de caducitat que s’indica en el distintiu es refereix a ambdues autoritzacions.

En definitiva, aquest senyor/ empresa es basa en la informació que té al distintiu que li han donat i que ha de dur al vehicle; l’error no és seu tenint en compte que el decret li dóna conjuntament autorització d’accés i estacionament; sí que el decret divergeix del que consta al distintiu, però no és un error imputable al ciutadà sinó a l’administració; el ciutadà diu que ell va tenir en compte el distintiu, que a més té molts vehicles donats d’alta amb autorització d’accés al Barri Vell on hi té negocis, i no pot estar al cas dels possibles errors de l’Ajuntament. En aquest sentit, és clar que no hi ha cap mala fe per la seva part, ans al contrari, sempre demana les autoritzacions corresponents i les renovacions les fa al dia, i en aquest cas ell es va refiar del que deia l’autorització física.

Per tot això és evident que el ciutadà va incórrer en un error induït per l’administració que es va equivocar al lliurar-li el distintiu d’accés i estacionament amb vigència fins al dia 29/09/2026, que és la data que el ciutadà tenia visible en el vehicle i que va tenir com a referència i, en conseqüència, la sanció per accedir sense autorització el mes d’abril de 2025 hauria de quedar sense efecte, motiu pel qual aquesta defensora formula la següent RECOMANACIÓ i proposa:

Que es revisi i es deixi sense efecte la sanció que li va ser imposada al senyor SBS per accessos indeguts al Barri Vell (expedient 1547805) i la posterior multa derivada per la no identificació del conductor, atès que hi ha motius suficients per entendre que va ser l’error de l’administració que el va induir a pensar que disposava d’autorització d’accés i estacionament segons la data del distintiu que se li va entregar; amb tots els efectes que es derivin.

Tornar