L'any 2020 van aparèixer patologies estructurals a la passera que provoquen que dia a dia les lloses del paviment s'aixequin en vertical cada cop més. L’estructura metàl·lica presenta corrosió per oxidació i cal substituir-la. Per garantir la seguretat l'Ajuntament de Girona va decidir tancar-la.
Què s'està fent l'Ajuntament per reobrir-la?
Des de l’aleshores, l'Ajuntament de Girona ha encarregat un estudi hidràulic i un altre de geotècnic per determinar l'abast del problema.
Paral·lelament, també s'han fet gestions amb les companyies propietàries dels tubs i cables que passen per sota del pont. Es tracta de cablejat elèctric de mitja tensió, canonades de gas i cablejat de telecomunicacions, empreses amb qui s'haurà de coordinar l'actuació.
Finalment, l'Ajuntament també ha encarregat un projecte de rehabilitació de la passera, que alhora s'haurà d'adaptar al nou codi d'accessibilitat de Catalunya. Aquest projecte està previst aprovar-lo en els propers mesos.
Quan es tornarà a obrir?
Les dificultats tècniques i econòmiques d'un projecte de rehabilitació d'aquestes característiques fan molt difícil de determinar una data concreta. L'Ajuntament treballa amb la voluntat de finalitzar la revisió del projecte en els propers mesos i licitar les obres el 2025 o 2026.
Utilitzem galetes per oferir contingut personalitzat, analitzar tendències, administrar el lloc web, fer un seguiment dels moviments dels usuaris al lloc web i recollir informació demogràfica sobre la nostra base d'usuaris en conjunt. Accepteu totes les galetes per gaudir de la millor experiència possible al nostre lloc web o gestioneu les vostres preferències.
Consulteu la nostra política de privadesa