Header: Serveis socials

Serveis socials

Ruta de navegació

Publicador de continguts

Girona ret homenatge a Carla Gutiérrez dos anys després del seu feminicidi

Girona ret homenatge a Carla Gutiérrez dos anys després del seu feminicidi

L'Ajuntament i diverses entitats ha fet públic un manifest de condemna i rebuig a la violència masclista i de record a la jove de 26 anys assassinada per la seva exparella

Girona ha volgut homenatjar avui a Carla Gutiérrez, la jove de 26 anys que fa dos anys va ser víctima d’un feminicidi per part de la seva exparella al barri de Sant Narcís.

En un manifest treballat i consensuat entre l'Ajuntament de Girona, la Universitat de Girona (UdG) i diverses entitats socials, s'ha homenatjat la jove assassinada el 26 de juliol del 2023 a casa seva i remarca que la Carla continua present a la memòria col·lectiva de la ciutat.

En el document de condemna i rebuig a aquest feminicidi i a les violències masclistes, l’Ajuntament de Girona també es compromet de nou a continuar reforçant les polítiques públiques feministes, a continuar teixint aliances comunitàries que posin la vida de les dones, de les persones LGTBI+ i de totes les persones vulnerabilitzades al centre i a acompanyar les supervivents amb respecte, amb recursos i amb drets garantits.

A part del consistori, signen el manifest les següents entitats i organismes: Valentes i Acompanyades Associació, que treballa per aturar els matrimonis forçats; el Grup de Recerca Interdisciplinar en Gènere i Desigualtats Socials de la UdG; Associació Fem Visibles, que acompanya dones víctimes de violència de gènere i violència vicària; NouSol, una entitat local, independent, decolonial, intercultural, feminista i antiracista; el Grup de Suport a les Represaliades del Patronato de Protección a la Mujer, dedicades a la difusió de la memòria democràtica sobre la violència institucional que va exercir l'Estat franquista contra les dones; Dones Acompanyades, una associació de dones que han patit violència de gènere i acompanyen altres dones que la pateixen; i l’associació Jokkere Endam, que treballa en la prevenció i l’abordatge de la Mutilació Genital Femenina.

Manifest
Tornar