Header: Serveis socials

Serveis socials

Ruta de navegació

Publicador de continguts

Girona acull una nova edició del Simposi Renda Bàsica  

Girona acull una nova edició del Simposi Renda Bàsica  

Les jornades tindran lloc avui i demà al Centre Cultural La Mercè.

Girona acull avui i demà la 24è edició del Simposi Renda Bàsica. La jornada, que tindrà lloc al Centre Cultural La Mercè, és organitzada per la Xarxa Renda Bàsica i la Càtedra Ferrater Mora de la Universitat de Girona i compta amb la col·laboració de l'Ajuntament de Girona.

L'objectiu de les jornades és informar i debatre al voltant de la renda bàsica universal, que es descriu com una renda modesta però suficient per cobrir les necessitats bàsiques de la vida i que es planteja com un dret finançat a partir dels impostos o altres mitjans que no està subjecte a cap altra condició que la ciutadania o la residència en un país.

"El capitalisme contemporani es troba en un moment de tensions profundes: l'automatització redueix la necessitat de mà d'obra, la precarietat laboral s'estén i la concentració de riquesa augmenta. En aquest context, la renda bàsica apareix com una possible eina per garantir dignitat material, estabilitat i capacitat d'elecció a totes les persones, independentment de les fluctuacions del mercat laboral", ha explicat l'alcalde de Girona, Lluc Salellas i Vilar.

Les activitats començaran avui a partir de les 17 h amb les intervencions de la sociòloga i membre del Consell Assessor de la Prova Pilot de la Renda Bàsica Universal de la Generalitat, Judit Font; la sociòloga i exmembre de l'equip tècnic de l'Oficina del Pla Pilot de la Renda Bàsica Universal a Catalunya i col·laboradora de la Xarxa Renda Bàsica, Dolores Medina, i la politòloga i professora de Ciència Política a la Universitat de Girona Gemma Ubasart.

Tot seguit, tindrà lloc una taula rodona sobre "Renda banda i robotització: riquesa, existència material i intel·ligència artificial", que comptarà amb la participació de la politòloga i professora de Ciència Política a la Universitat Pompeu Fabra Mònica Clua; l'analista sociotècnic i professor de Sociologia a la Universitat de Barcelona Edgar Manjarín, i l'economista i membre de la Xarxa Renda Bàsica i de l'associació REVO, Lluís Torrens. El debat estarà moderat pel professor de la Universitat de Girona (UdG) i membre de la Càtedra d'Anàlisi i Acció Antiracista de la UdG, Mostafà Shaimi.

La jornada de dissabte començarà a les 10 h amb la taula rodona "Fonaments filòsofics i polítics de la Renda Bàsica". Hi intervindran l'investigador social i membre de la revista Sin Permiso Julio Martínez-Cava; la diputada al Parlament i membre del Consell Assessor de la Prova Pilot de la Renda Bàsica Universal de la Generalitat, Laure Vega, i el director acadèmic de la Fundació Josep Irla, Lluís Pérez Lozano. El politòleg i professor de la Universitat Oberta de Catalunya Andreu Paneque moderarà la sessió.

La cloenda del simposi es farà el mateix dissabte, a partir de les 12.30 h, i hi participaran l'alcalde de Girona, Lluc Salellas i Vilar; el president de la Xarxa Renda Bàsica i professor de la Universitat de Barcelona, Daniel Raventós, i el professor de Filosofia de la UdG i director de la Càtedra Ferrater Mora, Joan Vergés Gifra.

Programa
Tornar