Notícies | Servei de dinamització lingüística del català
L’Ajuntament de Girona reforçarà educació, llengua catalana i la gestió de residus i agilitzarà els tràmits interns
Es crearan 6 places noves que permetran ampliar les àrees del consistori
L’Ajuntament de Girona reforçarà els serveis d’Educació, de Llengua Catalana i la implementació del contracte de neteja viària i recollida de residus amb la creació de noves places. Alhora, s’agilitzaran els tràmits interns amb la incorporació d’una persona que formarà part de la futura oficina tècnica de contractació que permetrà avançar en l’execució de projectes importants per a la ciutat. En total, es crearan 6 places que està previst que s’aprovin dilluns que ve, dia 29 de juliol, en el Ple municipal.
“Gràcies a aquestes incorporacions es podrà triplicar les places d’I0 a la ciutat, es reforçarà el seguiment del contracte de neteja en un moment tan important com el de la implementació del nou servei de recollida de residus, es potenciarà la regidoria de Llengua Catalana i es facilitarà la feina de la contractació pública. Aquestes noves places ajudaran a materialitzar els objectius del pla de mandat”, destaca el tinent d’alcaldia i regidor de Gestió de Recursos i Atenció a la Ciutadania de l’Ajuntament de Girona, Sergi Font Domènech.
Per una banda, es reforçarà el servei de les escoles bressol amb la creació de tres places d’educació infantil: una de mestre/a i dues de tècnic/ques. D’aquesta manera, es podrà incrementar el nombre de places que s’ofereix actualment.
També es crearà una plaça per al servei de Llengua Catalana amb la voluntat de dur a terme més accions encaminades a enfortir l’ús del català en tots els àmbits de la vida.
Un altre punt important és que es reforçarà la implementació del contracte de neteja viària i recollida de residus amb una persona més que s’encarregarà de fer el seguiment. Aquest és un aspecte important en aquests moments que s’estan aplicant els nous models de recollida de residus als diferents barris de la ciutat.
Per últim, s’agilitzaran els tràmits interns amb la creació d’una plaça més dins el servei de contractació. Aquesta persona s’encarregarà de gestionar els grans contractes que duu a terme l’Ajuntament, fet que permetrà alleugerar les diferents àrees del consistori que actualment estan fent aquests tràmits. La plaça formarà part de la futura oficina tècnica de contractació que es vol crear amb l’objectiu d’agilitzar els tràmits interns.
D’altra banda, es reforçarà el servei de psicologia del Centre Jove de Salut. Concretament, es podrà oferir a les persones usuàries més hores d’aquest servei, ja que la persona que ocupa aquest càrrec passarà a fer jornada completa.