Header: Defensora de la Ciutadania

Defensora de la Ciutadania

Ruta de navegació

Recomanacions (títol) | Defensora de la ciutadania

Recomanacions

En l’exercici de les seves funcions d’estudi i tramitació d’una queixa, el Defensor o Defensora de la Ciutadania pot formular a les autoritats i al personal de l’Ajuntament, les recomanacions, els suggeriments i els recordatoris adients, si bé no pot modificar ni anul·lar resolucions o actes administratius. Igualment, el Defensor o Defensora de la Ciutadania pot proposar fórmules de conciliació o acord als interessats.

Recomanacions a instància del ciutadà/ana (títol) | Defensora de la Ciutadania

A instància del ciutadà/ana

Publicador de continguts

Revisió de la situació actual del sistema de gestió del catering de l'Auditori Palau de Congressos de Girona.
2024/DCG/162 - Recomanació PENDENT

La senyora DMP presenta una queixa davant d’aquesta defensora en què exposa que no està d’acord amb la  gestió del servei de càtering que ofereix l’Auditori de Girona.

Exposa que al seu parer hi ha una adjudicació directa d’aquest servei a quatre empreses sense haver-se licitat públicament i de manera clara per mitjà del corresponent concurs públic. Diu que l’Auditori no permet a altres empreses del sector accedir a la prestació d’aquest servei i que l’Auditori mateix acaba obligant, a qui demana aquest lloc per fer-hi qualsevol celebració, a contractar els serveis de càtering amb aquestes quatre empreses. Que això impedeix la lliure concurrència de la resta d’empreses que podrien oferir el servei a proposta de qui organitza l’esdeveniment i que és una clara irregularitat. 

Aquesta Defensora ha contrastat aquesta informació amb el director de l’Auditori que ha confirmat l’existència d’aquesta situació, i li ha exposat el motiu pel qual hi ha quatre empreses que actualment fan aquest servei. També ha explicat que a la pràctica a qui demana l’Auditori se li ofereixen aquests serveis de càtering perquè ja coneixen el seu funcionament, i segons les seves explicacions, per una qüestió pràctica. 

Segons la informació obtinguda s’estaria treballant per tal de poder treure a concurs públic aquest servei de càtering i de bar de l’Auditori i posar fi a aquesta situació tan aviat com es pugui, tot i que tot just s’està a l’inici d’aquest projecte de licitació.

Malgrat aquesta explicació, justificada en raons diverses de gestió i situacions anteriors, i malgrat que certament sembla que s’està en vies de resoldre, i atès que estem davant la gestió d’un ens públic, que es nodreix de recursos públics, que ha de complir amb la legislació de contractes del sector públic i ha de respectar i garantir la llibertat d’accés a les licitacions, publicitat i transparència dels procediments i no discriminació i igualtat de tracte entre els licitadors; atès que en aquest cas la gestió del servei de càtering i de bar de l’Auditori de Girona no compleix amb els criteris indicats i, per tant, no es garanteix l’accés a les licitacions en condicions d’igualtat i, atenent els principis d’Igualtat de drets i no-discriminació, Transparència i Bona Administració, contemplats en la Carta de Salvaguarda de Drets Humans de la Ciutat aquesta defensora formula la següent:
 

RECOMANACIÓ

Que en relació a l’adjudicació del servei de càtering i de bar de l’Auditori de Girona es procedeixi a revisar la situació actual per tal de garantir que es pugui accedir amb llibertat, transparència i igualtat a aquest servei, amb el corresponent procediment de licitació pública i en compliment del que disposa la llei de contractes del sector públic. 

Que mentre no hi hagi aquest projecte de licitació aprovat i es pugui fer la corresponent convocatòria pública, es permeti a qualsevol empresa a prestar un servei de càtering a petició de qui organitzi l’esdeveniment a les dependències de l’Auditori sense cap restricció, ni imposició de cap de les que actualment presten aquest servei.

Tot això amb totes les conseqüències legals i administratives que se’n derivin. 

Que s'adoptin les mesures legals pertinents per donar viabilitat a tal resolució, sigui per mitjà de la revocació o de la rectificació d'errors d'acord amb l'article 109 i/o 106 de la Llei 39/2015.

Aquesta recomanació garanteix l'aplicació proporcional i objectiva de les normes i el dret a la defensa de la ciutadania.

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 108 resultats.