Recomanacions a instància del ciutadà | Defensora de la Ciutadania
Recomanacions
En l’exercici de les seves funcions d’estudi i tramitació d’una queixa, el Defensor o Defensora de la Ciutadania pot formular a les autoritats i al personal de l’Ajuntament, les recomanacions, els suggeriments i els recordatoris adients, si bé no pot modificar ni anul·lar resolucions o actes administratius. Igualment, el Defensor o Defensora de la Ciutadania pot proposar fórmules de conciliació o acord als interessats.
A instància del ciutadà/ana
Disconformitat amb la resolució a les al·legacions i recurs presentats contra una sanció imposada
2024/DCG/172- Recomanació ACCEPTADA
La senyora TMG, presenta una queixa davant aquesta defensora per la sanció que se li va imposar derivada de la butlleta 1382400813, expedient sancionador 1491274, per “estacionar un vehicle en una zona amb horari limitat i no tenir o no posar en un lloc visible el comprovant horari”.
La senyora TMG va fer al·legacions i va recórrer contra aquesta sanció al·legant que sí que disposava del tiquet de zona horària i el tenia exposat a la part davantera del vehicle.
Aporta còpia del tiquet que constata aquesta afirmació.
La ciutadana va fer al·legacions a la denuncia manifestant que disposava del tiquet i estava exposat en el vehicle, però no van estimar-les amb la fonamentació següent:
“Atès que les actuacions practicades permeten donar per provada la realització dels fets denunciats.....i que no es consideren proves addicionals, s’han desestimat les al·legacions presentades en el seu moment.”
Posteriorment va interposar recurs de reposició que també se li va desestimar, en base a les següents consideracions:
“la persona interessada al·lega que va posar el tiquet d’estacionament, però cal indicar que en aquest cas es disposa de denúncia formulada per un vigilant de la zona d’estacionament amb horari limitat i que ha estat ratificada posteriorment per ell mateix fent esment de la seva identitat, tal com s’exigeix jurisprudencialment per poder donar-li el valor de prova. A més aquesta denúncia es troba reforçada per les fotografies del vigilant en les quals s’aprecia que el tiquet estava girat, impossibilitant així la comprovació del mateix “.
En efecte, tal com exposa la senyora TMG i fa constar, no va ser conscient que deixava el tiquet girat, però, si bé es cert que en aquell moment l’agent va sancionar perquè no podia comprovar les dades del tiquet, també ho és que en posterioritat la senyora TMG aporta el justificant horari que demostra que si que el tenia i que el tiquet cobria l’horari en que va ser denunciada, i que estava posat en un lloc visible, malgrat no ser llegible.
En conseqüència sembla més just que un cop comprovat aquest fet i que s’havia pagat i posat el tiquet, es pugui interpretar en favor de l’administrat i amb criteris de proporcionalitat la concurrència d’una causa de justificació.
En base als fets acreditats, i partint dels principis d’Equitat, Bona Administració i Eficàcia dels Serveis Públics contemplats en la Carta de Salvaguarda dels DDHH a la Ciutat, formulo la següent:
RECOMANACIÓ
Que previs els tràmits que corresponguin, i en base als arguments i fets indicats i demostrats anteriorment, recomano la revisió de l’expedient sancionador 1491274 derivat de la butlleta número 1382400813, i l’anul·lació de la sanció amb totes les conseqüències legals i administratives que se’n derivin.
Que es revisin les proves que te a l’abast la pròpia Administració i les que es puguin aportar, per tal d’evitar pèrdues de temps i actuar amb eficàcia, celeritat, garantia, i bona Administració tal i com estableix la Llei.
Que s'adoptin les mesures legals pertinents per donar viabilitat a tal resolució, sigui per mitjà de la revocació o de la rectificació d'errors d'acord amb l'article 109 i/o 106 de la Llei 39/2015.
Aquesta recomanació garanteix l'aplicació proporcional i objectiva de les normes i el dret a la defensa de la ciutadania.