Header: Defensora de la Ciutadania

Defensora de la Ciutadania

Ruta de navegació

Recomanacions (títol) | Defensora de la ciutadania

Recomanacions

En l’exercici de les seves funcions d’estudi i tramitació d’una queixa, el Defensor o Defensora de la Ciutadania pot formular a les autoritats i al personal de l’Ajuntament, les recomanacions, els suggeriments i els recordatoris adients, si bé no pot modificar ni anul·lar resolucions o actes administratius. Igualment, el Defensor o Defensora de la Ciutadania pot proposar fórmules de conciliació o acord als interessats.

Recomanacions a instància del ciutadà/ana (títol) | Defensora de la Ciutadania

A instància del ciutadà/ana

Publicador de continguts

Manca de servei de transport públic per anar al cementiri nou i manca d'escaletes manejables per poder accedir al ninxols de dalt
2023/DCG/336 - Recomanació ACCEPTADA PARCIALMENT

La senyora MPZ presenta una queixa amb relació a les dificultats que té per anar al cementiri nou i per exercir-hi la llibertat de culte als difunts, atès que el transport públic és totalment insuficient . A més han tret les escales petites per accedir als nínxols superiors i no pot manipular les existents. 

Exposa les dificultats que pateix quan vol anar al cementiri nou per accedir al nínxol familiar perquè les úniques escales que hi ha són molt grans i no les pot moure. Demana que hi pugui haver una escala més petita que ella podria desplaçar i enfilar-s’hi per netejar el nínxol i posar-hi flors. 

El problema s’agreuja perquè ella ha d’anar-hi amb bus, atès que no disposa de mitjans de transport privat, i els dies de cada dia, que és quan hi ha personal al cementiri que la podrien ajudar, no hi pot anar perquè no hi ha servei de transport. Exposa que ni TMG ni Teisa ofereixen aquest servei durant la setmana i que, únicament els diumenges, hi ha un bus de TMG que va i torna una sola vegada. 

La ciutadana insisteix en el fet que si pogués disposar d’una escala accessible i manejable sense la necessitat d’ajuda de personal, podria resoldre el problema que se li presenta els diumenges, únic dia que hi ha transport, o en qualsevol cas demana que hi hagi personal al cementiri també els festius. 

Atès que aquesta situació no és respectuosa amb el dret de la ciutadania a gaudir d’un transport públic i de qualitat, i atès que al cementiri nou de Girona s’hi ha de poder accedir amb igualtat de condicions que la resta de ciutadans que es desplacen, i per tant amb transport públic, i atès que s’ha de garantir la llibertat de culte i, per tant, el dret a poder assistir al cementiri per visitar els difunts i rendir-los homenatge i respecte, aquesta defensora considera que l’Ajuntament no ho està respectant i atenent els principis d’Igualtat de drets i no discriminació i Eficàcia dels Serveis Públics, contemplats en la Carta de Salvaguarda de la Dreta Humans a la Ciutat, formula la següent:

RECOMANACIÓ


Que es garanteixi el dret de la ciutadana queixant i de la resta que es puguin trobar en la mateixa situació a accedir al cementiri nou per mitjà d’un transport públic de qualitat amb una major freqüència i que doni un servei diari per facilitar la llibertat de culte dels ciutadans i que no es limiti a un servei els diumenges, en els que al cementiri nou no hi ha personal.

Que es garanteixi a les dependències del cementiri nou l’accés als nínxols superiors amb una escala més manejable que faciliti el seu desplaçament quan no hi ha personal per ajudar-los perquè la ciutadania pugui arribar-hi per posar-hi flors i netejar-los, i en qualsevol cas es pugui disposar de personal al cementiri els dies festius.  

Que s'adoptin les mesures legals pertinents per donar viabilitat a tal resolució, sigui per mitjà de la revocació o de la rectificació d'errors d'acord amb l'article 109 i/o 106 de la Llei 39/2015.
Aquesta recomanació vol garantir l'aplicació proporcional i objectiva de les normes i el dret a la defensa de la ciutadania.

Tornar