Header: Defensora de la Ciutadania

Defensora de la Ciutadania

Ruta de navegació

Recomanacions (títol) | Defensora de la ciutadania

Recomanacions

En l’exercici de les seves funcions d’estudi i tramitació d’una queixa, el Defensor o Defensora de la Ciutadania pot formular a les autoritats i al personal de l’Ajuntament, les recomanacions, els suggeriments i els recordatoris adients, si bé no pot modificar ni anul·lar resolucions o actes administratius. Igualment, el Defensor o Defensora de la Ciutadania pot proposar fórmules de conciliació o acord als interessats.

Recomanacions a instància del ciutadà/ana (títol) | Defensora de la Ciutadania

A instància del ciutadà/ana

Publicador de continguts

Queixa en relació a una sanció per entrar amb l'autorització de circulació al Barri Vell caducada
2022/DCG/252 - Recomanació ACCEPTADA

El Sr. CVR, formula una queixa davant aquesta Defensora en relació amb la sanció de 200 euros per entrar sense autorització al Barri Vell, expedient 1435904 i butlletí de denúncia D0187268, a l’haver entrat els dies 21, 22, 23 i 26 de juliol amb l’autorització caducada.  

Aquest ciutadà té autorització per entrar al Barri Vell des del 2014, i compleix els requisits de la sol·licitud. A més ha anat renovant sempre. En aquesta ocasió l’autorització li va caducar el 15 de juliol de 2022, i es va oblidar de tramitar la renovació del permís. Segons exposa en el seu moment va demanar rebre un avís quan li caduqués l’autorització, però no el van avisar. 

Que de fet, de seguida que va rebre la notificació de les multes, el 12 setembre de 2022, va renovar immediatament el permís, atès que continuava complint tots els requisits d’accés al Barri Vell. 

Aquest ciutadà va fer les al·legacions i el recurs de reposició corresponent, que li ha estat desestimant, bàsicament perquè s’insisteix que l’Ajuntament no té l’obligació d’avisar encara que el ciutadà ho hagi demanat. 

Aquesta Defensora, com ja ha dit en anteriors recomanacions, considera que en aquells casos que els ciutadans i ciutadanes, a qui els ha caducat l’autorització per entrar al Barri Vell, i qui per pocs dies són sancionats (aquest ciutadà com s’ha dit, li caduca el 15 de juliol i fa els accessos la resta de mes), i quan en tenen coneixement acudeixen de seguida a renovar l’autorització, complint els requisits, la sanció que se’ls imposa és desproporcionada. A més en aquest cas, tot i que la notificació avisant de la pròxima caducitat no és obligatòria, sí que provoca una certa confiança en el ciutadà que pensa que ja rebrà un avís.

Igualment, aquesta Defensora va recomanar que l’Ajuntament revisés l’Ordenança per tal de no sancionar amb el mateix import, a qui entra al Barri Vell sense tenir autorització ni complir cap dels requisits per poder tenir-la, que a qui sí que compleix tots els requisits, però simplement per pocs dies li ha caducat, i ho ha esmenat de seguida que no ha sabut, sancionar aquests dos casos amb el mateix import, aquesta defensora creu que és un greuge comparatiu, per la persona que, tot i no haver renovat, compleix els requisits i per tant te dret de pas al Barri Vell. 

Per tots aquests motius, i atenent els principis de proporcionalitat, eficàcia dels Serveis Públics i Bon Govern, aquesta Defensora formula la següent:

RECOMANACIÓ


Que es revisi l’expedient i es deixi sense efecte la sanció imposada al Sr. CVR, expedient 1435904 i butlletí de denúncia D0187268, amb les conseqüències legals i administratives que se’n derivin.

Que s’adoptin les mesures que calguin per tal d’evitar que Correus continuï amb aquesta mala praxis, en quant a les notificacions de l’Administració Pública.  

Que s'adoptin les mesures legals pertinents per donar viabilitat a tal resolució, sigui per mitjà de la revocació o de la rectificació d'errors d'acord amb l'article 109 i/o 106 de la Llei 39/2015.

Tornar