Header: Defensora de la Ciutadania

Defensora de la Ciutadania

Ruta de navegació

Recomanacions (títol) | Defensora de la ciutadania

Recomanacions

En l’exercici de les seves funcions d’estudi i tramitació d’una queixa, el Defensor o Defensora de la Ciutadania pot formular a les autoritats i al personal de l’Ajuntament, les recomanacions, els suggeriments i els recordatoris adients, si bé no pot modificar ni anul·lar resolucions o actes administratius. Igualment, el Defensor o Defensora de la Ciutadania pot proposar fórmules de conciliació o acord als interessats.

Recomanacions a instància del ciutadà/ana (títol) | Defensora de la Ciutadania

A instància del ciutadà/ana

Publicador de continguts

Recomanació de part amb la resolució de les al·legacions contra una sanció imposada per no tenir o no exposar en lloc visible el tiquet d'estacionament
2023/DCG/049 - Recomanació ACCEPTADA

En data 10 de març la ciutadana EPS presenta una queixa per disconformitat amb la resolució de les al·legacions presentades contra una sanció imposada per no tenir o no exposar en lloc visible el tiquet d’estacionament en horari limitat el dia 6 de maig de 2022.  

Un cop estudiat el contingut de la queixa, i analitzades les dades objectives existents sobre el fet sancionat, i amb la finalitat de deixar-ne constància, a continuació indico tots els fets que s’han pogut comprovar.

Atès que en la butlleta de denúncia 1372202054, l’Ajuntament hi fa constar el següent:

Data, hora i lloc de la sanció: 06/05/2022, a les 11.45, al carrer de la Creu. 

Fet sancionat: Estacionar un vehicle en una zona amb horari limitat i no tenir o no posar en un lloc visible el comprovant horari. 

La senyora EPS fa constar en les seves al·legacions que ella va sortir del vehicle i va pagar el tiquet mitjançant l’app i que disposava de tiquet des de les 11.46 fins a les 13.09, per tant, sense obtenció del tiquet físic.

Atès que només hi ha un minut de diferència entre la imposició de la sanció i el pagament que va fer la ciutadana, hi pot haver un marge d’error que s’ha de considerar.

Atès que en les mateixes fotografies que facilita el controlador en una d’elles és visible la data i l’hora, i per tant es veuen que s’han fet les fotografies a les 11.46, el que demostra que és l’hora que el controlador actua.  

Atès que la presumpció de veracitat és vàlida sempre que no hi hagi prova objectiva que la contradigui, com és el fet demostrat per les fotografies que va fer l’agent controlador, que estaven fetes, alguna d’elles, a les 11.46 horari autoritzat pel tiquet adquirit per la ciutadana per la ciutadana, segons una observació atenta de les fotos aportades.

Atès que la ciutadana va fer al·legacions, que li van ser desestimades, i posteriorment va fer recurs de reposició en el que insistia en el fet que hi havia una diferència de temps escassa que es podia explicar per motius diferents, que a més acabava d’estacionar perquè sortia de la Universitat on treballa   i amb l’horari acreditat demostra que no podia estar allà estacionada abans, i atès que les fotografies fetes pel controlador corroboren aquesta versió.

Atès que, d'altra banda, i atès l’article 35.1 de la Llei 39/2015 de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, que estableix que l’Administració està obligada a respondre motivadament els actes, recursos i procediments administratius i en aquest cas que ens ocupa, una simple revisió de les fotografies aportades pel controlador hauria pogut resoldre el problema amb més eficiència i estalviant tràmits a la ciutadana i també a l’administració.  

D'acord amb els fets acreditats, i partint dels principis equitat, Bona Administració i Eficàcia dels Serveis Públics contemplats en la Carta de Salvaguarda dels DDHH a la Ciutat, formulo la següent:

RECOMANACIÓ


Que previs els tràmits que corresponguin, i basant-se en els arguments i fets indicats i demostrats anteriorment, recomano la revisió de l’expedient número 1427239 i l’anul·lació de la sanció amb totes les conseqüències legals i administratives que se’n derivin. 

Que es revisin les proves que té a l’abast la pròpia administració i les que es puguin aportar, tal d’evitar pèrdues de temps i actuar amb eficàcia, celeritat i garantia, i bona Administració tal com estableix la Llei. 

Que s'adoptin les mesures legals pertinents per donar viabilitat a tal resolució, sigui per mitjà de la revocació o de la rectificació d'errors d'acord amb l'article 109 i/o 106 de la Llei 39/2015.
Aquesta recomanació garanteix l'aplicació proporcional i objectiva de les normes i el dret a la defensa de la ciutadania.

Tornar