Header: Defensora de la Ciutadania

Defensora de la Ciutadania

Ruta de navegació

Recomanacions (títol) | Defensora de la ciutadania

Recomanacions

En l’exercici de les seves funcions d’estudi i tramitació d’una queixa, el Defensor o Defensora de la Ciutadania pot formular a les autoritats i al personal de l’Ajuntament, les recomanacions, els suggeriments i els recordatoris adients, si bé no pot modificar ni anul·lar resolucions o actes administratius. Igualment, el Defensor o Defensora de la Ciutadania pot proposar fórmules de conciliació o acord als interessats.

Recomanacions a instància del ciutadà/ana (títol) | Defensora de la Ciutadania

A instància del ciutadà/ana

Publicador de continguts

Disconformitat amb la resposta al recurs presentat contra una sanció imposada per estacionar amb la targeta de reserva per a persones amb la mobilitat reduïda, amb la targeta caducada, quan estava anant a recollir a l'Ajuntament la targeta renovada
2022/DCG/311 - Recomanació ACCEPTADA

El Sr. CAA presenta una queixa davant aquesta Defensora perquè el dia 26 d’abril de 2021 li van posar una multa per estacionar a la plaça Catalunya en zona reservada de càrrega i descàrrega. 
Al·lega i acredita que té autorització perquè disposa de targeta per a persones amb mobilitat reduïda, i justament aquell dia la zona reservada a aquests vehicles estava ocupada per altres vehicles i va estacionar en zona càrrega i descàrrega. 

Precisament, aquest dia, el 26 d’abril de 2021, és quan venia a buscar a l’Ajuntament la targeta renovada, atès que la cita prèvia no li van donar abans d’aquesta data. De fet, la targeta que va venir a recollir té validesa des del 24 de març de 2021 fins al 24 de març de 2031, i, per tant, en el moment que li van posar la multa ja tenia autorització vigent, però encara duia la caducada perquè no l’havia pogut venir a recollir fins que li van donar cita prèvia, el 26 d’abril de 2021.

Quan va veure l’agent que l’estava multant li va explicar, li va dir que venia de recollir la targeta renovada, però li van dir que no hi podien fer res, que fes recurs. Va fer recurs, però no li van estimar, ni van atendre les seves peticions. 

Atès que el Sr. CAA demostra que el 26 d’abril de 2021 sí que tenia autorització i targeta per aparcar com a persona amb mobilitat reduïda, i la va venir a recollir precisament aquell dia (extrem que a més l’Ajuntament pot comprovar perquè tenia cita prèvia i així ho hem pogut constatar des de l’Oficina de la Defensora); atès que tot i resultar cert que va posar la targeta caducada també ho és que va venir a recollir la renovada, tal com li va manifestar a l’agent, i, per tant, tenia autorització per estacionar perquè complia aquestes condicions per les quals té la targeta, aquesta Defensora considera que en els recursos que va presentar posteriorment s’havia d’haver analitzat la concurrència d’aquesta circumstància justificativa de la seva actuació, i haver tingut en compte les seves explicacions. 

Per tots aquests motius considero desproporcionada la sanció, considero que concórrer en aquest cas una causa justificada, i que s’hauria d’haver tingut en compte per criteris de justícia i equitat, i atenent els principis d’Eficàcia dels serveis públics i Protecció de les persones més vulnerables, contemplats en la Carta Europea de Salvaguarda dels Drets Humans a la Ciutat, i, per tant, que procedeix la revisió d’aquesta sanció atès que el ciutadà sí que disposava de targeta vigent, malgrat no haver-la recollit abans per causes alienes a la seva voluntat, per tot el que s'ha exposat, formulo la següent:

RECOMANACIÓ


Que es deixi sense efecte la sanció imposada al Sr. CAA per denúncia de data 26 d’abril de 2022 per estacionar en zona reservada per a persones amb mobilitat reduïda, amb targeta caducada, butlletí de denúncia 60015176, expedient sancionador 1390264, i se li retornin els imports que en el seu cas hagués satisfet, amb les conseqüències legals i administratives que se’n derivin.

Que s’adoptin les mesures legals pertinents per donar viabilitat a tal resolució, sigui per mitjà de la revocació o de la rectificació d’errors d’acord amb l’article 106 i 109 de la Llei 39/2015.

Aquesta recomanació pretén garantir l’aplicació proporcional i objectiva de les normes i el dret a la defensa de la ciutadania.

Tornar