Header: Defensora de la Ciutadania

Defensora de la Ciutadania

Ruta de navegació

Recomanacions (títol) | Defensora de la ciutadania

Recomanacions

En l’exercici de les seves funcions d’estudi i tramitació d’una queixa, el Defensor o Defensora de la Ciutadania pot formular a les autoritats i al personal de l’Ajuntament, les recomanacions, els suggeriments i els recordatoris adients, si bé no pot modificar ni anul·lar resolucions o actes administratius. Igualment, el Defensor o Defensora de la Ciutadania pot proposar fórmules de conciliació o acord als interessats.

Recomanacions a instància del ciutadà/ana (títol) | Defensora de la Ciutadania

A instància del ciutadà/ana

Publicador de continguts

Disconformitat amb una sanció imposada per estacionar al Barri Vell amb el permís caducat, quan l'Ajuntament, per error li va entregar el permís d'un altre vehicle
2022/DCG/280 - Recomanació ACCEPTADA

La ciutadana presenta una queixa per una sanció que li van imposar en relació al vehicle matricula XXXX, segons la denúncia número 60015186, expedient sancionador 1391972, per autorització d’estacionament al Barri Vell caducada. 

La ciutadana que es queixa, en data 28 de gener de 2021 coincidint amb que li van donar el carnet de conduir, va presentar petició d’accés al Barri Vell (adjunta documentació) sempre pel vehicle matricula XXXX, per empadronament i domicili del IVTM en altre lloc.
 
El dia 12 de febrer de 2021 es persona a l’Ajuntament a recollir l’autorització (concedida per dos anys des del 29 de gener de 2021 fins al 29 de gener de 2023), i tot i que ella la signa amb les dades del vehicle XXXX, el que li entreguen en realitat és el distintiu d’un altre expedient a nom d’AN amb la matricula YYYY que s’havia concedit el 13 d’agost de 2020, i caducava el 28 de febrer de 2021, però no havia estat recollir per ningú.   

Això no ho va veure la senyora que es queixa, per desconeixement o ingenuïtat no va adonar-se que no es referia al seu vehicle, va confiar en que era la seva autorització, no va caure en que els números de la targeta que li van entregar es referien a aquesta altra matricula, de fet ni s’ho va mirar, perquè en el full que va signar si que hi constava la matricula del seu vehicle. Adjunta la carta amb el distintiu que li van entregar erròniament, i aquesta defensora ha comprovat que consta signada l’entrega en data 12 de febrer de 2021 per ella, referida al vehicle XXXX.

Un cop li posen la multa, al vehicle XXXX, l’agent actuant es va limitar a indicar que el distintiu estava caducat, i tampoc no va observar que a més es referia a una altra matricula. Això va fer que ella seguís pensant que els números que sortien al distintiu eren un codi i no la matricula del vehicle, per això quan fa les al·legacions es limita  a dir que es van equivocar amb el període de validesa. En realitat li van donar l’autorització d’un altre expedient, amb el que ella no hi té res a veure. 

Davant d’això l’endemà d’haver rebut la multa, el dia 10 de maig de 2021 la queixant va demanar hora a l’Ajuntament, i a les 16.49 la van atendre i es van adonar que el distintiu que se li havia entregat no corresponia al del seu vehicle, van reconèixer l’error i li van entregar el correcte, que estava vigent des del dia 29/1/2021. Aporta el justificant de la cita, i el  justificant de l’entrega que va signar el mateix dia 10 de maig de 2021.  

Hem comprovat que en aquesta data de 10 de maig de 2021 aquesta ciutadana torna a signar l’entrega del distintiu amb la matricula del seu vehicle, i que  aquesta vegada li entreguen el correcte. 

Ella en el seu recurs no ho va saber explicar correctament això, creia només que era un error en el període de validesa, fins que ha vingut a explicar-ho i hem fet les corresponents comprovacions per constatar que l’error va ser en l’entrega del distintiu. 

En conseqüència, la ciutadana que es queixa tenia autorització per estacionar al Barri Vell amb el vehicle XXXX des del 29 de gener de 2021 i fins el 29 de gener de 2023, però el distintiu que li van donar quan el va venir a buscar, i que li van donar per error, caducava el 28 de febrer de 2021, i corresponia a un altre vehicle. Per tant no es un error imputable a ella sinó a la pròpia Administració, sense que se’n pugui fer responsable a l’administrada que va confiar que tenia l’autorització correcta i no va observar que el distintiu tenia una enumeració diferent a la que constava en el justificant d’entrega que va signar. 

L’Ajuntament a més té a la seva mà comprovar que efectivament consten aquestes dues entregues a la queixant, en les dates indicades, i que necessàriament la primera va ser l’errònia, tal com s’ha exposat.

Atès tot el que ha quedat explicat i acreditat, aquesta defensora entén que la senyora AFP si que disposava de l’autorització deguda per estacionar al Barri Vell, que ni el propi agent que la va multar va adonar-se de l’error de la matricula sinó simplement del fet de la caducitat, i que existeixen raons suficients de justícia, equitat i Bona Administració i Eficàcia dels serveis públics, aquest darrer contemplat en la Carta Europea de Salvaguarda dels Drets Humans a la Ciutat, tot plegat justifica que es revisi aquest expedient sancionador, motiu pel qual es formula la següent:

RECOMANACIÓ


Que es revisi, anul·li i es deixi sense efecte la sanció imposada a la senyora AFP, butlletí de denúncia 60015186, expedient sancionador 1391972, en relació al vehicle XXXX, amb les conseqüències legals i administratives que se’n derivin.

Que s’adoptin les mesures legals pertinents per donar viabilitat a tal resolució, sigui per mitjà de la revocació o de la rectificació d’errors d’acord amb l’article 106 i 109 de la Llei 39/2015.

Aquesta recomanació pretén garantir l’aplicació proporcional i objectiva de les normes i el dret a la defensa de la ciutadania.

Tornar