Header: Defensora de la Ciutadania

Defensora de la Ciutadania

Ruta de navegació

Recomanacions (títol) | Defensora de la ciutadania

Recomanacions

En l’exercici de les seves funcions d’estudi i tramitació d’una queixa, el Defensor o Defensora de la Ciutadania pot formular a les autoritats i al personal de l’Ajuntament, les recomanacions, els suggeriments i els recordatoris adients, si bé no pot modificar ni anul·lar resolucions o actes administratius. Igualment, el Defensor o Defensora de la Ciutadania pot proposar fórmules de conciliació o acord als interessats.

Recomanacions a instància del ciutadà/ana (títol) | Defensora de la Ciutadania

A instància del ciutadà/ana

Publicador de continguts

Deixar sense efecte la sanció de l'expedient 1279148 imposada per estacionar un vehicle en una zona d’estacionament amb horari limitat i sobrepassar el límit indicat en el comprovant
2021/DCG/129 - Recomanació ACCEPTADA

El Sr. CFG presenta una queixa davant d’aquesta oficina, referent a la sanció que li van imposar per “estacionar un vehicle en una zona d’estacionament amb horari limitat i sobrepassar el límit indicat en el comprovant”, expedient sancionador 1279148 i butlletí de denúncia 1031800102.

El Sr. CFG quan va rebre la notificació de la sanció el dia 13 de març de 2018, va fer al·legacions el dia 22 de maig de 2018 en les que va manifestar que havia pagat el tiquet corresponent a l’anul·lació de la multa i hi va adjuntar el justificant de pagament. 

L’Ajuntament no va donar contesta a aquestes al·legacions, atès que per la data que es van presentar eren extemporànies, i posteriorment va reclamar la multa per la via executiva, i finalment va embargar el compte corrent del senyor F., segons consta i manifesta la persona que es queixa. 

Un cop efectuades les gestions oportunes amb el departament de multes,  i amb el responsable de la gestió de la zona verda, hem constatat el següent:

Que comprovats els moviments del dia 20 de gener de 2018 hi consten dues transaccions amb la targeta acabada amb 2265: la primera corresponent al tiquet núm. 039037 per import d'1,10 euros, i  la segona corresponent al tiquet núm. 039074 corresponent a l’anul·lació del butlletí 1031800108 per import de 6,60 €.

El tiquet d’estacionament 039037 és el que surt a les fotografies que va fer el controlador al vehicle denunciat, matricula XXXX i correspon al número de butlletí 1031800102, que no està anul·lat.
Segons el que hem pogut comprovar el ciutadà a l’hora d’anul·lar la denúncia es va equivocar en indicar el número de butlletí (de fet tots els números són iguals excepte l’últim que en lloc del 2 hi va posar el 8), fet que va fer que s’anul·lés un altre butlletí de denúncia i no el seu. 

No consta que la persona que es queixa tingués cap altra denúncia per la zona verda, ni cap altre pagament, de manera que les dues operacions que consten aquest dia de pagament del tiquet i de pagament del tiquet d’anul·lació es corresponen als mateixos fets. 

Considero que l’actuació del ciutadà va ser la correcta, en el sentit que un cop va veure que havia excedit del límit horari va procedir a anul·lar la denúncia, tot i que de forma involuntària, es va equivocar en marcar el darrer número de la butlleta, i va pagar l’import de l’anul·lació. 

A més cal tenir en compte que el ciutadà va fer al·legacions, malgrat que les va fer un mes i mig després de ser notificat i, per tant, de forma extemporània, però va aportar la prova del pagament. En ser extemporànies les al·legacions no se li van respondre, i no es van examinar els motius justificants. 

Atès que totes aquestes consideracions i que el ciutadà va actuar de bona fe; que l’actuació del ciutadà va ser la correcta i que en tot moment va tenir voluntat d’anul·lar la sanció, que no va aconseguir-ho per un error humà. 

Atès que l’Administració ha de tenir en compte en tot procediment sancionador els principis d’intencionalitat, que s’han d’observar criteris de proporcionalitat a més d’interpretar els dubtes en favor del sancionat, i totes les consideracions anteriors, formulo la següent:

RECOMANACIÓ

Que es deixi sense efecte la sanció imposada al ciutadà CFG, derivada de l’expedient sancionador 1279148, butlletí de denúncia 1031800102, a l’empara del que disposen els articles 106 i 109 de la Llei 39/2015 de procediment administratiu, amb tots els efectes legals i administratius que això comporti, així com la devolució dels imports embargats.

Aquesta recomanació garanteix l’aplicació proporcional i objectiva de les normes i el dret a la defensa de la ciutadania.

Tornar