Header: Gestió Tributària i Recaptació

Gestió Tributària i Recaptació

Ruta de navegació

Publicador de continguts

L’Ajuntament de Girona millora i amplia l’atenció a la ciutadania  

A partir de dilluns no caldrà demanar cita prèvia per anar a fer un tràmit al consistori.

L’Ajuntament de Girona ha millorat i ampliat l’atenció a la ciutadania. Per una banda, la cita prèvia per realitzar un tràmit deixarà de ser obligatòria a partir de dilluns que ve, dia 15 de gener. Tot i això, es recomana demanar hora per poder tenir una gestió més ràpida i eficient. Alhora, s’oferirà més atenció ciutadana des del Centre Cívic Pla de Palau per respondre a l’alta demanda d’aquest equipament i s’ampliarà l’horari d’estiu de les oficines als barris.

“L'Ajuntament ha de poder facilitar la vida de veïns i veïnes. I aquestes mesures són positives per acostar l'administració físicament a la ciutadania i per reduir les gestions i els tràmits que s'exigeixen. Volem que sigui l'Ajuntament qui s'adapti a les necessitats de la ciutadania i que sigui més present als barris”, ha ressaltat el tinent d’alcaldia i regidor de Gestió de Recursos i Atenció a la Ciutadania.

A partir de dilluns, la ciutadania podrà anar presencialment a l’Ajuntament de Girona a fer un tràmit sense la necessitat de demanar cita prèvia. Aquesta modalitat funcionarà de dilluns a dijous, de les 8.30 a les 15 h, i el divendres, de les 8.30 a les 13 h. 

Fora d’aquest horari –és a dir, a les tardes i els dissabtes al matí-, caldrà seguir demanant cita prèvia per fer tràmits per tal que des del servei es pugui oferir una atenció més òptima. També caldrà demanar-la per anar a les oficines de barris pels mateixos motius. 

Igualment, i també per motius d’eficiència en la gestió del servei, es recomana seguir demanant cita prèvia per fer tràmits relacionats amb gestió tributària o recaptació. Aquestes tramitacions es fan des del vestíbul del Teatre Municipal de Girona, al costat del consistori, de dilluns a divendres, de 9 a 14 h.   

Les oficines als barris

Una altra de les millores és que s’implementen aquest any és que s’oferirà un dia més el servei d’atenció a la ciutadania des del Centre Cívic Pla de Palau. Així doncs, els veïns i veïnes poden realitzar els seus tràmits des d’aquest equipament, sense la necessitat de desplaçar-se a l’Ajuntament de Girona, tres dies a la setmana. A més de dilluns i dijous, a partir d’ara també s’hi podran fer gestions els dimecres. L’horari d’atenció d’aquest punt és de 9 a 15 h. Amb aquesta incorporació, es vol donar resposta a l’alta demanda de peticions d’aquesta oficina, ja que la ciutat està creixent en aquest sector.

Cal recordar que aquest servei de les oficines d’atenció a la ciutadania als barris també s’ofereix en altres espais: al Centre Cívic Santa Eugènia (dilluns, dimecres i divendres al matí), al Centre Cívic de Sant Narcís (dimarts i dijous al matí), al Centre Cívic Pont Major (divendres al matí), a la Llar de Gent Gran de Germans Sàbat (dimarts al matí) i al Centre Cívic Onyar (dimarts i dijous a la tarda).  

Per últim, a l’estiu s’ampliarà l’horari d’atenció a la ciutadania a les oficines dels barris i tancaran a les 15 h, una hora més tard que fins ara.  

Per a més informació es pot consultar la web de l’Oficina d’Assistència en Matèria de Registre (OAMR).  

Mapa i horaris de les oficines

Tornar