Header: Urbanisme

Urbanisme

Ruta de navegació

Publicador de continguts

L’avinguda de Sant Narcís serà de sentit únic a partir de demà per les obres de bus ràpid BRCat 

Els treballs de remodelació de la via consisteixen en la reordenació de l’espai i l’ampliació de les voreres, i es preveu que tinguin una durada d’uns quatre mesos. El projecte BRCat, impulsat per la Generalitat de Catalunya, busca potenciar la mobilitat sostenible en autobús, bicicleta i a peu entre diferents poblacions catalanes.

Fotografia de l’estat actual de l’avinguda de Sant Narcís

L’avinguda de Sant Narcís serà de sentit únic a partir de demà amb motiu de les obres de bus ràpid BRCat de la Generalitat de Catalunya. Els treballs de remodelació de la via consisteixen en la reordenació de l’espai i l’ampliació de les voreres i es preveu que tinguin una durada d’uns quatre mesos. En concret, la vorera oest de l’avinguda de Sant Narcís s’ampliarà d’un metre i mig a més de 3 metres, amb l’objectiu de facilitar el desplaçament de les persones vianants en una zona amb activitat comercial. En aquest sentit, es retiraran els new jerseys que s’hi havien col·locat per tal d’ampliar la zona d’ús. 

Amb aquesta actuació, l’amplada de la vorera tindrà continuïtat en tota la via, seguint la línia d’altres trams que l’Ajuntament de Girona ja havia ampliat amb anterioritat. També es millorarà la qualitat dels materials que conformaran la vorera, amb vorada de pedra granítica i rigola de formigó prefabricada.

Mentre durin les obres, se suprimirà un carril de circulació entre el carrer de Santa Eugènia i el passeig d’Olot, concretament el carril en sentit passeig d’Olot, de manera que l’avinguda de Sant Narcís serà de sentit únic. El tall es produirà un cop s’hagi fet la senyalització oportuna i els canvis semafòrics. A més, s’anul·larà el gir a l’esquerra des del carrer de Santa Eugènia cap a l’avinguda de Sant Narcís.

Lea actuacions també comportaran modificacions en les línies L4 i L5 de bus urbà, que no passaran pel carrer de Santa Eugènia i circularan pel carrer de Barcelona, des de la plaça del Marquès de Camps fins al passeig d’Olot. En aquest punt, els autobusos giraran a l’esquerra cap a la plaça de la Mare de Déu de Montserrat. Les parades de les avingudes de Santa Eugènia i de Sant Narcís se suprimiran i s’utilitzarà la de la línia L2 al carrer de Barcelona, a l’altura de la plaça d’Espanya. 

El projecte BRCat és una proposta de la Generalitat de Catalunya que busca potenciar la mobilitat sostenible en autobús, bicicleta i a peu entre diferents poblacions catalanes. A Girona, la iniciativa preveu millorar l’enllaç amb Salt. 

Podeu consultar més informació sobre les actuacions al web girona.cat/brcat-girona  

_______________________________________________________________________________

Treballs finançats pel Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència i per la Unió Europea - NextGenerationEU. Pla de xoc de mobilitat sostenible, segura i connectada en entorns urbans i metropolitans.

Tornar